Aangekomen! - Reisverslag uit Chíos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Chíos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

06 April 2014 | Griekenland, Chíos

Hallo allemaal!

Aangezien ik nu nog tijd heb gelijk maar even een berichtje van mij uit het mooie Griekenland :-) Het is nu precies een week geleden dat ik ben vertrokken uit Nederland, maar voor mijn gevoel lijkt het al veel langer.

Vorige week zondag vertrokken we vanuit Nunspeet richting Schiphol. Mijn koffer was ingepakt (helaas had ik er wel wat dingen uit moeten halen, want hij was toch wel enkele kilo's zwaarder dan de toegestane 20, dus die staan nu klaar om in mei met mijn ouders mee te reizen), de handbagage ingepakt, mijn kamer opgeruimd (nou ja, opgeruimd... maar er lag toch zeker de helft minder rommel dan normaal), dus ik was helemaal klaar om te gaan. In de rij voor de bagage drop off kreeg ik het nog wel een beetje benauwd toen de handbagage van de mensen voor mij in de rij werd gewogen én gemeten. Mijn handbagage was namelijk zeker 5 kilo te zwaar. Gelukkig werd er bij mij niets gevraagd en kon ik gewoon doorlopen met mijn te zware rugzak ;-) Dat wil zeggen, bij de bagage drop off, want bij de douane bleek mijn rugzak er heel verdacht uit te zien en moest hij open. Shit! Hij zat zo vol dat ik bang was dat alles eruit zou vallen bij het openen van de rits. Het eerste vak dat ik moest openen zat vol snoep hahaha! De mevrouw moest er ook wel wat om lachen. Dat vak mocht dus snel weer dicht. 'Veel muntgeld?' vroeg ze vervolgens. Nou ja, mijn portemonnee zat wel in de tas, maar of daar nou zo veel muntgeld in zat? Zij vond kennelijk van wel, want na het openmaken van de portemonnee mocht ik doorlopen. Op naar de gate. Eenmaal in het vliegtuig bleken er twee mensen niet aan boord te zijn, dus moesten we wachten tot hun koffers van boord waren gehaald (deja-vu, ik heb dit eerder meegemaakt, was het nou vorige keer dat ik vanaf Athene naar Amsterdam vloog?). Vervelend, maar gelukkig leverde het al met al niet meer dan 20 minuten vertraging op. De vlucht ging prima gelukkig! Mooi uitzicht op de besneeuwde Alpen en de Balkan. Rond 21h Griekse tijd zat ik in de bus naar Syntagma. Althans, dat dácht ik. Het was wel de bus die normaal gesproken naar Syntagma gaat, maar Syntagma bleek nog afgesloten te zijn na een demonstratie eerder die dag, dus moest iedereen de bus uit bij Evangelismos. Nu is dat niet zo ver vanaf Syntagma, maar wel als je een zware koffer en rugzak bij je hebt. Ik hoopte nog even dat het metrostation Syntagma wel open zou zijn, maar die hoop verging me snel toen de mevrouw bij het loket van metrostation Evangelismos haar wenkbrauwen optrok nadat ik mijn vraag had gesteld. Goed, dan maar lopen. Gelukkig was het plein intussen voor voetgangers wel weer open, en hoefde ik geen omweg te nemen. Nadat ik mijn bagage in de hotelkamer (o ja, mét, tussen de andere gebouwen door, uitzicht op de Akropolis!) had gedropt nog snel even wat gegeten en daarna mijn bed in gedoken.

De dagen die volgden heb ik mij prima vermaakt in Athene. Ik heb geshopt bij een mega-Carrefour en de Jumbo, gezellig wat gedronken met mijn Griekse vriendin Margarita en mijn collega Andrea van de Peloponnesos en genoten van het Griekse eten. Mij kennende waren er natuurlijk ook dingen die minder goed gingen. Ten eerste bleek de wandeling van metrostation Irini naar de Carrefour waar ik heen wilde in het echt iets langer te zijn dan leek op de kaart. Ik kwam dus al bezweet aan bij de Carrefour. Dus nam ik op de terugweg maar de bus. Dat bleek ook niet zo'n goed idee, want die bus was zo vol dat je je niet eens kon bewegen (voordeel, omvallen kon ook niet). Dit vond ik ook niet erg prettig, dus ben ik na 2 haltes maar uitgestapt om op de volgende te wachten. Uiteindelijk wel goed in het centrum aangekomen met al mijn inkopen, maar ik kon wel meteen onder de douche ;-) Het kantoor van Hellenic Seaways in Piraeus leek juist vrij ver van het metrostation. Ik had dus de eerste paar honderd meter nog niet opgelet of ik het zag, en ben daarna gaan zoeken. Na een uur had ik het nog niet gevonden en besloot ik het maar te gaan vragen. Het bleek op ongeveer 50 meter van het metrostation te zijn waar ik was uitgestapt en ik was er ook nog eens (een uur eerder) langs gelopen! Dom! Op woensdagavond zou ik de boot nemen naar Chios. Ik moest om 18h uit mijn hotel, maar werd om 17.45 gebeld door Hellenic Seaways dat de boot niet zou vertrekken vanwege een staking. NEE! Dat meen je niet. Ik stond net helemaal klaar om te gaan! Gelukkig bleek de hotelkamer die nacht nog vrij, dus kon ik er blijven. De boot zou de volgende ochtend wél vertrekken werd mij verzekerd, dus dat viel nog mee. Achteraf was het zelfs wel lekker om nog een rustig avondje in Athene te hebben. Ik heb heerlijk een pita kebab gegeten op Monastiraki en ben vervolgens met een chai latte van de Starbucks in mijn hand rond de Akropolis gewandeld. Heerlijk! Wat is het toch een geweldige stad!

De volgende ochtend al vroeg op om op tijd in de haven te zijn. Mijn koffer was intussen zeker 10 kilo zwaarder dan toen ik vanuit Nederland vertrok (lees: ontilbaar), dus besloot ik maar een taxi te nemen ipv de metro. De boot vertrok gelukkig écht, dus kwam ik 's middags om iets voor 16.00 aan in de haven van Chios, waar Inge mij al stond op te wachten :-) Erg leuk, ik voelde mij gelijk alweer thuis! Ik slaap nu in een van de appartementjes van Inge en Giannis tot ik een huisje heb gevonden. We hebben al wat bekeken in de stad, heel leuk, maar ik heb nog mijn twijfels of ik wel in de stad wil wonen (ivm parkeren en kakkerlakken ;-) ), dus we gaan waarschijnlijk nog wat dingen bekijken. Mijn eerste werkdag is de 10e, dus ik ben eerst nog even lekker een paar daagjes vrij. Ik heb de huurauto al wel opgehaald, en ben ook al even kort langs kantoor geweest om iedereen te begroeten. De voorzending was al aangekomen, dus kon ik ook gelijk mijn doos met prive-spullen die daarin meegestuurd was meenemen naar huis. We zijn ook al gezellig meerdere keren uit eten geweest :-) Heerlijk Grieks eten en wat is het gezellig! En mooi weer! Hoewel de zon er gisteren niet echt bij was. Dat maakte het dan wel weer prima weer voor een wandeling doro de Kambos. Ik heb elke dag nog heerlijk uitgeslapen tot nu toe (ja, nu kan het nog! ;-) ) en ben vandaag zelfs nu (om 12h) nog niet klaar! Tijd om daar wat aan te gaan doen!

Tot spreeks!

Groetjes,
Patty

ps ik heb geklaagd over de lettergrootte op waarbenjij.nu, want zeg zou zelf de letters zijn zo klein dat ze onmogelijk leesbaar zijn als je niet inzoomt! Ze hadden deze klacht al vaker gehad de laatste tijd, dus hopelijk wordt het binnenkort weer veranderd!

  • 06 April 2014 - 13:10

    Susan:

    Heey patty,
    Wat fijn geniet ervan!! Het voor en najaar is zoooooo fijn in Griekenland, mis het wel hoor....
    Ik blijf je berichtjes lezen.
    Groetjes susan

  • 06 April 2014 - 18:01

    Joke Nab:

    Hoi Patty, dit is typisch Griekenland toch?
    Stakingen e.d
    Misschien zie je ons ook nog wel in mei.
    gr.Joke

  • 06 April 2014 - 22:47

    Sonja Van Der Horst:

    Succes Patty ..weer in Griekenland ! heerlijk toch..

  • 06 April 2014 - 23:22

    Nely Klarenbeek:

    Hoi Patty, wat beleef jij toch allemaal en zitten wij maar in dat saaie Speuld te kijken, nu ja de bossen zijn ook mooi hoor.
    Heel leuk om je blog te volgen dan weten we , hoe je het maakt.
    Veel plezier daar en geniet van de griekse mannen!!!!
    Groet, Nely en Fam

  • 09 April 2014 - 14:41

    Arja:

    Hoi Patty,

    weer genoeg meegemaakt en dan ben je nog maar net weg.geniet nog van je laatste vrije
    dag !
    Succes met de werkzaamheden en tot de volgende keer !
    liefs, Arja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 4342
Totaal aantal bezoekers 82548

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: