Op de terugweg - Reisverslag uit Darwin, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Op de terugweg - Reisverslag uit Darwin, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Op de terugweg

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

28 Januari 2012 | Australië, Darwin

Hallo!

Even een kort berichtje vanuit Darwin.
Het was nog even de vraag of ik hier uberhaupt zou gaan komen, maar gelukkig, het is gelukt! Het weer op Fiji was zo vreselijk slecht dat er grote overstromingen waren aan de andere kant van het eiland, de kant van Nadi én van het vliegveld. De wegen waren al dagen dicht, dus de enige manier om op het vliegveld te komen was met een binnenlandse vlucht. Maarja, die waren allemaal vol natuurlijk! Gelukkig kon ik nog net de laatste plaats op een vlucht van 10h ’s morgens op vrijdagochtend boeken. Mijn andere vlucht zou 15.30 vertrekken, tijd genoeg dus zou je denken. Dan was het alsnog de vraag of die vlucht wel zou gaan vertrekken, want het weer was nou niet echt al te best, dus er werd veel gecanceld. Eergisteravond en gisteren leek het weer eigenlijk prima, maar nee hoor, mijn vlucht werd (echt als enige van 6 vluchten die dag) gecanceld! De volgende vlucht was pas 17.50, dus dat had niet echt zin.. Het aangeboden alternatief van Air Pacific was een shuttlebus van Suva naar het vliegveld in Nadi, want de wegen waren intussen weer open. Bijkomende mededeling: er is geen mogelijkheid tot het terugkrijgen van geld! EXCUSE ME???? Maar ík heb die vlucht niet geannuleerd!!!! Dat doen júllie! En normaal gesproken kost een minibus naar Nadi 20 dollar (ok, zeg misschien 30 naar het vliegveld, zonder stops onderweg) maar geen 180 euro wat ik voor het ticket had betaald!!! Nou ja, goed, als ik dan toch geen geld terug krijg in ieder geval met hun bus mee.. Ik was bovendien al lang blij dat ik in ieder geval nog op het vliegveld kon komen.. De bus zou eerst 10h vertrekken, toen ineens om 8.45. Ik snel naar de afgesproken plek, maar nee hoor, geen shuttlebus, alleen maar vervelende mannen! Gelukkig was het naast de politiepost haha! De shuttlebus kwam uiteindelijk om 10.30, dat is een beetje op zijn Grieks dus, of in dit geval op zijn Fijiaans. Gelukkig reed de chauffeur lekker door (lees: met 140 over een weg waar je normaal 80 mag haha) en kwamen we op tijd aan bij het vliegveld om de vlucht te halen! Wat een opluchting!! De vlucht naar hier ging via Brisbane, en ik had daar 3,5 uur overstaptijd. Ietwat lang, maar het was toch etenstijd, dus ik vond het wel prima. Maar zo goed kon alles natuurlijk niet gaan (in zoverre je het tot hier toe goed kon noemen). De volgende vlucht had meer dan 1,5 uur vertraging door het slechte weer (ja ook in Australie vreselijk slecht weer), dat betekende dat hij om 22.45 zou vertrekken ipv 21.00, en om 2.15 in Darwin aankwam! Erg fijne tijd.. Des te meer omdat dat voor mijn gevoel (Fiji tijd dus) om 4.45 ’s morgens was! Pfff.. Ik was heel blij toen ik eindelijk in mijn bed lag! Helaas moest ik 10h alweer uitchecken en was er echt niks in de buurt van het hotel, behalve het viegveld. Het internet in het hotel kostte 2 dollar per 10 minuten. Zijn ze gek ofzo????!!!! Dit slaat echt alles tot nu toe! Ik (en iedereen die ik het daarna heb verteld) vond het al belachelijk dat ik op de duurste plek tot nu toe 8 australische dollars voor een uur moest betalen! (het internet op het postkantoor op Sydney airport niet meegerekend..) Printen kostte 20 cent per pagina, ook een beetje belachelijk, maar ik moest nou eenmaal mijn ticket vanuit Singapore geprint hebben, dus vooruit, 10 minuten internet en 3 geprinte pagina’s.. Was het ook nog eens superklein geprint, je hebt echt een vergrootglas nodig om het te kunnen lezen! Wel sorry zeggen, maar toch wel de 40 cent laten betalen. Ik boek dus echt nooit meer een viersterrenhotel! Die denken echt dat al hun gasten rijk zijn ofzo! Afzetters! Dan ook nog de vraag of ik misschien met de taxi naar het centrum wil gaan, terwijl er vanaf het vliegveld (100 meter verderop) een shuttlebus gaat voor nog niet de helft van het geld voor een taxi. Ehmm nee niet dus.. Ik wil sowieso niet naar het centrum, want er is toch niks te doen in Darwin! Ik had vorige keer alles in een halve dag gezien! En het regent hard! Ik zit dus op het vliegveld en het duurt nog zo’n 5,5 uur voordat ik kan inchecken, en 8,5 uur tot mijn vlucht gaat. Er is in deze hal (vóór de douane) geen internet, dus hoe ik me ga vermaken weet ik nog niet.. De komende vlucht stond gepland om 17.20, maar nu ineens om 18.20, en wie weet hoeveel vertraging daar nog bij komt, want het weer is zooooo slecht!!! Keiharde regen regen en nog eens regen. Zoals eigenlijk mijn hele reis wel te beschrijven valt.. En dat net de reis van de persoon die waarschijnlijk het meeste hekel aan regen heeft van iedereen op de wereld:S Grrr..
Vanavond kom ik als het goed is in Singapore aan, waar ik voor 3 dagen blijf. Ik wil in ieder geval een stadsrondrit maken met een bus, langs de bezienswaardigheden. En verder vooral relaxen denk ik.. Hopelijk is het internet daar niet zo duur als in het hotel hier!!
Dinsdag vlieg ik van Singapore naar Doha, waar ik een transit heb van 14 uur. Ik ben er nog steeds niet uit of daar een hotelovernachting bij inbegrepen zit, dat hangt namelijk af van je ticket. (dat was ook serieus het antwoord op de vraag die ik hen gemaild had, waarbij ik ál mijn ticketgegevens aan ze had doorgegeven, terwijl ze dat zelf ook hadden kunnen opzoeken met alleen het boekingsnummer! Goede service.. En dat van de beste airline van de wereld in 2011.. Hopelijk is de service in het vliegtuig beter!) Ik hoop dat ik misschien nog even de stad in mag! Het weer schijnt echt heel goed te zijn in Doha, zonnig, wow!! Hopelijk blijft dat zo! Dat zou echt heerlijk zijn!
En dan vlieg ik woensdag naar Athene!! Jeej! Het is er freezing koud voor februari helaas, in tegenstelling tot de februari dat ik op Kreta studeerde en het heerlijk 20 graden en zonnig was, maargoed, ik kan in ieder geval lekker Grieks praten én Grieks eten JAMMIE!!! Ik kan niet wachten!! Ik blijf net buiten Athene tot zondag en dan vlieg ik terug naar Schiphol!! Om 14.20 NL tijd sta ik als het goed is weer in Nederland! Ik heb nog niet zo’n zin in het weer Bah, ik kan echt niet tegen Nederlands weer! Heb het hier al koud als het 25 graden is!! Ik zat er al aan te denken om mijn moeder een zonvakantie cadeau te doen voor haar verjaardag voor eind februari, en dan ga ik zelf ook mee haha! Goed idee wel toch mam? Ik wil wel op vakantie naar een warm zonnig land!

Ik kan dit berichtje nu niet plaatsen, dus het zal wel Singapore worden.. Of misschien dat het vanavond nog lukt vanaf hier, maar de batterij van mijn laptop is nu al bijna leeg (was niet opgeladen) dus ik denk het niet.. Ik ga namelijk patience tot de batterij leeg is haha! Ik heb 1,5 uur, niet echt lang dus..

Toevoeging: Ik kon gelukkig mijn laptop chargen, én er is internet achter de douane, hele fijn!! Hij komt dus tóch nu nog op de site! Intussen is het ook niet meer zo lang wachten op de vlucht! Ik ga zometeen nog even een zak chips eten als dinner haha, en lekker internetten. Ik weet trouwens niet of ik er zo verdacht uitzie, maar overal waar ze een random explosievencontrole doen pikken ze mij uit de rij haha!! Het passeren van de douane duurde ook erg lang, maar dit lag niet aan mij, maar aan alle chinezen voor me in de rij, van wie niemand Engels sprak! De meneer achter het loketje was erg blij toen ik Engels tegen hem sprak, hij zei dat hij gek werd van iedereen die geen woord engels spreekt hahaha!;-) Ik ben erg benieuwd naar Singapore! Hopelijk gaat de vlucht goed en kan ik wat slapen, en daarna mag ik lekker in een bed slapen! Ik ben nu alweer moe.. Het kan dan voor mijn gevoel wel 2,5 uur later zijn, maar zelfs dan zou het pas 19h zijn haha;-)

Tot schrijfs misschien nog eenmaal tijdens deze reis, en anders tot in saai Nederland!

Liefs, Patty


  • 28 Januari 2012 - 07:15

    Janet:

    Heey, goede terugreis!! :-) je hebt wel een tijd uitgekozen om terug te komen naar Nederland het wordt hier letterlijk Freezing ;-) ze hebben het over -4 overdag brrrrrrr. Ben erg benieuwd naar je foto's!! Moeten maar afspreken als je foto's afgedrukt zijn!! :-)
    Groetjes Janet

  • 28 Januari 2012 - 08:59

    Ronald:

    Nou ik hoop voor je dat de rest van de reis wat beter verloopt, en wat regen betreft daar hebben meer mensen een hekel aan

    gr

  • 28 Januari 2012 - 17:35

    Arja:

    Zit je niet mee laatste gedeelte van je reis!
    Een fijne tijd in Griekenland en goede terugreis gewenst :-)
    Tot ziens in het (voorspelde) koude nederland !
    Groetjes, Arja x


  • 28 Januari 2012 - 18:48

    Marjan:

    Fijn dat je weer nederland kan vinden op de kaart. We zien al naar je uit en naar al je verhalen over je reis. En nederland saai neeeeeeeeeeeeeee. dat kan niet met ons haha
    rust nog even lekker en we zien je gauw.
    Marjan

  • 28 Januari 2012 - 19:26

    Anouk:

    Een fijne en een goede reis terug naar huis.
    En veel plezier in Griekenland.

    daag!!!
    Groetjes Anouk.


  • 29 Januari 2012 - 21:16

    Mams.:

    Wel erg leuk dat je me zo'n mooie vakantiereis aanbiedt als verjaardagskado, maar ik denk toch dat we tot mei moeten wachten.
    Deze week wordt het erg koud hier.Ik zal je winterjas zondag meenemen, die zal je zeker nodig hebben.
    Fijne dagen in Singapore en goeie reis naar Doha en daarna Griekenland. (PS. wel veel flats daar, veel hoger dan hier in Nunspeet).

    Liefs mams.

  • 31 Januari 2012 - 10:38

    Leanne:

    O o en nu is het ook nog ijskoud in Griekenland..
    Goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: