Laatste reisbestemming bereikt! - Reisverslag uit Néa Mákri, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Laatste reisbestemming bereikt! - Reisverslag uit Néa Mákri, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Laatste reisbestemming bereikt!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

03 Februari 2012 | Griekenland, Néa Mákri

Goedemorgen allemaal!!

Wat een ontzettend raar idee dat het tijdverschil met Nederland intussen nog maar 1 uurtje is! Het is bij jullie dus ook ochtend, net als hier in GREECE!!;-)

De vlucht van Darwin naar Singapore ging prima! Op het vliegveld moest ik wel even zoeken naar het loketje van de shuttle bus die ik had geboekt. Want wat een enorm groot vliegveld! Ik moest zelfs een stukje met de airtrain haha! Uiteindelijk, na ene half uur lopen en airtreinen, had ik het gelukkig gevonden! Helaas moest ik een uur wachten, want ze wachtten nog op 1 andere passagier. Die uiteindelijk niet eens kwam, grrr, een uur voor niks gewacht dus.. En het was koud op het vliegveld! brrr. En in de shuttle bus helaas nog kouder!! Jeetje, stond die airco op 15 graden ofzo?? Ik zat constant te bibberen!! De eerste nacht in Singapore had ik een hostel geboekt en dit was zeker weten het allerbeste hostel van mijn hele reis! Het had een soort kabines waar je in sliep, echt heel erg leuk, en lekker veel privacy dus, en alles was zoooo schoon en netjes en mooi! En aardige kamergenootjes! En de check out time was 12h, wat heerlijk! Na 12h gelijk verhuizen naar het 4 sterrenhotel wat ik voor de laatste 2 nachten had geboekt! Wat een prachtig hotel!!! Ik heb het echt nog nooit zo mooi en luxe gezien! (misschien alleen het hotel op Malta waar we zijn geweest toen ik 12 was!) Een prachtige kamer op de 18e verdieping met een heerlijk groot bed, tv, badkamer, minibar, badjassen/slippers/naaisetje/zeepjes/douchegel/shampoo/conditioner/bodylotion/douchemuts/tandenborstel/tandpasta/tissues, fohn, weegschaal (ehmm of ik daar nou blij mee was weet ik niet, maar margarita dacht dat ik was afgevallen dus dat scheelt hahaha:P) En er was een heerlijk zwembad! Die dag heb ik wat rondgelopen in de omgeving, er waren drie shopping malls naast het hotel,dus genoeg te doen. Helaas niet een al te beste keuze gemaakt voor de lunch, wat een ranzig stukje kip! Gelukkig zat er patat bij, dus ik heb alleen de patat opgegeten.

De volgende dag heb ik eerst heerlijk uitgebreid ontbeten!! Wat een supergoed ontbijtbuffet!! Echt alles was er! Pancakes met maple sirup, french toast, hashbrowns, beenham (mmmmmmm), gerookte zalm, gekookt/gebakken en roerei, bacon, worstjes, noodles (bah!!!), nasi (bah!!), soort rijstepap, kaas, brood, toast, 4 soorten ontbijtgranen, melk, yoghurt, vers fruit en blikfruit, mini cupcakes, wafels met chocoladesaus, 4 soorten sap, cake, koekjes, thee en koffie. JAMMIE!!!! Toen ik terug kwam op de kamer bleek er een uur verstreken te zijn haha!

Daarna ben ik naar Orchard street, de winkelstraat, gewandeld. Leek heel ver, maar dat viel uiteindelijk best wel mee.. Singapore is echt een superleuke schone veilige stad en de temperatuur is natuurlijk geweldig!! Wat is het toch heerlijk om altijd gewoon in een jurkje of korte broek naar buiten te kunnen lopen zonder erover na hoeven te denken of het misschien te koud is. Het was constant 30-35 graden, zo lekker!! De winkelstraat was super!!!! Viel de eerste, chinese, shopping mall nog erg tegen, de volgende maakte dat dubbel en dwars goed! Ik dacht net: wat is het jammer dat ze nergens een H&M, Bershka, Stradivarius, Pull&bear of iets dergelijks hebben. En ja hoor, daar kwam de verrassing van de dag! Echt ALLES was er!! En nog veeeel meer winkels! Alleen geen Vero Moda of Only gezien, maarja, ik kon ook niet alle shopping malls afgaan, dus wie weet zitten die er ook wel ergens. Ik ben geslaagd voor een winterjas (daar ben ik heeeeeeel erg blij mee gezien de temperatuur hier) en nog wat kleren!

De volgende dag was de laatste in Singapore. Na wederom heerlijk te hebben ontbeten en te hebben uitgecheckt ben ik lekker bij het zwembad gaan liggen. Wat een paradijsje! Tot het in de middag ineens heeeeeel donker werd en keihard begon te regenen en onweren haha.. Beetje jammer weer.. Maargoed.. 's Avonds de vlucht naar Doha ruim gehaald en de vlucht was heeeel erg goed!! Lekker veel ruimte (werkte ook mee dat het vliegtuig half leeg was en ik drie stoelen voor mezelf had!), een kussentje en dekentje, tandenborstel en tandpasta, oordopjes, oogmasker, twee keer eten! (er was ook nog een keuze wat je wilde!!) Heel goed! De service op het vliegveld was helaas minder.. Iederee had een kleur vliegticket gekregen, en mijn kleur geel betekende transfer. Dus moest je uit de bus stappen bij de transfer terminal. Maarja, ik had 13 uur, dus ik wilde niet op het vliegveld blijven! Op de site stond bovendien dat er voor transfers boven de 8 uur voor een gratis hotel wordt gezorgd, maaaaar dat geldt voor bepaalde tickets (er is wel een hotel voor economy class en een voor business class) dus dit was al wat verwarrend. Na al mijn ticketgegevens te hebben doorgemaild met de vraag erbij of het in mijn ticket wel of niet was inbegrepen kreeg ik het stukje van de site teruggemaild: dit geldt voor bepaalde tickets.. Ja duh, dat had ik dus al gelezen, de vraag was of het voor mijn ticket gold!! Daarvoor moest ik dan maar even bij een kantoor langsgaan.. Die er dus nergens:S Na 2 uur vragen en heen en weer lopen tussen verschillende loketjes werd dan echt duidelijk dat er geen hotel was inbegrepen.. Dat had ik liever geweten, want dan had ik een hostel of goedkoop hotel kunnen boeken.. Nu was eigenlijk de enige optie om het hotel dat zij aanboden (best duur, en niet echt supergoed) maar te boeken, want om nou in Doha als meisje alleen, midden in de nacht, op straat te gaan lopen zoeken naar een hotel leek me ook niet het best idee.. Goed, toch nog een paar uurtjes geslapen dus, al werd ik wel om 5h weer gewekt door de moskee om de hoek..

De volgende dag vloog ik naar Athene, prima vlucht weer met lekker eten en fijn film kijken op mijn priveschermpje. In Athene was het heeeeeeeeel erg koud, brrrrr.. Het had zelfs gesneeuwd 's ochtends, maar dat was intussen alweer weg.. Ik had geluk, mijn bagage was er erg snel, dus kon ik nog net in de bus van 18h naar Syntagma springen, waar magarita me later ophaalde. We zijn toen naar haar moeders huis gegaan, waar we heerlijk moussaka kregen, en daar zijn we blijven slapen.

Nu zijn we sinds gisteren in haar huis in Nea Makri, gisteren vooral binnen gebleven omdat het buiten te koud is, en 's avonds nog even een wijntje gedronken in het Flocafe, naast de open haard, heerlijk! Vanmiddag gaan we weer terug naar Athene, ik ga even shoppen terwijl margarita nog een bijlesje moet geven, en vanavond gaan we waarschijnlijk naar de bioscoop en misschien nog stappen daarna. Morgen overdag misschien naar Mall, weer shoppen haha, en 's avonds weer stappen en zondagochtend vlieg ik dan terug naar Nederland! 14.20 land ik op schiphol. Tot daar dus haha..

Ik had dit berichtje gisteren al geschreven, maar toen kon ik het niet plaatsen, het kan wel zijn dat nu het laatste stuk dubbel geschreven is, want ik zag dat van gisteren niet meer staan, maar waarom is het halve bericht wel bewaard en de andere helft niet? Raar, dus misschien zien jullie het nog wel, en dan heb ik het voor niks nog een keer (ingekort:P) geschreven..

Tot snel in Nederland. Ik kijk er nog niet echt naar uit om weer in de kou te zijn, ben er intussen wel achter dat ik toch meer voor de tropen ben gemaakt, 35 graden is perfect! Gelukkig kan ik hier alvast wat aan de kou wennen, ook al gaat dat nog niet erg goed, want zelfs binnen waar het toch echt 20 graden is, heb ik het met drie lagen kleding aan nog koud..

Liefs, Patty

  • 03 Februari 2012 - 13:20

    Arja:

    Nou dat wordt wat dan a.s. zondag, de kou hier en nu ook nog sneeuw het is sinds vanochtend
    aan het sneeuwen en er ligt al weer aardig wat!
    Prachtig gezicht hoor maar wel lastig weer als je de weg op moet!
    Fijne dagen nog en tot gauw in Nunspeet !
    groetjes, Arja x

  • 05 Februari 2012 - 21:12

    Alie:

    hoi Patty,

    Welkom thuis!
    Wat heb je een fantastische reis gemaakt! Ik heb genoten van je verhalen.
    En nu maar weer wennen aan het leventje hier..

    Hartelijke groet, Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: