het kakkerlakkenseizoen is weer begonnen:S - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu het kakkerlakkenseizoen is weer begonnen:S - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

het kakkerlakkenseizoen is weer begonnen:S

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

11 Mei 2010 | Griekenland, Rethimnon

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanaf het mooie en warme kreta!

Jaja, warm, de laatste dagen 30-32 graden, en lekker zonnig! Maar dat warme weer betekent ook KAKKERLAKKEN! Gatver, wat heb ik een hekel aan die beesten. Tot nu toe had ik er nog geen een gezien in mijn kamer, en aangezien de jongen die 2 kamers verderop woont al vanaf maart beweert elke dag wel een kakkerlak binnen te hebben (maakt hij ooit schoon vroeg ik me af??!) was ik daar heel erg trots op. En vooral blij om haha! Dus ik vorige week net blij aan margarita vertellen dat ik nog geen kakkerlak had gezien, komen we mijn kamer binnen (we zouden daarna uitgaan en zij zou bij mij blijven logeren) loopt er een kakkerlak!!! Iiiieeeeee!!! Toen we even daarna in het centrum van Rethymno liepen zagen we ineens overal kakkerlakken haha. We zagen er ook vast heel grappig uit, want na zoveel kakkerlakken gezien te hebben schrokken we overal van, en dachten we steeds dat er ene kakkerlak op ons liep. We schrokken dus o.a. van onze eigen broekspijp, van onze schoenen, van ons haar, van een vliegje, van mensen die ineens langs liepen. Hahaha! Gelukkig daarna nog geen kakkerlak meer binnen gehad. Hopelijk blijft dat zo, maar die kans is niet zo heel groot hier.

Wat heb ik verder gedaan sinds mijn vorige berichtje? Jeetje het is echt al een tijd geleden dat ik heb geschreven voor mijn gevoel!

O ja de sportschool, van uitstel komt inderdaad afstel.. Aangezien Marina (Margarita's nichtje) besloten had om OOK naar de sportschool te gaan, en Margarita dus sowieso niet alleen hoefde te gaan, leek mij dat een goede reden voor mijzelf om maar niet te gaan!;-) Vooral omdat ik er toch al niet zo'n zin in had, en vooral ging omdat margarita niet in haar eentje wilde gaan. Uiteindelijk heeft ook Marina afgezegd, en heeft margarita alsnog niemand haha, maargoed.. Jullie begrijpen: ze is zelf ook nog niet geweest..

Wat we wel hebben gedaan is FIETSEN! Ja, hoor ik jullie al denken, is dat nou zo bijzonder, fietsen? Maar ja, voor grieken is dat best wel bijzonder! Margarita, Marina en ik hadden eergisteren mountainbikes gehuurd, en ze beweerden beiden al zeker 10 jaar niet gefietst te hebben, dus ik hield mijn hart al vast! Margarita beweerde ook nog eens geen bochten te kunnen maken, dus alleen maar rechtuit te fietsen. En dat met de verkeersdrukte (en voetgangers: toeristen) hier in Rethymno... Maar uiteindelijk viel het best wel mee. Het ging ze redelijk goed af. We zijn begonnen in de grote haven, waar het lekker rustig is, en veel asfalt.. Daarna door het oude centrum gefietst, en daarna nog over de boulevard. Maar niet op de weg, maar op het voetpad, waar hier ook fietsers gebruik van mogen maken! Dat werd alleen niet zo gewaardeerd door een nederlandse toeriste, die expres recht op margarita in liep, op een punt waar echt ruim gepasseerd kon worden! TRUT!!!! En dan hoorde ik er ook nog in het nederlands zeggen dat het een VOETPAD is! Wat denkt zij wel niet, dat de wereld alleen voor haar is? Wees ff vrolijk zeg, je bent toch op vakantie??! Margarita was een beetje geschrokken, waardoor ze daarna tegen de vuilinscontainers op reed en omviel. Dat was dan wel weer grappig hahaha! Het andere grappige was dat ik een foto van haar probeerde ta maken, mijn camera in mijn rechterhand had, en er toen een kind recht voor me de weg op liep, en ik plotseling moest remmen met alleen mijn linkerhand, dat gaat dus niet zo goed. Ik viel nog net niet, maar schoot keihard op t stuur. Deed wel even zeer, maar ik deed net of er niks was gebeurd. Ik was tenslotte de ervaren fietser van de drie hahaha! Het was verder erg leuk en we hebben besloten snel weer fietsen te huren!

Op de universiteit gaat ook alles goed. De lessen zijn leuk en interessant, en het wonderlijke is dat ze echt altijd doorgaan! Dat heb je toch niet veel, een docent die ook les geeft op een dag dat er staking is! Ik word verder wel erg gestresst van de zoekmachine in de universiteitsbilbiotheek. Dat is niet zo'n goed systeem, en je vindt er dus ook echt niks! Alleen als je de titel weet kan je wat vinden, of op de naam van de schrijver. Maar als je op thema zoekt krijg je altijd 0 resultaten. Dat schiet lekker op dus.. En je kan ook moeilijk alle boeken van de hele bibliotheek openen, in de hoop dat je wat vindt over het onderwerp dat je zoekt! We hebben nog maar 3 weken les, en daarna beginnen de examens al. Die hoef ik niet te maken, want ik schrijf een werkstuk voor een docent in nederland over het onderwerp van de lessen die ik volg. Die weken gebruik ik dus om verder te werken aan mijn andere werkstukken.

Stakingen zijn er ook nog steeds, en het worden er steeds meer! Vorige week werd er haast de hele week gestaakt, de ene dag door de ene sector, de andere dag door de andere. Er zijn ook demonstraties, maar die verlopen hier best wel rustig.

Vorige week woensdag zouden we voor het eerst gaan zwemmen bij Episkopi, maar uiteindelijk hebben we de hele dag schoongemaakt in koufi, en was er geen tijd over om te gaan zwemmen. Als troost zijn we toen maar uitgegaan in Figaro 's avonds en dat was natuurlijk supergezellig!! Figaro is echt de leukeste bar die er is:-) En natuurlijk metropolis om te dansen, maar dat is alweer een tijd geleden dat we daar zijn geweest.

Uiteindelijk gaan we nu morgen zwemmen bij Episkopi, als er niet weer wat tussen komt. Met Grieken weet je het maar nooit!

Afgelopen zondag geluncht bij Margarita's oom en tante (ouders van Marina) in het dorp Gonia. Lekker pasta met lamsvlees en tomatensaus, en verder lekkere kaas, salade enz! Erg lekker, en gezellig!

De rest van mijn dagen breng ik meestal studerend op mijn balkon door, op de universiteit, aldaar in de bibliotheek of het restaurant, en al wandelend in het centrum van rethymno. En overal natuurlijk genietend van de zon en de zo mooie blauwe zee!

Nog 7,5 week, dan zit het er alweer op. Nog even heel erg genieten dus!! Jammer dat ik niet ook de zomer zal blijven dit keer, maargoed ik heb ook erg zin in de bruiloft van karin en henri in nederland op 2 juli, en daarna om samen met margarita een paar daagjes naar londen te gaan in augustus. Gelukkig zijn er dus nog leuke dingen om naar uit te kijken! En ik ben hier nog niet wer natuurlijk haha!:-)

Nog even mijn reactie op jullie reacties:
Jacky, leuk joh dat je nu op de camping werkt en dat het je goed bevalt! Heel veel plezier daar! Zal ook in de zomer wel leuk zijn (en druk!)..
Wim, ik heb je berichtje op hyves gezien, ik zal zo even antwoorden!
Arja en Ronald, zoals jullie al lazen is de sportschool niks geworden haha. Hoe lang duurt het nog voordat jullie naar griekenland gaan? Kunnen jullie al gaan aftellen zo langzamerhand?;-)

Tot spreeks!

Groetjes, Patty!

  • 11 Mei 2010 - 19:53

    Wendy:

    En je hebt een blauwe plek overgehouden van het fietsen toch?!;)

    Ja, tijd gaat veel te snel; ik wil niet eens tellen hoe weinig weken ik nog in Londen heb..:(
    Maar des te meer reden om te genieten van de resterende tijd!!
    xx

  • 12 Mei 2010 - 07:43

    Annelies:

    Ha Patty!
    Als ik zo lees ben ik wel heel jaloers op je! Behalve de kakkerlakken dan...
    Veel plezier nog!

  • 12 Mei 2010 - 21:00

    Arja:

    Hoi Patty,

    Gelukkig weer een lang verhaal. Die kakkerlakken niet echt lekker!
    De temperatuur bij jou erg lekker hier is de temp nog winters.
    Ja we kunnen al aftellen nog 5 weekjes en dan gaan wij op vakantie.
    Jammer dat je geen sportschool hebt gedaan je weet niet wat je mist hi hi. Succes verder met je lessen e.d.
    Tot de volgende keer.
    groetjes Arja x

  • 13 Mei 2010 - 17:27

    Karin :

    jaja 2 juli is de grote dag, en dan moet je er uiteraard bijzijn!!
    Vind het leuk dat je komt!!
    Veel plezier nog de laatste weekjes!!
    Liefs mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 986
Totaal aantal bezoekers 82837

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: