strand, uitstapje chania, uitstapje athene... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu strand, uitstapje chania, uitstapje athene... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

strand, uitstapje chania, uitstapje athene...

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

07 Juni 2010 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal!!!!

Zoooo, weer echt enorm lang geleden dat ik een berichtje heb geschreven.. Ik herinner me dan ook echt niet meer wat ik allemaal heb gedaan in die tussentijd!!

Ik ben iig een keer naar een eramusfeestje geweest op het plein. Hoewel ik normaal niet echt veel contact heb met de ermasusstudenten dit jaar, kwam ik die dag toevallig een spaans meisje tegen die me uitnodigde voor hun feestje. Dar was erg gezellig, en we wilden op het laatst nog even naar Figaro gaan, maar die ging net dicht haha! Dus dat werd niks meer;-)

Daarna hebben we ook nog een keer een feestje gehad in figaro met de erasmusstudenten en overige mensen die de taalcursus volgen, en margarita. Dat was ook weer erg gezellig! Ik kwam daar heel toevallig een pools meisje tegen die momenteel een master taalkunde doet in nijmegen! En de week ervoor was ze naar een congres geweest op mijn eigen faculteit in amsterdam en ze had dus ook mijn medestudent despoina en mijn docenten ontmoet. Echt grappig!

Verder heb ik heel veel gestudeerd! Pfffff. Ik heb hele dagen binnen in mijn huisje gezeten achter mijn laptop, en geloof me, dat voelt echt als een enorme kwelling als het buiten heerlijk zonnig is en zo'n 30 graden! De verleiding is dan erg groot om te gaan zonnen op mijn balkon, of op het strand, maar dat mocht niet van mezelf haha. De colleges zijn intussen afgelopen. Eind mei was de laatste collegeweek. Ik ben nu dus druk met het schrijven van werkstukken..

Ergens in mei hebben we ook voor het eerst in zee gezwommen! We gingen naar t strand bij episkopi, een kwartiertje van rethymno, aan het eind van de middag. Het water was dus wat opgewarmd door de zon, en als je probeerde een beetje aan de oppervlakte te blijven viel de kou best mee haha. (dieper was het wel koud!)

Vorig weekend ben ik met margarita een weekendje naar Chania geweest, ook leuk! Vrijdagavond waren we uit geweest samen met een vriendin van margarita, maria, die in chania woont, in een erg leuk barretje. Zaterdagochtend even geshopt, en daarna naar een strand aan de westkant van chania geweest met een andere vriendin van margarita die ook in chania woont, en ook maria heet haha. Daar hadden we eerst wat gegeten en toen gezond en gezwommen. Het was er niet echt super vond ik. Echt enorm toeristisch en druk! En de beachbar waar we aten was duur! Zaterdagavond met margarita naar de bios geweest, naar sex and the city 2! Erg leuk!!! Ik vroeg me tot nu toe altijd af of ik hier in de bioscoop nou naar het engels luister, of de griekse ondertiteling lees. Want ik begrijp de films wel altijd, maar ik kan me na die tijd niet meer herinneren op welke taal ik me geconcentreerd heb! Ik dacht op het engels.. Maar ik denk nu toch dat ik de griekse ondertiteling lees, want de eerste 10 minuten zat er een meisje recht voor de ondertiteling, en dat vond ik zoooo irritant! Ik begreep de helft niet van wat er werd gezegd haha! (niet dat engels nou zo moeilijk is, maar sommige woorden ving ik echt niet op). De conclusie, waarschijnlijk volg ik film aan de hand van griekse ondertiteling. En dat vind ik echt erg leuk haha! Zondags waren we naar een strandje aan de oostkant van chania geweest, wederom met maria. Dit strandje vond ik leuker dan de dag ervoor. het was wat kleiner en een leuk baaitje, zonder al te veel toeristen. Het was echt heel heet die zondag, wel 38 graden!! Gelukkig was er op t strandje wat wind, waardoor het niet te heet was. Toen ik even in de schaduw zat kreeg ik zelfs kippenvel hahaha! Het hotelletje waar we verbleven in chania was trouwens echt heel erg leuk! Supermooi ingericht, heel modern voor een griekse hotelkamer, met een klein keukentje en mooie badkamer, en een mooi groot balkon! En midden in het centrum! En dat voor maar 35 euro per nacht! Supergoedkoop! Het enige nadeel was de mitropoli die direct naast onze kamer was, de grootste kerk van de stad dus. Zaterdagochtend was er al vroeg dienst, en luidden de klokken tijdens een deel van de dienst. Maar echt super superhard dus!!! Hahaha! We werden er wakker van, en margarita probeerde vervolgens (tenminste zo leek het) het kussen in haar oor te proppen tegen het lawaai. (zij zegt overigens dit zelf niet door te hebben gehad, dus ik had er eigenlijk een foto van moeten maken haha). De dienst verder hoorden we gelukkig niet heel luid.. 's Middags was er een bruiloft, en waren de luidsprekers buiten de kerk aan, waardoor we keihard de pappas hoorden praten.. Pff, maargoed, gelukkig was dit smiddags.. Dat zeiden we ook nog tegen elkaar: gelukkig doen ze dit niet bij de ochtenddienst. Maar dat hadden we denk ik beter niet kunnen zeggen, want de volgende ochtend gingen weer de klokken, maar vervolgens werden ook de luidsprekers aangezet en waren we dus gedwongen 's ochtends vroeg vanaf een uur of 8 2,5 uur naar de pappas te luisteren haha. O ja, ondag aan het eind van de middag hadden we nog met maria gegeten bij een heel leuk haventje/strandje.. En daarna nog een ijsje bij haar thuis. Ze heeft echt een supermooi huis! 4 verdiepingen, met uitzicht (en veel ramen) naar 3 kanten!!! Op zee, op bergen, op de haven van Souda (chania)! En het huis is heel mooi en modern, met 2 woonkamers, een keuken, 2 badkamers, 2 slaapkamers, 2 enorme balkons en een megagroot terras! 's Avonds gingen we terug naar Koufi, en daar ben ik blijven slapen tot maandagochtend.

En dit weekend ben ik in athene! Ik heb zaterdagavond de boot genomen vanuit heraklion, na daar eerst nog een uurtje rondgewandeld te hebben. Gisterochtend om 5h in athene aangekomen, daar rondgelopen tot ik om 12h in het hotel kon. Toen 2 uurtjes geslapen en 's middags afgesproken met Peter en Anneleen, mijn klasgenootjes die hier zijn voor studie. Samen gegeten in Plaka, daarna even naar Peters huis geweest, en vervolgens tot 's avonds bij anneleen thuis op het balkon gezeten, gekletst en wat gedronken! Supergezellig!!! Anneleen, jullie huisje is zooooo leuk!!! Zo zou ik ook wel in athene kunnen wonen haha! En het uitzicht van het balkon is ook zo mooi, en het balkon zo mooi groot! En binnen is het ook echt gezellig! Gisteravond toen nog wat gegeten en gedronken met Stelios, die ik ken via mergarita (hij is de buurjongen uit koufi, maar daar zijn ze alleen de zomer, verder wonen ze in athene) en met Peter, en daarna redelijk op tijd naar bed gegaan, want ik was moe!!! Vanochtend ontbeten in het hotel, toen uitgecheckt, en gaan winkelen! Met als resultaat: 3 paar schoentjes, een vestje en een shirtje. Aaaa, en ik wilde geen geld uitgeven! Maarja, dat gaat natuurlijk echt niet in athene! Ik ben ook zoooo verslaafd aan griekse schoentjes, ze zijn echt allemaal mooi!!! Ik zou echt hele winkels kunnen leegkopen als ik geld had haha.. Maargoed, nu genoeg uitgegeven. Ik mag alleen nog een pita gyros eten, misschien nog een broodje zometeen, en een kaartje voor de metro terug naar de haven;-) Vanavond neem ik de boot terug naar kreta, waar ik dan morgenochtend weer aankom. Margarita is ook in athene, en die gaat ook vanavond weer terug, dat is wel gezellig dus, ook al zal ik haar alleen aan het begin even zien op de boot, want zij heeft een bed in een kabine geboekt, en ik een VIP vliegtuigstoel (ja, een klasse lager, en goedkoper, vandaar..). Ik zal wel weer niet veel slapen, want het was zo koud op de boot op de heenweg! Mijn neus leek wel bevroren! Ik had dan ook alleen maar een vestje mee, en geen jas.. Hopelijk heeft margarita een vest dat ik kan lenen..

Het weer is hier redelijk.. In de winter was het constant zonnig, en de laatste weken is het steeds de ene dag zonnig, dan weer bewolkt, en eergisteren en gisteren regende het zelfs! Bah! En dat in juni! Gisteren was het ook echt koud! Eergisteren daarentegen echt bloedheet, 34 graden (wel regen dus..). Koud is zo'n 22 graden waarschijnlijk;-) Ik betrap mezelf erop dat ik soms 's avonds op mijn balkon zit en het echt zo koud heb dat ik maar naar binnen ga. Daarna denk ik: laat ik eens kijken hoe koud het eigenlijk is.. En dan blijkt het nog 23 graden te zijn ofzo haha! Vandaag is het wel were lekker warm, maar niet te heet. Overigens lopen de amerikaanse toeristen hier in athene wel echt te puffen, dus misschien is het toch wel echt heet?? Ik zat net op een plein, en vond de temperatuur precies goed, als de zon weg was zelfs wat aan de frisse kant. Maar zelfs zonder zon zei een amerikaanse man: pffff wat een hitte! hahaha!

Dat was mijn nieuws wel weer.. Ik zal nog 1 berichtje plaatsen voordat ik weer richting nederland kom, en hopelijk zal ik daar wat foto's bij plaatsen... Nog maar 3,5 week, wat vliegt de tijd zeg!!! En vooral als het zo leuk is als op kreta!.. Ik ga er nog even extra van genieten deze laatste weekjes! Want in nederland zal ik me wel weer erg gaan vervelen:S

Wen, heel erg veel plezier bij de bruiloft van GJ!!! Feliciteer je hen ook van mij?? jammer dat ik er niet kan zijn.. O ja de blauwe plek van de halve val bij het fietsen is weer weg gelukkig hahahahah!..

Karin, nog 3,5 week! Begin je al zenuwachtig te worden?? Alles geregeld verder? heb je ook vrijgezellenfeest gehad? tot snel!

Arja en Ronald, gaan jullie deze week naar griekenland?? Heel erg veel plezier!! Ik ben heel erg benieuwd hoe de eilanden zijn! Ik wil ook nog naar allebei toe, dus jullie moeten maar mooie foto's maken om me te laten zien;-)

annelies, hoe was boedapest? leuk gehad??

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs vanuit Griekenland!
Patty

  • 07 Juni 2010 - 14:04

    Arja:

    Hoi patty,
    Zat net gisteren te denken dat het lang geleden was dat we van jou een verslag hadden gehad. en ja hoor nu dan weer een lang gezellig verhaal van jou doen en laten.
    Zelfs nog druk aan de studie geweest heel goed, maar toch nog genoeg tijd over voor verschillende uitstapjes.
    Wij vertrekken volgende week dinsdag de 15e om 6 uur ´s ochtends naar Chios,dus nog een weekje hebben er veel zin in natuurlijk! Voor jou de laatste weekjes dus en we komen waaschijnlijk in de zelfde week terug in Nederland.
    Geniet er nog lekker van en tot de volgende keer.
    Liefs, Arja

  • 09 Juni 2010 - 17:46

    Karin :

    Hey Patty

    Ja heb zekers een vrijgezellenfeest gehad, was erg gezellig! Binnenkort kunnen we bijpraten,als je weer terug bent!!
    Nee ben nog niet zenuwachtig, weet ook niet of ik dat wel word!!
    Heel plezier nog de laatste weekjes! En tot de bruiloft!!

    Liefs Karin

  • 09 Juni 2010 - 18:34

    Ronald:

    Hi,

    Ja zoals Arja al schreef nog een paar dagen en dan op naar Chios. En die foto's maken dat komt wel goed. Maar vertel jij die Grieken vast dat ik wel warm weer wil hebben. Nou, jij nog een paar fijne weken toegewenst en niet te veel schoenen kopen want dit keer kan ik geen koffer meenemen voor je :).

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 82820

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: