laatste weekjes kreta - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Patty Man - WaarBenJij.nu laatste weekjes kreta - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Patty Man - WaarBenJij.nu

laatste weekjes kreta

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

12 Juli 2010 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal!

Het heeft even op zich laten wachten, maar hier dan alsnog, zoals beloofd, een verslag van mijn laatste weekjes op kreta. Intussen ben ik al weer 1,5 week terug in nederland en heb ik er zelfs alweer een korte vakantie op terschelling opzitten! Erg leuk, en heerlijk weer gehad!

Goed, nu dan de laatste weekjes griekenland. Hopelijk herinner ik me nog wat ik heb gedaan haha..

Mijn laatste verslag dateert uit het weekend dat ik in athene was zie ik;-) Dat is al even geleden dus. Ik vertelde toen dat het weer niet echt goed is, en we zelfs nog regen hadden gehad! Maar terug op kreta werd het steeds warmer en warmer en we hadden een echte hittegolf, ongeveer 5 dagen lang was het boven de 40 graden! En dat was wel weer een beetje overdreven heet haha! Ik kon nog net naar de supermarkt wandelen, maar verder kwam ik echt niet hoor! En tussen 13 en 16 kon je maar beter helemaal binnen blijven, want het was buiten echt niet uit te houden. Goed, ik heb dus die dagen binnen gezeten in mijn kamer, met de airco aan, en aan mijn huiswerk gezeten.. Verder aan het eind van de middag naar het strand geweest, en 's avonds uit. De temperatuur lag dan nog rond de 30 graden! Het vervelende van het warme weer was dat waarschijnlijk iedereen in mijn gebouw de airco aan had, en daardoor steeds de stroom uitviel, die dan vervolgens een uur uit bleef!! En dat gebeurde 3 dagen achter elkaar zo'n 3x per dag! Heeeeeeel vervelend, want dat betekent dus niet kunnen werken op mijn laptop, niet kunnen koken, geen licht, geen lift, geen airco, koelkast en vriezer warmen op, grrrr.. Gelukkig daarna geen last meer van gehad! Na de hittegolf is het een paar dagen iets bewolkt geweest, maar daarna hadden we gelukkig nog weer mooie weer, met een betere temperatuur van rond de 35 graden.

Ik ben verder veel uit geweest, met 2 italiaanse meisjes Valentina en Roberta, met margarita en marina, met eleni, met valia, en nog met een nederlands meisje die in chania woont.. Met margarita ging ik ongeveer elke avond naar figaro haha, en met de anderen ben ik naar het wijnfeest in het park geweest, naar een zomerclub buiten rethymno, aan het strand, en naar een nederlands restaurant in platanias voor het voetbal! Ja, want de wedstrijden van nederland wilde ik natuurlijk wel zien! De eerste paar had ik gekeken in de nederlandse snackbar in rethymno, daar was het ook gezellig, met allemaal gekke nederlanders in oranje kleren haha.

Natuurlijk ben ik ook wat keren naar het strand geweest, samen met margarita in episkopi, en zelf op het grote strand van rethymno en op het kleine strandje voor mijn huis.. Geen hele dagen, meestal een paar uurtjes aan het eind van de middag, de tijd dat alle grieken naar het strand gaan!

En toen kwam uiteindelijk de onvermijdelijke dag dat ik terug moest naar nederland, de dag van het afscheid:-( De dag ervoor was ik al met margarita uit eten geweest en 's avonds hadden we voor de laatste keer door rethymno gewandeld en uit geweest.. De dag zelf heb ik smorgens mijn spullen ingepakt, en smiddags zijn we toen gaan eten samen met margarita en marina in marina's nieuwe huisje. Dat was erg gezellig, en het bracht wat afleiding, waardoor ik even niet aan het afscheid dacht. Daarna heeft margarita me naar het busstation gebracht, waar ik nog bijna mijn bus miste hahaha! Ik vond dat op dat moment helemaal niet zo grappig trouwens, ik was enorm gestresst! Gelukkig hadden we hem uiteindelijk niet gered, en vanaf het moment dat er geen stress meer wat over het halen van de bus werd ik ineens erg verdrietig, want toen drong het tot me door dat ik toch echt wegging:-( De reis naar het vliegveld ging verder goed. Op het vliegveld aangekomen moest ik weer betalen voor mijn koffer, godsamme!!!! Vorig jaar toen ik terugging had ik net zo veel te veel, en toen lieten ze me gewoon door, en nu waren ze ineens heel streng. Komt zeker door de economische crisis in het land.. Nou ja, er viel weinig aan te doen (maar goed dat ik nog spullen bij margarita had gelaten die ik later wel een keer ophaal, anders was het zeker nog 5 kilo zwaarder geweest hahah!). De vlucht naar huis ging ook prima, en thuisgekomen was het gelukkig ook hier goed weer, en hoefde ik daar in ieder geval niet aan te wennen. De bruiloft de volgende dag was ook erg gezellig! en naar het ijscafe met wendy ook,naar oma en naar de griek in zwijndrecht ook, winkelen, bij de griek eten en voetbal kijken in utrecht met wendy ook, 4 daagjes terschelling ook. En ja, dan nu echt thuis, met regen. Dat is wel even wat saai.. Nog 3,5 week, dan ga ik lekker 6 daagjes naar londen! Daar kijk ik alvast naar uit:-)

Tot zover het verslag van deze reis.. Mocht ik nog weer opnieuw voor langere tijd weggaan dan ga ik deze site natuurlijk weer bijhouden..

Liefs, Patty

ps Ik zal nog even wat foto's proberen te plaatsen

  • 12 Juli 2010 - 18:49

    Wendy:

    Wow, wat kort!;)
    Ik ben blij dat je weer terug bent!! xx

  • 12 Juli 2010 - 18:50

    Ronald:

    Tja, en dan nu weer wennen aan Nederland, gelukkig werkt het weer wel mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 82816

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: