Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Patty Man - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Patty Man - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

23 November 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi allemaal!

Weer even een berichtje van mij uit Vietnam.. Ik ben EINDELIJK aangekomen in Ho Chi Minh City.. Ik was gistermiddag om 12.45 op het station in Da Nang, de trein zou 13.25 vertrekken. In de wachtruimte werd al aangekondigd dat hij 20 minuten vertraging had. Dat bleken er 40, maargoed, dit was nog niet zo erg.. Er waren vrij weinig toeristen. Vrij weinig wil in dit geval zeggen, alleen een wat ouder stel uit LA (man uit Mexico en vrouw uit Colombia) en ik.. Ik had gehoopt op een trein vol toeristen, net als die van Hanoi naar Hue, maar helaas..

Toen de trein eenmaal aangekomen was en we erin mochten bleek het net zo’n lelijke, oude trein als de eerste in Vietnam, maar dan met Vietnamezen ipv toeristen. Het positieve (dit is ook meteen wel heeeeel erg postief): Ik heb geen kakkerlak gezien!! De trein was overigens wel heel vies, en ons vermoeden dat de lakens niet worden verschoond nadat de vorige reiziger is uitgestapt is nu bevestigd. Bah!! Gelukkig had ik mijn lakenzak mee! Ik zat in de coupe bij drie Vietnamezen die ook nog eens niet bepaald vriendelijk waren. Het waren echt de eerste Vietnamezen die niet glimlachten! Iedereen glimlacht hier zo aardig, maar nee, deze niet. Vervolgens gingen ze me even duidelijk maken dat ik mijn backpack maar in de ruimte schuin boven de bovenste bedden moest opbergen, aangezien ik op een van de bovenste bedden sliep. Ja dag, ik ga echt geen backpack van tegen de 20 kilo (met al die jurkjes uit Hoi An erbij haha) in het bovenste bagagevak tillen, terwijl er onder de onderste bedden best plek is voor bagage van 4 mensen! Dus ik wees daarop, maar zij wezen weer naar boven grr. Ik heb het dus heel eigenwijs gewoon onder een van de onderste bedden geschoven. Het volgende vervelende was dat al die drie vietnamezen wilden slapen!! WAT?! Het was 14.30!!! Aangezien ik ’s nachts wél wilde slapen vond ik het niet een heel goed idee om overdag óók te gaan slapen. Want ja, als je dan ’s nachts wakker bent, wat doe je dan?? Ik ben dus maar op zoek gegaan naar de Amerikanen en heb bij hun in de coupe gezeten tot gisteravond. We hoopten nog dat het lege bed in hun coupe leeg zou blijven zodat ik daar kon gaan slapen, maar dat gebeurde helaas niet. Na een lekker dinner (stokbrood met kip haha) dan ook maar op bed gaan liggen. Heel stil gedaan omdat die drie vietnamezen sliepen (ook al was het pas 19.30 en vond ik dat nog niet echt een tijd om stil te moeten doen) en wat gelezen. Toen ook maar gaan slapen, en wat doen zij om 24h?? Gaan ze keihard door hun telefoon praten!!!! Godsamme!! Ik sliep net! Gelijk weer wakker! En ook niet een keer eventjes, maar drie keer achter elkaar! Grrr.. Goed, daarna nog wel redelijk geslapen tot 05.00, de tijd dat we officieel zouden aankomen in Ho Chi Minh.. Aangezien we ergens in de middle of nowhere reden dacht ik van ik ga nog wel even slapen. Werd opnieuw wakker om 07.00.. Toen stonden we stil op een stationnetje in een of ander dorp met drie huizen, waar we vervolgens 2,5 uur bleven staan!! Daarna reden we naar het volgende stationnetje, bleven we weer vet lang staan... Er werd wel van alles omgeroepen in het Vietnamees, maar daar begrepen we natuurlijk niks van.. Ik ben toen maar even op zoek gegaan naar iemand die Engels sprak. Die vond ik uiteindelijk en erg goed nieuw had hij niet. Er was een ongeluk gebeurd op het spoor en we moestten wachten tot het was opgeruimd.. Daarna was het nog zo’n 2,5 uur naar Ho Chi Minh City. Pffff... Nog maar een stukje wandelen richting de achterkant van de trein dan. Daar kwam ik hele aardige mensen uit Sydney tegen, met hun dochters van 16 en 18. Ik ben opnieuw uitgenodigd voor oud&nieuw haha;-) Nu is de vraag, waar moet ik heen gaan??? Waarschijnlijk eerst naar die andere mensen voor het vuurwerk, en dan met de oudste dochter Rosie van dit gezin naar een club (aangezien ze dat heel graag wil, maar al haar vriendinnen nog 17 zijn en er nog niet in mogen haha). Gezellig bij hun zitten kletsen, en tot drie keer toe het hoofd van het nogal wilde vietnamese kindje in hun coupe tegen mijn knie gehad haha. En toen waren we eindelijk, met een kleine vertraging van maar 7,5 uur (best lang, op een treinreis die eigenlijk maar 15 uur hoorde te duren..) in Ho Chi Minh City! Jeej! Samen met de Amerikanen en nog een Amerikaans meisje die we tegenkwamen op het station een taxi gedeeld naar mijn hotel, en daar zit ik nu.. Heel illegaal heb ik even wat ondergoed en sokken gewassen net;-) Dat mag namelijk niet, maarja, het moet toch gebeuren! De rest van mijn kleren heb ik in de wasmand gegooid, die gaan morgen met de laundry mee, en dan komen ze overmorgen weer lekker schoon terug! Alles schoon mee naar Australie!

Vandaag ga ik niet veel meer doen.. Even uitrusten zometeen, en dan straks uit eten, en even kijken of er in de buurt ergens een koffiebarretje met WIFI is, want dit hotel heeft wel WIFI, maar het geeft dan vervolgens aan dat er beperkte of geen (in mijn geval natuurlijk geen, heel fijn) verbindingsmogelijkheden zijn. Aaargh.. Ik had juist gehoopt op even fijn internetten.. Dit berichtje moet dus ook nog even wachten tot waarschijnlijk morgen om geplaatst te worden..

Ik wil eigenlijk één excursie doen, maar er zijn twee leuke en interessante.. Ik denk alleen dat 2 een beetje veel wordt, dan moet ik namelijk twee dagen achter elkaar, overmorgen en woensdag.. Morgen wil ik namelijk gewoon de stad zelf bekijken.. De ene excursie gaat naar de Mekongdelta, heel bekend natuurlijk, dus eigenlijk moet je het wel zien, maar erg interessant lijkt hij me nou ook weer niet, en het schijnt er heel toeristisch te zijn... De andere gaat naar een tempel en naar de Cu Chi tunnels.. Voor mij dus alleen naar de tempel, want ik weet dat ik die tunnels toch niet in durf.. Hmm.. Ik heb dus nog niet besloten welke het wordt..

Dat was het weer voor nu..

Liefs, Patty

Hi everyone!
No good internet in the room in Ho Chi Minh City, so I write this message in Word now and I’ll upload it later (hopefully I’ll find some coffeeplace with WIFI somewhere around..)

So, I was in Da Nang the last 3 days.. Not really an interesting place to be haha.. Or better: just very boring!! The only good thing that I found was a pizza place, yay!!! Great pizzas and pastas! And a very nice English speaking manager that gave me information about how to get to Hoi An the next day (in my hotel they didn’t speak English!) and the next day he helped me with stopping the local bus that goes there.. So I took the local bus to Hoi An.. They told me that it was horrible to travel by that bus, and really uncomfortable, but actually it was just fine.. And it was not even one hour! They also said the ticket would be 15000 dong (around 50 euro cent) but a Chinese tourist from America, that I met in the bus, said that he heard that it would be 20000 (still cheap of course haha). The man who sold the tickets asked us 30.000, the Chinese man became very angry and just gave him 20.000, and because he seemed ok with that I also gave him just 20.000 haha.. The bus station in Hoi An was quite far from the centre, and there were no taxi’s, so the only option was the motorbike-taxi. Horrible!!! I hate those motorbike-taxidrivers, and now I had to go with one of them. Very scary, but luckily I arrived in the centre haha.. Hoi An is a great place!!!! It was so lovely with many restaurants, bars and backpackers! And many shops where they can make you clothes! NICE!:-) So they made me 4 summer dresses and a shorts haha, everything very cheap! In Hoi An I also met an older couple from Sydney I had met in Halong Bay as well. We had a coffee together and they invited me to come to their house at new years eve! Lovely people! I think I’ll go there!

And yesterday I took the train to Ho Chi Minh City.. It should leave at 13.25 but was delayed for 40 minutes. Not a big problem.. Unfortunately there were just Vietnamese people waiting there, and no other tourists except of an older couple from LA.. The train was very dirty and old again, but luckily there were no cockroaches inside!!!:-) Yay, I was so happy about that.. Bu the sheets are really dirty! They don’t even change them when other people came in, so you sleep under the same sheets as the people that were on the same bed before.. Very nice.. Luckily I had my sleeping bag!! The Vietnamese people in my cabin were not really nice.. They said me that I had to put my backpack upstairs (do they have any idea that a backpack is very heavy?!) I told them that I would put in under their bed (there is enough space for 4 pieces of luggage there!) but they told me NO! Pfff, of course I just put it under their bed, and because they were all sleeping from 14.30 PM I left for the cabin where the Americans were in, and stayed there until the evening. I also met a family from Sydney, with two daughters from 16 and 18 years old. They were really nice, and I’m invited again for New Years eve haha! I think I’ll go to the other people for the fireworks then, and then after to a club with the oldest girl of this family.. This morning we would arrive in Ho Chi Minh City at 5 AM, but because there was some accident we were just waiting and waiting at a very small boring station, and in the end we had a delay for 7,5 hours while arriving at Ho Chi Minh City! 7,5!! Quite a lot on a journey that was meant to take just 15 hours..

Today I just did some ‘illegal’ laundry at the hotel room, and now I’ll just have some rest and then go for dinner after.. I hope I’ll find some internetplace close to the hotel where I can go tomorrow with the laptop to post this message on my website..

The day after tomorrow I want to make a day tour, but there are two nice ones and I haven’t decide yet which one I prefer.. One is to the Mekong Delta and the other one to a temple and the Cu Chi tunnels.. I’ll decide tomorrow..

Sorry, not that much in English as in dutch haha, but I’m too tired..

Love, Patty

  • 23 November 2011 - 14:59

    Mams.:

    Dat zat een beetje tegen de treinreis. maar helaas ook dat kan gebeuren.
    Gelukkig geen kakkerlakken.
    Nu fijn in je hotelletje,Geniet ook hier maar weer van de leuke dingen.

    Liefs mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 82799

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: