Darwin + aangekomen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Darwin + aangekomen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Darwin + aangekomen in Cairns

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

29 November 2011 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Hoe gaat het daar? Hier goed! Ik ben echt heel blij om in Australie te zijn! Eindelijk mensen die normaal Engels spreken, normale wegen (ook al rijden ze wel links) en vriendelijke mensen die je níet de hele dag aanspreken en aanstaren! En wat een rust overal vergeleken bij het constante brommergeluid en getoeter in Vietnam! Ik vind een beetje achtergrond geluid van auto’s en pratende mensen wel lekker, maar die brommertjes was echt té erg!
Ik ben dus vrijdagochtend aangekomen in Darwin. Mijn vlucht vertrok ’s avonds om 22.15 uit Ho Chi Minh City en kwam ’s morgens om 5.45 in Darwin aan. Ik dacht dus dat ik 7,5 uur in een vliegtuig moest zitten, maar dat viel alweer alles mee, want er bleek een tijdverschil te zijn van 2,5 uur! De vlucht duurde dus maar 5 uur! Er zat niemand op de twee stoelen naast me, dus heb ik lekker de leuningen omlaag gedaan, zodat ik kon liggen! En ik heb nog wat geslapen ook! Het was wel ietwat turbulent, en ook nogal koud in het vliegtuig (ondanks mijn t-shirt, vest, én fleecetrui haha), maar het ging verder prima!
In Darwin werden we heel streng gecontroleerd. Net na de gate was een gang en iedereen moest zijn tas aan de ene kant zetten en aan de andere kant gaan staan, allemaal in een lange rij dus. Toen kwam er een man met een drugshond (of misschien spoort deze hond ook andere dingen op, geen idee) die dus eerst die hele rij met tassen afging en toen de hele rij met mensen. Best bijzonder haha! Het was wel een heel schattige hond. Gelukkig begon hij net te blaffen bij mij, ik dacht al van zal je weer net zien dat die hond is afgericht om voedsel op te sporen (ik had biscuitjes in mijn tas, maar je mocht dus geen eten invoeren hier, niet aan gedacht!). Maar hij liep netjes voorbij. Na het ophalen van je koffer was er nog weer een strenge controle, waarbij je hele bagage werd gecontroleerd. Bij mij alleen mijn handbagage haha, ik zag er vast te schattig uit met mijn Vietnamese bloemenjurkje.
Eenmaal buiten op zoek naar de shuttlebus naar het centrum, die ik had geboekt. Was niet moeilijk, want die stond recht voor de uitgang! Met maar 3 mensen aan boord vertrok de bus even later richting mijn hostel. Supergoed hostel!! Niets haalt het bij het hostel van Peking (hoewel, de bedden wel hoor!!!) maar alles was prima! Toen ik vorige week nog even wat reviews las waren er ineens allemaal hele slechte bij gekomen, over kakkerlakken en mieren die over de bedden lopen. Ik had hem nog bijna gewijzigd, maar ik ben echt blij dat ik dat niet heb gedaan! Onze dorm was prima schoon (ook al is hij in 3 dagen geen een keer schoongemaakt haha) en ruim en de bedden heerlijk! Mijn twee (alweer) Engelse kamergenootjes heel aardig, de douches en toiletten echt perfect (genoeg, en heel schoon!) en een heel mooi zwembad! Internet mocht je helaas per keer maar 15 minuten gebruiken, te kort voor een berichtje op mijn blog dus..
De eerste dag heb ik eerst uitgerust en daarna ben ik naar het centrum gelopen. Darwin heeft maar 80.000 inwoners en was dus als verwacht heeeeel saai!! Wel heel mooi netjes en schoon enzo, en er was een soort park dichtbij zee. Het centrum heeft wel wat bars, maar niet echt leuke, en ook niet echt geweldige restaurantjes ofzo.. In de zee daar kan je niet zwemmen vanwege dodelijke kwallen die daar in het regenseizoen (zomer, nu dus) zijn.. Beetje jammer haha, wat het was wel 40 graden en de luchtvochtigheid maarliefst 90%, heerlijk! Gelukkig was daar het zwembad..
Australie is echt enorm duur, helemaal vergeleken bij Azie!! Ongelooflijk! Ik was bij de supermarkt een bedrag kwijt waar ik in Vietnam nog een week voor kon eten haha!
Gisteren ben ik op excursie geweest naar Litchfield national park. Mijn kamergenootje Erica ging dezelfde dag, maar helaas met een andere touroperator, jammer! We hadden een hele goede gids, en ze was Nederlands haha!! Supergrappig!! Ze woont overigens al jaren hier. Maar sprak nog wel perfect nederlands. Erg leuk! Als eerste gingen we naar een soort bouwwerken van termieten, ik weet niet hoe je het in het nederlands vertaalt. Maar het zijn echt reusachtige dingen! Een soort grote rotsblokken! En dat wordt dus gemaakt door termieten, heel bijzonder. Daarna gingen we naar de Florence Falls, twee hele mooie watervallen, waar je in de pool onderin kon zwemmen! Echt heerlijk verkoelend, en supermooi daar! Helaas ben je wel alweer bezweet zodra je terug komt bij de bus, maar dat terzijde;-) Daarna gingen we naar de Tolmer Falls, een hele lange waterval, heel mooi ook. Hier mocht je niet zwemmen en ook niet dichtbij komen, omdat er vlak naast de waterval een grot is waar beschermde vleermuizen in leven. We hebben dus de waterval vanaf een plateau bekeken. Na deze waterval gingen we lunchen. Het cafe was helaas een tijdje geleden afgebrand na een blikseminslag, maar er was wel een soort afdak waar we heerlijk in de schaduw konden zitten en ze waren nu speciaal voor onze groep open (ze kookten dat ergens vlakbij op een camping). Lekkere salades gegeten en brood.
Na de lunch naar de Wangi waterval. Daar kwamen we de tourgroep van Erica mijn kamergenootje tegen haha! Ook deze waterval was weer heel erg mooi! We mochten hier niet zwemmen, omdat in het regenseizoen het waterpeil stijgt, en er hierdoor een verbinding komt tussen het kleine meertje en de rivier waar zoutwaterkrokodillen leven. De krokodillen kunnen dus in de poel belanden. Niet fijn als je er gaat zwemmen. Zouwaterkrokodillen zijn namelijk gevaarlijk! Zoetwaterkrokodillen niet! Die zijn wat kleiner (tot 5 meter haha!) en komen niet bij mensen in de buurt. Je moet ze natuurlijk niet gaan pesten, want dan zijn ze wél gevaarlijk;-)
Als laatste gingen we naar een soort kleine meertjes die allemaal met elkaar verbonden waren door hele kleine watervalletjes (ben even de naam kwijt). Het was daar echt heeeeeerlijk!!! Helaas wel heel erg druk, doordat het zondag was, en heel veel mensen uit Darwin daarheen gaan.. Dat was jammer.. Maar evengoed kon je heerlijk liggen in de poeletjes (heel ondiep) met een stroom water tegen je rug en om je heen! Net ene bubbelbad, maar dan met lekker fris water! Super!
En toen was het alweer tijd om mijn backpack in te pakken. Vannacht werd ik al om 3.45 opgehaald bij het hostel om naar het vliegveld te gaan! Enorm vroeg pffff.. In tegenstelling tot de vorige dagen en ook nachten, waarin het gewoon zonnig en droog was, regende en onweerde het enorm hard! Niet goed voor de vlucht. Vertraging dus.. Een uur. Toen hield het gelukkig op met onweren en klaarde het helemaal op! Gelukkig maar, ik zag al op tegen de vlucht! Maar uiteindelijk ging het heel goed dus!
Nu net aangekomen in mijn hostel in Cairns. Ziet er erg leuk uit! Niet echt de faciliteiten van de vorige (die ook veel groter was!) maar het voordeel is dat er geen stapelbedden zijn, maar drie gewone bedden in mijn dorm. Ziet er ook leuk uit, maar er zijn geen kasten/lockers/koelkast oid en voor de airco moet worden betaald. Er is nog niemand anders in de kamer. Zodra die inchecken maar even vragen wat zij willen. Het is wel heel warm, maar op zich wel te doen, en er is wél een fan. Ook voor het internet (wifi) moet je betalen. Je hebt een code nodig om erin te kunnen, ik ben er nog niet helemaal over uit of ik 2 of 5 uur wil kopen (ben hier 6 dagen) maar ik heb ook nog tot 16h om daarover na te denken, want de receptie is dicht tussen de middag. Vanavond is er een pizza-avond hier, daar ga ik heen. Woensdag is er een barbecue waar ik ook wel graag heen wil, maar ik ga die dag op excursie naar het Great Barrier Reef dus ik weet niet of ik op tijd terug ben..
Nu ga ik even rusten en dan een rondje Cairns doen (waarschijnlijk een klein rondje, want je bent al zo bezweet als je 100 meter loopt dat je meteen weer een douche wilt haha!).. Het berichtje wordt geplaatst zodra ik mijn internetcode heb gekocht..

Liefs, Patty

  • 29 November 2011 - 10:11

    Suus:

    hey patty,

    even een tip bij peter pans/reisbureau kun je gratis internetten! :) een half uur.
    Scheelt al weer, en misschien hebben ze nog wel leuke trips voor je. ze zitten over heel australie verspreid.

    x suus

  • 29 November 2011 - 16:53

    Arja:

    Hoi Patty,
    Ander land, andere gewoontes en weer andere indrukken en belevenissen.
    Weer leuk om te lezen, ook krokodillen zijn niet echt favoriete dieren maar je kunt uit de
    buurt blijven dat scheelt :-)
    Fijne tijd in Cairns tot volgende keer.
    Groetjes, Arja x



  • 29 November 2011 - 18:23

    Ronald:

    Hoi,
    fleecetrui, bloemetjesjurk dodelijke kwallen en krokodillen. Kan niet wachten om het vliegtuig te nemen. Maar die 40 graden, ja dat lijkt me dus wel wat. De blaadjes zijn hier nu zo ongeveer van de bomen maar gelukkig nog geen echte vorst. Toch al wel weer heimwee naar de zomer. Veel plezier bij de Piza avond en de barbecue.


  • 30 November 2011 - 20:26

    Marjan:

    Hoi Patty,

    Wat ik nu lees is echt heel erg we zijn SUUUUUUUUUUUUUPER jaloers!!!!!!!!! hahaha.
    heb je een krokdil gevangen voor een tasje of een paar schoentjes??

    we zijn nu al nieuwsgierig naar al je foto `s Is er een bezoek regeling mogelijk hahaha.
    groetjes marjan en de mannen

    PS loop er ook wat wilds rond op twee benen

    met zo`n leren hoed crocodile dundee hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 82791

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: