Cairns + Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Cairns + Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Cairns + Great Barrier Reef

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

01 December 2011 | Australië, Cairns

Hallo!

Een berichtje uit Cairns hier!
De dag dat ik hier aankwam heb ik ’s middags even uitgerust in het hostel en daarna een wandeling gemaakt door Cairns. Cairns is echt zo veel leuker dan Darwin!!!! Er is veel meer te doen, er zijn meer winkeltjes, meer cafeetjes, meer restaurantjes.. Eerst ben ik vanaf mijn hostel naar het centrum gewandeld, en daarna heb ik een heel eind over de boulevard gelopen. Was echt heerlijk om weer even écht langs de zee te lopen, hoewel de zee nog wel een eindje weg was, want het was laagwater. Eigenlijk liep ik dus langs een soort wad. Vervolgens heb ik lekker wat gegeten bij de Mac Donalds en toen nóg een stuk over de boulevard gelopen en even gezeten en de krabben en de vogeltjes op het wad bekeken. Was superrustgevend!
’s Avonds was er een pizza-avond in het hostel. Er waren in totaal zo’n 10 mensen, waarvan 5 Nederlanders haha! Na de lekkere pizza’s zijn we met de Nederlanders nog wat blijven nakletsen, was erg gezellig!
De dag erna heb ik vrij weinig gedaan. Gewoon lekker relaxt en aan het eind van de middag en ’s avonds wat gewandeld en gegeten bij een (eigenlijk iets te duur voor mijn budget) Turks restaurantje vlakbij zee. Tijdens het wandelen over de boulevard zag ik echt zwermen vogels die leken op ene soort kleine papegaaien of op parkieten! Ze waren overal, echt gewldig!!!!
Gisteren ben ik op excursie geweest naar het Great Barrier Reef. Had al van twee van de andere Nederlanders gehoord dat het het mooist is als het zonnig is, dan komen de kleuren van het rif beter uit.. Zij hadden zelf maar twee minuten zon gehad haha.. Nou, ik dacht dat komt wel goed want afgelopen dagen was het supergoed weer. Maar helaas, toen ik wakker werd hoorde ik de regen al op het raam tikken. Grrrrr.. Echt balen! Op naar de boot, de Ocean Free. Ik had deze excursie geboekt omdat de boot een echte zeilboot scheen te zijn. Je weet natuurlijk nooit hoe mooi een reclamefoldertje het maakt en hoe het uiteindelijk in het echt zal zijn, maar nee, dit keer had ik geluk en was het ook echt een zeilboot, super! Er waren echt alleen maar jongeren mee op deze tour, dus dat was erg gezellig! Vooral Duitsers en Amerikanen. Ik ga vanavond nog even wat drinken met 3 Duitse meisjes. Op de heenweg naar het rif (zo’n 2 uur) bleef het weer erg slecht en het regende enkele keren keihard! We waren echt helemaal doorweekt (niet overdreven, mijn kleren zagen eruit alsof ik ermee in het zwembad was gesprongen) en daardoor werd het zelfs nog koud ook (het was zo’n 28 graden denk ik haha, maar in natte kleren en met veel wind wordt het dan toch wel fris). De zee was ook ietwat ruig, vond ik wel leuk in het begin! Er was wel gewaarschuwd voor zeeziekte, maar aangezien ik al jaren geen last meer heb gehad van zeeziekte nam ik geen reistabletje. Slechte keus, want na een uur of 1,5 begon ik me toch beroerd te voelen. Gelukkig waren we er toen wel bijna haha! Maarja, we waren natuurlijk niet bij land, maar bleven voor anker liggen dichtbij het rif. Werd er dus niet echt beter op. We gingen daar eerst snorkelen op het Great Barrier Reef en dat was geweldig!! Jammer dat het weer niet meezat, maar alsnog heel veel mooie gekleurde visjes en vissen gezien, en grote zwarte vissen, en gekleurd rif. Echt prachtig! Daarna gingen we lunchen op de boot, maar het laatste waar ik zin in had op dat moment was eten haha.. Gelukkig mochten we daarna met de speedboot richting Green Island, waar we ongeveer 2,5 uur de tijd hadden om op het strand te liggen of rond te lopen. Daar eenmaal aangekomen voelde ik me echt binnen 5 minuten weer helemaal prima! Bizar. Er was nog een Amerikaans meisje zeeziek, met wie ik eerst even op het strand heb gezeten en daarna een rondje rond het eiland ben gelopen (over het strand, er rondomheen!). We zagen zelfs een zeeschildpad vlakbij hte strand, en later op de speedboot terug naar de zeilboot nog een! Green Island is een superklein eilandje, maar wel prachtig! Begroeid met tropische bomen, palmen en een paradijselijk wit strand en lichtblauwe zee! En er lopen overal wilde kwartels haha, zo schattig! (eigenlijk schijnen ze te pikken maar ze zagen er tóch schattig uit:P) Toen we op het eiland aankwamen begon ook de zon te schijnen, dus dat was heerlijk! Na de wandeling nog even op het strand gelegen tot de laatste pick-up van de speedboot. Je kon ook een uur eerder terug, dan kon je nog een keer snorkelen op het rif, dit keer dus mét zon. Had ik op zich wel gewild, maar de angst om weer misselijk te worden was toch iets te groot (aangezien het van de eerste pickup tot cairns nog 3 uur op de boot zou zijn) dus ik ben maar zo lang mogelijk op het eilandje gebleven. De terugweg ging, met reistablet, echt heel erg goed!! We gingen echt zeilen en dat vond ik echt geweldig!! De boot hing helemaal scheef in het water! En we kregen ook nog lekkere hapjes:).
Na lekker gedoucht te hebben en met ‘ietwat’ rode lichaam met aftersun te hebben ingesmeerd (uv-kracht is hier ‘extreem’! dan helpt zelfs factor 20 niet, terwijl ik normaal maar factor 6 gebruik!) was er een bbq-avond in het hostel waar ik me voor op het gegeven. De andere Nederlanders zouden ook gaan, en verder waren er best veel mensen eigenlijk, denk bij elkaar zo’n 35! Was erg gezellig en het eten lekker! Na het eten was er een vuurshow. Dat was zoooo mooi!!! Waren een soort dansers met in hun handen een touwtje met een vuurbal al het eind daarvan waarmee ze allemaal kunstjes uitvoerden, heel knap! Na de show werd er uit het bakje met alle tickets een ticket getrokken en die persoon moest naar voren komen. Ongelooflijk weer, maar mijn ticket werd eruit getrokken. Ik moest vervolgens een ander ticket trekken, en het toeval wilde dat ik het ticket van het andere Nederlandse meisje Kirsten eruit trok! Kirsten moest toen ook een ticket trekken, en, echt ongelooflijk dit, zij trok het ticket van het derde Nederlandse meisje Sophie hahahahaha!! Stonden we dan met zn drieen. Moesten we een didgeridoo-wedstrijd gaan houden. Wat een ramp! (achteraf ook wel grappig haha!). Dat is echt ongelooflijk moeilijk om een didgeridoo te bespelen! Je moest blazen, je lippen laten trillen, en dan tegen de didgeridoo houden, dan komt er geluid. Om het geluid te veranderen kan je dan je tong omhoog, of omlaag bewegen, of een soort geluidje in je keel maken. Ik kreeg al niet langer dan 1 of 2 seconden geluid uit dat ding, laat staan dat ik de toon kon veranderen hahah! Bij Kirsten lukte het ook niet echt whahahah! Sophie kreeg er iets langer geluid uit, waardoor het ook lukte om 1 keer de toon te veranderen! Goed zo Sophie! Ze was dan ook de terechte winnaar van het Dreamtime-hostel t-shirt! We kregen wel alledrie een gratis drankje bij de bar, dat was erg leuk (en smaakte goed:P).
Vandaag weet ik nog niet wat ik ga doen (behalve dan vanavond wat drinken met de Duitse meisjes), maar morgen ga ik op excursie naar het Daintree Rainforest en Cape Tribulation, ben erg benieuwd! Hopelijk geen regen, ook al heet het regenwoud..

Liefs, Patty

Hello!
A new message from me from Cairns!
The day that I arrived I went for a walk around town in the afternoon, first to the centre and then to the esplanade after. Cairns is much nicer than Darwin! Darwin was a bit boring, in Cairns are much more restaurants, bars and shops and it’s bigger (still not a city, but at least a bigger town haha). I had lunch at Mac Donalds and then I walked along the seaside and watched the animals over there (birds and crabs).
In the evening there was a pizza-night in my hostel. There were 10 people, and 5 of them were Dutch haha! After the nice pizzas I stayed there with the other Dutch people and we talked about Australia and the rest of our travels.
The day after I just relaxed a bit in the hostel and in the afternoon and evening I went for a walk in the centre and along the coast and I had dinner in a nice, but quite expensive, Turkish restaurant.
Yesterday I went on a day tour to the Great Barrier Reef! The other Dutch had told me that it’s nicer with sun (they had clouds and just 2 minutes sun). I thought it would be ok, because the last days were sunny, but when I woke up yesterday it was raining aaaa! Grrrr. On the sailboat on the way to the Reef it was still raining and we were soaked! And it was quite cold (ehmm 28 degrees haha). Because the see was quite rough I got a bit seasick, but luckily then we were almost at the reef.. At the reef we did some snorkeling, and despite the fact that it was cloudy we still saw lots of nice colorful fishes and the reef was beautiful as well (when it’s sunny you see its colors better). After the snorkeling there was a lunch at the boat (looked good, but I felt sick, so I couldn’t eat it..) and then they brought us on a small boat to Green Island, a beautiful small green island with a great white beach and a beautiful blue sea. Luckily it became sunny, so I went for a walk around the island (at the beach, all around the island) and then we stayed at the beach for another hour.. You could return earlier to the sailboat to snorkel again (with sun!) which I would have loved to do, but I was to scared to become sick again (on the island I felt better after just 5 minutes!) so I stayed at on the island. On the way back to the sailboat we saw a big sea turtle, that was great! The way back I felt very good, luckily, and I loved the sailing!!!
Yesterday evening there was a bbq-night in our hostel, which was nice, because there were many people and the food was good! After the dinner there was a fire show, with some dancers who performed with a kind of small chains with fire at the ends of it. That was great!! And after that they picked one ticket out of the glass with all tickets for the bbq-night and that person had to come there. And the ticket they picked was mine hahahaha! Then I had to pick another ticket and I picked the other Dutch girls’one, unbelievable! And then the most unbelievable, she picked the ticket of the third (and last) Dutch girl!! Then we had to do a didgeridoo competition! I never knew that it was that hard to play a didgeridoo hahahaha! Sophie won the competition and won the dreamtime-hostel t-shirt! Congratulations Sophie!! Well done! And we got a free drink at the bar which was nice!
Today I don’t know yet what I’ll do.. Tonight I will go for a drink with some german girls I met at the tour yesterday, but I won’t return te the hostel too late, because tomorrow I’ll go on a day-tour to the Daintree Rainforest and Cape Tribulation! Looking forward to that!

Kisses, Patty


  • 01 December 2011 - 21:31

    Hoi Patty,:

    Mooie foto´s en wat een mooi weer, lekker hoor zo in t-shirt lopen dat kan voorlopig
    hier niet.
    Leuk de barbecue met nederlandse meisjes maar wel toevallig dat jullie samen de wedstrijd moesten
    doen, maar wat is een didgeridoo ?
    Hier gaat het goed we schieten lekker op in het huis en hopen voor de kerst te verhuizen !
    Fijne tijd nog daar ,
    Groetjes Arja

  • 02 December 2011 - 09:46

    Marjan:

    Hoi Patty,

    Gaaf dat zeilen vind je niet.
    Moet je vaker doen is echt leuk om het zelf te leren.
    Wat ben jij dan een bofkont aan het zeilen in australie en ook nog met leuk gezelschap.
    Dan kan je dag niet stuk!!
    veel reis plezier

    gr. Marjan

  • 05 December 2011 - 19:55

    Nienke:

    Hi Patty!

    Mooie foto's en wat een heerlijk temperatuurtje zie ik daar boven in het scherm staan!;-)
    Leuk weer om te lezen en gezellig met die Nederlandse meiden,wel super toevallig dat jullie met z'n drieën de wedstrijd aan moesten gaan! Have fun!
    Groetjes Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 82798

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: