Fraser Island en aangekomen in Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Fraser Island en aangekomen in Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Fraser Island en aangekomen in Noosa

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

10 December 2011 | Australië, Noosaville

Goedenavond vanuit Noosa!
Alweer een berichtJE (ja Ronald, best kort toch?:P) van mij. Helaas op dit moment geen WIFI signaal (schijnt beneden in de gemeenschappelijke ruimte beter te zijn, dus dat ga ik na het eten even proberen..), maar ik zal alles vast schrijven en dan zodra ik wél internet heb plaatsen..

Gisteren ben ik op excursie geweest naar Fraser island! Een van mijn twee Japanse kamergenootjes ging ook op dezelfde excursie, dat was gezellig, of ehmm misschien toch niet zo, want haar engels was echt zo ongelooflijk slecht dat ik haar bij elke zin drie keer moest vragen om hem te herhalen. Erg vervelend.. We werden al vroeg opgehaald bij het hostel en naar het veerbootje gebracht. Na een boottochtje van een half uurtje kwamen we dan aan op Fraser Island. Op Fraser Island zijn geen wegen, alleen zandpaden. We gingen dus met een 4WD bus verder. We hadden geluk dat het de dagen ervoor flink had geregend, want hierdoor waren de wegen een stuk harder geworden. Enkele dagen eerder kwamen de bussen vaak vast te zitten in het mulle zand. We gingen als eerste naar Central Station, daar hebben we een wandeling gemaakt door het tropisch regenwoud. Pff alwéér! Ik heb nu wel genoeg tropisch regenwoud, en vooral genoeg enorme steekvliegen, gezien.. Wat zijn die vliegen irirtant zeg!! Ongelooflijk! Na de wandeling gingen we verder richting Lake Mackenzie. Wat een supermooi meer! Het water is echt zoooo helder, nog eens wat anders dan de Zandeplas! Je kunt het zelfs drinken! En het is parchtig blauw met een spierwit zandstrand erlangs. Prachtig! Na even gezwommen te hebben moesten we weer terug de bus in voor het laatste stukje naar Eurong, waar we gingen lunchen. Ik had flink honger, dus dat kwam goed uit. Heerlijke lunch. Was in een resort, en buffet, dus je kon van alles pakken. Kippenpootjes (gelukkig niet zoals in China met de klauw er nog aan), rijst, soort sate (maar dan minder lekker), aardappelsalade, pastasalade, andere salades, soep. Alles smaakte prima (behalve dat wat op sate leek). De kleine bakjes mosterd en mayonnaisse worden hier op een heel bijzondere manier opengemaakt. Je moet namelijk op de onderkant drukken en dan spuit het er aan de bovenkant in het midden uit. Dit had ik nog niet helemaal door, dus ik drukte wel op de onderkant, maar had het bakje naar mijn gezicht gericht, met als gevolg dat de mosterd richting mijn gezicht spoot. Heel slim. Een Nederlands meisje dat ook in onze bus zat probeerde me nog te waarschuwen, maar net te laat hahaha!

Na de lunch gingen we een heel eind over het strand rijden met de bus! Was supergaaf! Het strand heeeeeel breed en lang, leek wel een beetje op de waddeneilanden! En er kwamen overal kreekjes op uit, met zoet water erin, heel mooi! En we zagen dingo’s! Echt cool! Wel wat eng, want als ze aanvallen heb je een probleem.. En ze waren echt dichtbij! Met de bus reden we eerst naar een scheepswrak, echt cool om te zien, en raar om te bedenken dat het steeds verder wegzakt en wegroest en er waarschijnlijk over honderd jaar niets meer van te zien is.. Daarna reden we nog iets verder naar bijzondere rotsformaties, en daar stond een klein vliegtuigje waarmee je, als je wilde, een vlucht van 15 minuten over Fraser Island kon maken. Ik wilde wel, maar twijfelde enorm, omdat ik toch niet echt erg van vliegen houd haha, maar heb het uiteindelijk toch gedaan! En het was heel mooi!! Je zag het regenwoud en de meertjes en het strand en een soort kleine zandverstuivinkjes van bovenaf! Het vliegtuigje zette ons weer af bij een kreekje waar je doorheen kon lopen waarna je dan weer uitkwam bij het strand. Was leuk!! En daarna gingen we weer terug naar de ferry die ons terugbracht naar Hervey Bay! Was een hele leuke dag, en het weer was ook erg goed! (veel zon, en het belangrijkste: geen regen!)

Vanochtend toen ik wakker werd stortregende het weer, pffff.. Ongelooflijk! Gelukkig zou ik vandaag toch gaan reizen, dus maakte het me niet zo veel uit. Mijn backpack ingepakt en naar het busstation gebracht door het busje van het hostel. Na een vijf uur durende busreis aangekomen in Noosa. Het hostel hier is wederom super! Het hostel in Hervey Bay was ook geweldig, dus ik moet zeggen dat ik het tot nu toe echt super tref met de hostels die ik geboekt had! Deze is ook weer heel schoon, en alles ziet er netjes uit! De badkamer is op de gang, maar we delen hem alleen met onze vier kamergenoten, twee meisjes en een jongen uit Engeland. Ik ga nu met de meisjes eten in een pub in het centrum, zo’n 15 minuten lopen vanaf het hostel, dus ik sluit af! Hopelijk kan ik het vanavond nog op internet plaatsen!

Xxx Patty

(hopefully I'll have time tomorrow to write something in english about the last two weeks here!)

  • 10 December 2011 - 22:36

    Ronald:

    Oke, dit was idd een berichtje en kan ik dus tussendoor even lezen. En wat die mosterd betreft, tja vrouw en blond toch wel weer bevestiging :)

  • 11 December 2011 - 11:59

    Mams:

    Fijn dat je met deze excursie mooi weer had,en wat mooi en gezellig allemaal.
    Zelfs met het vliegtuigje meegegaan,Knap van je,volgens mij ga je het vliegen nog helemaal leuk vinden.
    Ook fijn dat je het met de hostels zo goed treft toch wel belangrijk,Want het weer kan dan af en toe wel wat roet in het eten gooien de temperatuur is natuurlijk wel geweldig.
    Vrijdag kerstboom van jou opgezet,Dit jaar geen echte.
    Maar deze staat ook erg leuk.
    Verder alles oké hier.
    Voor morgen goeie vlucht naar Melbourne,niet zo heel ver hé.2.5. uur
    Veel plezier en tot horens weer.

    Liefs Mams.

  • 17 December 2011 - 14:45

    Marjan:

    Goh Patty wat ben jij een bofkont dat je zoveel moois kan zien.
    Wat zal dat meer mooi zijn zo mooi helder en witte stranden ik zou er wat voor over hebben om zo iets moois te zien!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 82795

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: