Daintree Rainforest, Cape trib, Magnetic Isl - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Daintree Rainforest, Cape trib, Magnetic Isl - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Daintree Rainforest, Cape trib, Magnetic Isl

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

08 December 2011 | Australië, Hervey Bay

Goedemiddag vanuit Australie!
Hoe gaat het daar? Allemaal gezellig sinterklaas gevierd? Ik heb wel een beetje de gebruikelijke sinterklaaskaasfondue bij ons thuis gemist, maar dat moeten we maar inhalen zodra ik terug ben pap en mam! En helaas, geen chocoladeletter in mijn schoen. Had het nog wel geprobeerd en hem netjes naast mijn bed gezet, maar nee hoor, leeg de volgende ochtend. Misschien komt sinterklaas hier op een ander moment in het jaar..;-)

Ehmm ik heb best veel gedaan na mijn laatste berichtje haha! Als eerste ben ik op excursie geweest naar het Daintree Rainforest. We werden al vroeg opgehaald bij het hostel. Mijn Canadese kamergenoot en twee Duitse meisjes uit ons hostel gingen op dezelfde excursie dus dat was erg gezellig! Na nog wat andere mensen te hebben opgehaald gingen we richting Port Douglas. Mensen die de luxe variant hadden geboekt gingen daar naar een of ander wildlifepark, en wij gingen naar het centrum van Port Douglas. Helaas hadden we maar een half uur de tijd, dat was niet genoeg om naar zee te lopen volgens ons, dus uiteindelijk hebben we alleen de supermarkt gezien haha! Daarna de anderen weer opgehaald bij het wildlifepark en verder gereden naar Mosman Gorge, in het Daintree National Park. Daar hebben we een kleine wandeling gemaakt langs een riviertje, was erg mooi, we werden alleen nogal geplaagd door enorme steekvliegen. Niet echt prettig, dus snel terug naar het busje;-) Na Mosman Gorge gingen we naar Cape Tribulation. Degenen met de deluxevariant kregen daar lunch, en wij aten onze eigen lunch;-) Het strand is supermooi! Maarja, je mag er niet zwemmen, in verband, wederom, met de dodelijke kwallen en de mogelijke aanwezigheid van krokodillen.. En ja, om er alleen maar te gaan liggen zonnen, zonder te kunnen afkoelen in het water, is echt veeeeeeel te heet, dus we zijn teruggegaan naar de nabije camping, waar we van het zwembad gebruik mochten maken. ’s Middags hebben we eerst een regenwoudwandeling gemaakt. We zagen vrij weinig. Ok, wel mooie bomen hoor, maarja, die hebben we op de Veluwe ook:P Nee, flauw, we zagen echt mooie tropische bomen, maar we hadden gehoopt ook nog wat wildlife te spotten, maar dat is niet echt gelukt. Geen wonder met de groepen toeristen die er rondliepen haha! Vervolgens reden we naar een uitkijkpunt, waar je een supermooi uitzicht had over het regenwoud en de zee! Echt prachtig! En toen kwam het hoogtepunt van de dag, de krokodillencruise over de Daintree rivier. Ik had al gehoord dat je wel érg veel geluk moest hebben wilde je daar een krokodil gaan spotten maar ik had nog hoop. En ja hoor, twee babykrokodilletjes gezien!! Goed, ik had natuurlijk op een echte grote krokodil gehoopt, maar ik moet zeggen dat de babykrokodilletjes erg schattig waren, dus ik ben blij dat we in ieder geval die hebben gezien.. Het varen op de rivier was ook wel lekker verkoelend, want het was vrij heet (lees: 40 graden) die dag.. En zonnig! Jazeker! Zon! Eindelijk!

De laatste dag in Cairns heb ik vrij weinig gedaan, gewoon relaxt in het hostel, mijn was gedaan, geinternet, dat was het wel. De volgende dag de bus genomen naar Townsville (zo’n 6 uur als ik het me goed herinner) en vanuit daar de ferry naar Magnetic Island. En natuurlijk, de hele dag regen! Echt ongelooflijk!!! Geen moment is het droog geweest! Het goot echt! Bah! Ik wist wel dat het regenseizoen was, maar ik dacht dat dat betekende een heftige bui aan het einde van de middag, of ’s avonds, niet de hele dag regen! Het leek Nederland wel! Jemig, ik ben niet voor niks weggegaan!! Grr.. Het ferrytochtje was ook niet echt de prettigste ooit, gelukkig duurde hij maar 20 minuten. Toen de bus in naar Horseshoe Bay, de plaats waar mijn hostel was. Aangezien het keihard regende zat iedereen in zijn (ook natte) bungalow. Magnetic Island is heel mooi als het droog is en de zon schijnt, maar er is dus echt niks te doen als het regent! De bungalows waren ook niet echt om over naar huis te schrijven (wat ik nu dus wel doe). De badkamer was schoon, dat is iig iets, maar de rest zag er niet echt fris uit, en alles was vochtig, en er lekte regen door het dak. Aan het eind van de middag ging het iets minder hard regenen en ben ik met mijn Zwitserse huisgenootjes naar de bird-feeding gegaan, bij het hostel. Daar kon je dus die soort dwergpapegaaien/parkieten die ik ook in Cairns had zien vliegen voeren! Je kreeg wat nat brood op je handen en hoppa, daar kwamen tientallen vogels op je af vliegen en op alle mogelijke plaatsen op je zitten. Was echt hilarisch! En de vogeltjes echt erg schattig! Behalve op momenten dat ze met elkaar gingen zitten vechten op je arm.. Mijn arm zag er dus na het vogelvoeren uit alsof ik had geprobeerd mijzelf te snijden. Overal schrammen op mijn polsen en onderarmen hahaha! Maargoed, was een erg leuke afwisseling op de verder erg saaie dag. ’s Avonds pizza gegeten in de bar, en daar kwam ik de Duitse meisjes van de excursie naar het Great Barrier Reef, met wie ik de avond erna nog wat had gedronken in Cairns, weer tegen! Erg gezellig!! Samen nog even wat zitten drinken in de bar en toen maar naar bed gegaan. De volgende ochtend regende het nog, maar niet zo hard als de dag ervoor. Vol goede moed op naar de Wildlifepark tour dus, in het hostel! We werden rondgeleid door een ranger die echt superveel van alle dieren en van het regenwoud enz wist, dus het was echt enorm interessant! In het wildlifepark hadden ze krokodillen, hagedissen, kaketoes, slangen, spinnen en het allerleukste: koala’s! Je mocht alles behalve de spin vasthouden en ermee op de foto (voor de koala moest extra betaald worden). En ik heb, ja ik was er zelf ook verbaasd van, ook alles vastgehad! Er zijn foto’s van, maar daar zullen jullie nog even op moeten wachten, want er is iets mis met het geheugenkaartje.. KUT!! Ik probeerde de foto’s op mijn laptop te zetten, maar er stond de hele tijd in het schermpje van mijn camera: communicatiefout. En de camera werd ook niet gevonden door de laptop. Toen heb ik een ander geheugenkaartje in de camera gedaan en het nogmaals geprobeerd, en toen ging het gewoon goed! Nogmaals met het eerste kaartje, maar dit keer kwam er ‘card locked’ in het schermpje te staan, terwijl hij niet op slot is! Daarna stond er weer ‘communicatiefout’.. Iemand hier misschien een oplossing voor?? Ik ben echt zo bang om de foto’s kwijt te raken, want het zijn net de leukste van mijn hele reis! Ik heb nu mijn andere geheugenkaartje maar in de camera gedaan en de eerste goed opgeborgen. Goed, verder over de wildlifepark-tour. De kaketoe was ook echt heel leuk! Je mocht hem op je arm hebben, en dan kon je een zonnebloempit tussen je lippen doen, en die at hij er dan tussenuit! Superschattig!!! Leek het net of je hem een kus gaf! Op de foto’s dan he, want je voelde er echt niets van als hij de zonnebloempit tussen je lippen vandaan haalde! En de koala was echt geweldig! Wat zijn dat lieve beestjes! Echt de schattigste die er bestaan! De koals houdt overigens niet van mensen knuffelen, hij denkt gewoon dat we bomen zijn, daarom houdt hij ons vast! Hahaha!

Na de wildlifeparktour heb ik de bus/ferry genomen terug naar Townsville. Dit keer werd er gewaarschuwd voor een ietwat ruwe zee. ‘Dames en heren, de zee is momenteel ietwat wild, houdt u alstublieft met uw ene hand de boot vast en met uw andere hand uw tas’. Juist... Het leek inderdaad net een achtbaan! Het was echt supergrappig, en de Duitse meisjes (die ook die boot namen) en ik hadden echt de slappe lach! Aan de andere kant waren we ook wel blij dat het maar 20 minuten was, want op deze manier wil je toch echt geen uur op een boot zitten.. Vanuit Townsville gingen zij met hun huurauto verder, en nam ik de bus naar Airlie Beach. Ik kwam om 19h aan, maar de receptie van mijn hostel sloot om 18h, dus ik zou een bus of taxi moeten nemen ernaartoe, het was namelijk 2 kilometer vanaf het centrum. Ik was een beetje moe van het reizen, dus baalde eigenlijk al dat ik mijn hostel had gewijzigd van het centrale Base naar het iets uit de richting zijnde Bush Village. Maar toen ik de bus uitstapte en aan een man met een auto vroeg waar de bus richting Cannonvale ging vroeg hij waar ik heen moest en toen ik Bush Village zei bleek hij daar te werken en hij was me dus tóch komen ophalen. Ik was echt zo blij! Kon echt niet blijer zijn op dat moment! Eenmaal bij de chalets aangekomen bleken die ook nog eens supermooi en schoon te zijn, dus toen kon mijn dag helemaal niet meer stuk! Mijn chalet had een keuken, nieuwe badkamer, en twee slaapkamers waarvan een met twee bedden en een met vier. Ik sliep in de vierpersoonskamer, maar er was maar een andere reiziger, en de tweepersoonskamer was leeg! We deelden het chalet dus maar met zn tweeen! En de tweede nacht deelde ik het alleen maar met een stel uit Denemarken. Nadat ik mijn spullen binnen had gezet kreeg ik ook nog een lift naar de supermarkt en terug van medewerker Greg, echt super!!! Kon echt niet beter zijn! Wat was ik uiteindelijk tóch blij dat ik de Base had gewisseld voor deze!

De volgende dag ging ik op excursie naar de Whitsundays! Een van de mooiste plekjes van Australie, maar ja, jullie raden het al, het regende... Ik was echt chagrijnig, want de tours hier zijn echt hartstikke duur, en als het regent heb je er gewoon vrij weinig aan.. Deze tour ging namelijk voornamelijk om het strand.. We gingen eerst naar Daydream Island. Daar hadden we 3,5 uur! Het eilandje is heel mooi, maar echt superklein! Ik heb samen met een meisje uit Hongkong het eiland overgelopen, maar we waren er in een half uur over haha! En toen begon het keihard te stortregenen, en zijn we maar warme chocomel gaan drinken. Het was namelijk best koud. Koud, zeg maar, zo’n 25 graden.. :P Daarna was het lunchtijd in een restaurantje van het resort op het eiland. De lunch was echt zooooo goed!! Je mocht kiezen uit verschillende dingen. Ik had een heerlijke salade en een cheesecake na. Tijdens de lunch (binnen, of in ieder geval onder een afdak, dus niet in de zon) scheen de zon natuurlijk! Nou ja, wel goed voor het uitzicht, dat was namelijk erg mooi! Helaas betrok het weer snel na de lunch, toen we weer op boot zaten. We kregen een tour door de Whitsundays, was echt heel erg mooi! Mooie eilandjes, en de momenten dat de zon doorbrak een supermooi blauwe zee! Het hoogtepunt was Whitehaven Beach, een spierwit 7 kilometer lang strand! Helaas ook daar geen zon, maar in ieder geval was het droog, dus heb ik met het meisje uit Hong Kong en een Duits meisje lekker op het strand gezeten. En vervolgens gingen we weer terug naar Airlie Beach.

Gisteren was mijn laatste dag in Airlie Beach en de zon scheen! Yes! Lekker rondgelopen in de zon en bij de lagoon en het strand gezeten! Was heerlijk! Airlie Beach ligt supermooi! Mooie groene bergen eromheen, mooie baaitjes, mooie zee. Het plaatsje zelf is alleen niks aan.. Alleen maar resorts en wat bars. Saaaaai.. Ik was dus blij dat ik maar 2 dagen daar was, al had ik nog wel dagen in het hostel kunnen blijven!

Gisteravond de bus genomen richting Hervey Bay, en daar zat ook Sara uit Oostenrijk in, het vierde meisje die ik kende van de excursie naar het Great Barrier Reef in Cairns, en die ook mee was toen we daar wat gingen drinken! Ja, iedereen doet hier een beetje dezelfde route, maar toch is het grappig als je dezelfde mensen weer ergens anders tegenkomt. Je moet toch maar net beiden op hetzelfde tijdstip op dezelfde plaats zijn.. Was wel gezellig dus, een bekende in de bus. De busreis duurde 13 uur, de hele nacht dus. Helaas hebben ze hier geen sleeperbussen zoals in Azie, gewoon zitten dus;-) En er was niet echt superveel beenruimte, dus toen ik vanmorgen uitstapte was ik flink stijf..

Nu ben ik in het hostel hier in Hervey Bay. Het is echt een supermooi hostel, alles ziet er heel schoon en gezellig uit! Er zijn verschillende units. Deze unit bestaat uit twee dorms met 4 bedden, en een badkamer en keuken die dus alleen met die mensen gedeeld worden. Echt super! Er zijn hier maar twee andere meisjes, beiden uit Japan, en in de andere dorm is volgens mij maar 1 iemand.. Vanmorgen en vanmiddag heb ik rondgelopen in het dorpje. Heel saai wederom:P Echt heel klein en weinig te beleven. Er is wel een heel erg mooi strand!

Morgen ga ik op excursie naar Fraser Island! Ik hoop dat het weer meezit. Vandaag is het ok, beetje zon soms, beetje regen soms, maar over het algemeen gewoon droog, dus goed te doen. Zou mooi zijn als het morgen hetzelfde is! Ik word al vroeg opgehaald, dus ik ga straks lekker vroeg slapen (heb afgelopen nacht in de bus ook niet echt veel slaap gehad) en nu eerst mijn maaltijdsalade opeten! Gezond he mam? En ik heb net ook al een fruitsalade op!

Tot het volgende berichtje maar weer!

Liefs, Patty!

(english will follow maybe this evening, maybe tomorrow evening, maybe the day after tomorrow in the morning:P)

  • 08 December 2011 - 08:29

    Arja:

    Weer een gezellig verslag om te lezen, weer veel gedaan en gezien.
    Hoop dat het goed gaat met je foto´s, dat zou erg jammer zijn als je die kwijt bent.
    Hier echt nederlands weer wind, regen en af en toe zon, dus wees maar blij met je 25 graden !
    Liefs, Arja

  • 08 December 2011 - 10:39

    Suus:

    hey patty, leuk he dat wildlife park!
    ja whitsundays zijn super mooi, maar wel met zon..... zijn de kleuren veel intenser!
    veel plezier weer!

  • 09 December 2011 - 12:29

    Jet:

    Hoi Patty,
    Leuk om je verhalen te lezen. En wat een prachtige foto's.
    Hoorde van je ouders al wel dat je het erg naar je zin hebt.
    Dit jaar zal je er helaas niet bij zijn op nieuwjaarsdag als we gaan eten bij de griek, haha vorig jaar was Jeroen er niet, en nu ben jij er niet! Jij zit met oud&nieuw in Sydney hoorde ik, dat is natuurlijk helemaal super! Wanneer kom je eigenlijk terug?
    Veel plezier nog!
    Liefs, Jet

  • 09 December 2011 - 21:08

    Ronald:

    Tot volgend berichtJE dus, ja ja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 82787

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: