Queenstown,Franz Josef Nelson,Picton,Wellington - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Patty Man - WaarBenJij.nu Queenstown,Franz Josef Nelson,Picton,Wellington - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Queenstown,Franz Josef Nelson,Picton,Wellington

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

14 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo allemaal!

Als eerste allemaal bedankt voor de nieuwjaarswensen en de felicitaties voor mijn verjaardag!!

Ik begin bij Queenstown! De dag dat ik daar aankwam was het koud, maar wel redelijk zonnig, en ben ik gaan wandelen door het centrum en langs het meer. Opnieuw waren er overal prachtige uitzichten op bergen, en op het stadje zelf. Queenstown is een leuk vakantieplaatsje! Redelijk veel restaurantjes en barretjes en winkeltjes!

De tweede dag ging ik op excursie naar Milford Sound. Dat was eerst zo'n 4,5 uur rijden vanaf Queesntown. Ver, maar het uitzicht was zo prachtig overal dat dat niet uitmaakte. Overal mooie groene bergen, beekjes, watervalletjes, meren, bergen met sneeuw bovenop! Echt super! In Milford Sound maakten we een boottocht van 2 uur door de fjorden, met watervallen, en zeehonden, en besneeuwde bergen, en zee, heel erg mooi!!! En het was zonnig!:-) Het schijnt overigens ook erg mooi te zijn met regen, want dan zijn er meer watervallen. Maar doe mij toch maar zon:-)

Op mijn verjaardag nam ik de bus naar Franz Josef. Het weer was zo goed!! heb nog nooit zulk mooi weer gehad op mijn verjaardag!! Lekker warm, zonnig! Aan het eind van de middag waren we in Franz Josef en toen heb ik meteen een helicoptervlucht gemaakt over Mount Cook en de Franz Josef-, Fox-, en Tasman gletsjer! Het was echt zooooo mooi!!! De uitzichten vanuit de helicopter waren perfect! Ik dacht wel een moment dat we zouden neerstorten, omdat hij echt net over een bergtop ging, en toen ineens heel hard naar beneden schoot, eng!!! Maar verder was het erg mooi! Was duur, maar was het zeker waard!! En we maakten ook een landing in de sneeuw haha! Beetje koud! Had ik toch ook nog sneeuw op mijn verjaardag;-)

De volgende dag heb ik wat rondgelopen in Franz Josef, er was alleen eigenlijk niks daar hahaha;-) Iedereen gaat naar de gletsjer, maar aangezien ik die wel genoeg gezien had vanuit de helicopter, en echt geen zin had uren in de kou te gaan lopen, heb ik het maar rustig aan gedaan die dag en wat relaxt.

De dag erna ging ik met de bus naar Nelson, een busrit van 11 uur. Erg lang. Onderweg maakten we nog een stop bij de pannenkoekenrotsen, rotsen die uit allemaal losse laagjes lijken te bestaan. Heel mooi. Helaas wel regen daar bah! We kwamen 's avonds in Nelson aan, en ik heb toen nog even een wandeling door het centrum gemaakt, maar dat was echt saai!! Dus ik vond het niet erg dat ik de volgende ochtend weer verder ging naar Picton.

Picton is een leuk klein plaatsje aan zee, en het weer was prachtig, dus ik heb lekker langs de zee gewandeld en in de zon gezeten!

De volgende dag nam ik de ferry naar Wellington. De reis schijnt supermooi te zijn, maar helaas regende het, en was er dus geen uitzicht. Alles was grijs en grauw, bah! De zomer hier lijkt wel op een Nederlandse zomer, niet warm, wisselvallig. Beetje jammer.. Het weer in Wellington was ook niet echt geweldig. Wel droog, maar veel bewolkt, en het waaide echt keihard!! In NL zou zo'n storm op het nieuws komen, maar hier zijn ze er denk ik aan gewend. De eerste dag in Wellington heb ik lekker van de stad genoten en door de winkelstraat geslenterd, heerlijk! Er waren dan wel niet geweldig veel winkels, maar het was iig iets haha!

De tweede dag werd ik gegidst door Rebecca en Robert, een stel uit Nieuw-Zeeland dat ik in Peking had ontmoet. Was erg leuk om hen weer te zien! We zijn met de kabelbaan naar de botanische tuinen gegaan, hebben daar rondgewandeld, zijn toen terug gegaan naar het centrum voor een tour door het parlementsgebouw (the beehive) en een bezoekje aan het Te Papa museum! Erg leuk allemaal. Daarna zijn we met de auto naar de hoogste heuvel rond de stad gereden, waarvandaan we echt een prachtig uitzicht hadden op de stad, de omgeving en het vliegveld. En toen het beste van de dag, we gingen naar een restaurant waar de toetjes zo groot zijn dat iedereen ze als hoofdgerecht eet! Je neemt dus een voorgerecht en een toetje haha! Het was heeeeeerlijk!!! Het is maar goed dat ik niet in Wellington woon;-)

En vandaag ben ik met de bus naar Taupo gekomen. De busreis was zooooo mooi!!!! Heel veel verschillende landschappen, en allemaal weer even mooi! Het leek soms net een ansichtkaart! Het is hier in Taupo nogal saai.. Er is een groot meer, het grootste zoetwatermeer van het zuidelijk halfrond, maar dat is het ook wel. De omgeving schijnt wel mooi te zijn, maar morgen reis ik alweer door naar Rotorua.

Ik zal nog even proberen wat foto's te uploaden, want ik loop erg achter zag ik haha!

Liefs,
Patty

  • 14 Januari 2012 - 14:30

    Arja:

    Hoi Patty,
    Gezellig weer even een stukje van jou lezen. Weer veel gezien en ook erg mooi daar
    dat laten de foto´s wel zien.
    ook nog een helikopter vlucht gemaakt ondanks je vliegangst maar dat is dan ook
    wel de moeite waard geweest begrijp ik !
    Lekker zomerweertje op je verjaardag, nou hier geen zomer maar echt winter ook niet
    het is vandaag mooi weer met zonnetje en 8 graden kan slechter.
    sneeuw hebben we nog niet gezien deze winter en denk ook niet dat we het nog krijgen
    of misschien heb jij die mazzel als je weer terug bent in februari hi hi .
    Groetjes, arja x

  • 14 Januari 2012 - 17:31

    Ronald:

    Hoi Patty,
    Ja foto's zeggen nog meer dan woorden. Leuk om even doorheen te bladeren en de beelden te zien bij je reisverslag. Hoe lang heb je nu nog?

  • 15 Januari 2012 - 12:28

    Paps:

    Hoi Patty. Wat een leuke foto's heb je bijgevoegd zeg. Zou een koala er wel bij kunnen in het kanariehok? Misschien wil er wel eentje met je mee. De helicoptervlucht was denk ik net zoiets als de vluchtsimulator bij de Julianatoren, dan vlieg je ook over een bergtop en dan stijl naar beneden. Nou ja, de piloot doet dat elke dag om onschuldige toeristen aan het schrikken te krijgen, en om indruk te maken op mooie blonde toeristen uit Nederland. Vandaag schijnt zowaar de zon hier en het is wel 4 graden! Yes, lekker om thuis te komen straks. Je ziet deze weken wel heel erg veel, druk, druk druk met reizen en rondkijken. Ik begrijp dat Nieuw-Zeeland qua natuur e.d. erg mooi is. Dat heb je dus niet oor niets op je reisprogramma gezet. Veel plezier nog en gauw tot horens! Groetjes, paps en mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 82792

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: