Rotorua, Tauranga en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Patty Man - WaarBenJij.nu Rotorua, Tauranga en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Rotorua, Tauranga en Auckland

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

19 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!

Hoe is het daar?

Ik ben intussen aangekomen op mijn laatste bestemming in Nieuw-Zeeland: Auckland!

Zoals al gezegd, Taupo was erg saai, dus de volgende dag gelukkig verder gereisd naar Rotorua. Dat was ook niet de meest bruisende plaats, maar iig een stuk beter dan Taupo. De eerste dag wat rondgewandeld door het stadje, langs het meer en door het park, met thermale (? noemen wij dat wel zo in het Nederlands??) bronnen. Heel bijzonder om te zien! Allemaal borrelende modderpoelen waar rook uit omhoog komt! Het water/de modder is dan ook enorm heet en je kunt er maar beter niet in vallen haha;-) Goed uitkijken dus, want op sommige plekken was het wel wat glibberig. De stank was overigens echt niet te harden, er hing een enorme zwavellucht overal.

De volgende dag zou ik naar het Wai-O-Tapu national park gaan, maar de shuttle bus was vergeten mij op te pikken. Fijn.. Nou ja, eigenlijk vond ik het niet heel erg, want nu kreeg ik de trip voor de volgende dag gratis!:-) De rest van de dag dus maar weer gewandeld in en om Rotorua. Eerst langs een meer dat helemaal wit was van de zwavel (? ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit zwavel was hahaha) zag er heel bijzonder uit. En het stonk er weer erg. Langs de kustlijn scheen je over een paadje naar het centrum te kunnen lopen, maar helaas stond het water in het meer te hoog en moest ik halverwege terug, omdat het pad was afgesloten. Uiteindelijk voor het museum in het park gezeten, lekker in de zon!:-)

En de volgende dag wél naar het Wai-O-Tapu national park geweest! De chauffeur was Maori en vertelde erg interessante verhalen onderweg! Als eerste gingen we naar de modderpoelen. Borrelende stinkende modderpoelen, net als in het park in Rotorua, maar dan groter en borrelender. Daarna gingen we naar de geiser (Knox nog iets geiser), die elke ochtend om 10.15 erupteert (uitbarst? zo zeggen wij dat denk ik niet bij een geiser haha). Een mooi gezicht! En daarna gingen we naar het échte national park, een vulkanisch gebied met vulkanische meren, kraters e.d. Het was echt supermooi! Maar het stonk wel hahaha!

Die middag nam ik de bus naar Tauranga. Dat was de grootste vergissing van heel Nieuw Zeeland, wat een suffe plaats, pffff. Echt helemaal niks te doen! Gelukkig was het hostel goed en ik heb mijzelf dus getrakteerd op een hele dag internetten in de kamer;-)

En vandaag ben ik aangekomen in Auckland! Heerlijk!! Een verademing na Tauranga! De stad is eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar ik ben zo blij om gewoon in de stad te zijn, met mensen om me heen en genoeg te doen. Vanmiddag ben ik naar het centrum gewandeld, zo'n 50 minuten vanaf het hostel. Daar heb ik gewinkeld, maar het macdonalds dieet doet me denk ik niet heel goed, want ik vond me in alle kleren die ik paste dik haha, dus ik heb niks gekocht (dat is dan wel weer positief);-) Morgen wilde ik eerst op dolfijnencruise gaan, maar uiteindelijk zie ik er toch vanaf, want ik vind 100 euro wel een beetje duur voor een cruise die niet echt een einddoel heeft, maar gewoon gaat rondvaren om dolfijnen te zien.. Er is ook een festival morgen dat erg leuk lijkt, maar de kaartjes zijn vrij prijzig, dus ik denk dat ik daar uiteindelijk ook maar niet heen ga. Misschien nog wel de Mount Eden beklimmen voor het uitzicht over de stad, en wie weet nog even naar een shopping mall in een buitenwijk.

Overmorgen vlieg ik 's middags naar Nadi in Fiji! Ik blijf daar één nachtje en reis dan met de bus door naar Suva, waar mijn buurjongen met zijn vrouw en kinderen woont! Daar blijf ik tot donderdag, en dan vlieg ik via Brisbane naar Darwin, waar ik vervolgens 1 nachtje blijf voordat ik doorvlieg naar Singapore!

Ik zal proberen nóg wat foto's bij te voegen, want er staat nog steeds niks van Nieuw-Zeeland op haha;-)

Liefs, Patty

  • 19 Januari 2012 - 08:51

    Arja:

    Vandaag een wachtdagje dus tijd om even weer jou verslag te lezen.
    Het bespaart wel natuurlijk als je de kleren niet goed vindt staan maar jij te dik ???
    De foto's laten toch wat anders zien :-)
    Nog fijne dagen in Auckland en goede reis naar Singapore!
    Groetjes, x

  • 19 Januari 2012 - 08:51

    Arja:

    Vandaag een wachtdagje dus tijd om even weer jou verslag te lezen.
    Het bespaart wel natuurlijk als je de kleren niet goed vindt staan maar jij te dik ???
    De foto's laten toch wat anders zien :-)
    Nog fijne dagen in Auckland en goede reis naar Singapore!
    Groetjes, x

  • 19 Januari 2012 - 08:52

    Arja:

    Nou ja 1x was wel voldoende geweest hi hi ;-)

  • 20 Januari 2012 - 11:48

    Margot Overmars.:

    Bula Patty.
    Ja, zo zul je wel begroet zijn op Fiji.En ook als je Marc, Sarah ,Tristan en Kaia in Suva ziet.
    Leuk dat je daar nog even neerstrijkt voordat je weer richting Europa komt.
    Geef ze een hartelijke knuffel van ons en geniet van dit Bounty-eiland en de vrolijke mensen om je heen. Wij drinken er vast een glaasje wijn op bij je moeders verjaardag komende week.
    Veel lieve groetjes aan allen en tot mails.
    Hebben zojuist hun de N-Z vakantie-kaarten van hen ontvangen, dank ze ervoor!
    Theo en Margot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 82814

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: