Pasen, gasten en ouders op bezoek - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Pasen, gasten en ouders op bezoek - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Pasen, gasten en ouders op bezoek

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

18 Mei 2012 | Griekenland, Pýlos

Hallooooo allemaal!

Jaja het is lang stil geweest, maar nu dan toch even een kort berichtje van mij.

Alles gaat goed hier op de Peloponnesos! Ik ben heeeeel druk, vandaar weinig geschreven op deze site..

In de voorbereidingsperiode heb ik heel veel gewerkt, hele dagen op kantoor en accommodaties bezoeken. Weinig gekookt, veel fastfood enz;-)

Half april was het Pasen. Op Goede Vrijdag met de eigenaren van mijn huis naar het kerkje in Gialova geweest en daar meegelopen in de processie. Daarna konden we nog net de processie in Pylos halen, die was wel een heel stuk leuker moet ik zeggen. Samaras, leider van politieke partij Nea Dimokratia, was er ook en liep mee in de processie. De processie eindigde op het kerkhof, waar iedereen op het graf van familie wierook ging branden en een kaarsje aanstak. Was heel mooi. Dat werd niet gedaan op de plaatsen in Griekenland waar ik eerder Pasen heb gevierd.

Zaterdag eerst tsipouro (soort jenever) gedronken met de eigenaar van het autoverhuurbedrijf en zijn vrienden en het toch nog gemanaged om 's nachts bij de Paasmis in Gialova te zijn;-) In de kerk kregen we een zakje met een roodgeverfd paasei en chocolade-eitjes, lekkerrr:D Thuis aten we mageiritsa, een traditionele soep die na de Paasmis, aan het eind van de vastentijd, wordt gegegeten. Gemaakt van ingewanden. Je raadt het al, was echt heeeeerlijk. NOT! Gelukkig viel de bouillon mee, dus dat heb ik gegeten met brood, de ingewanden heb ik laten liggen haha..

Op Pasen werd er bij mijn huis een lam aan het spit gedaan en verder was er nog heel veel ander eten en kwamen er veel mensen op visite. Griekse muziek erbij. Wijntje erbij. Tsipouro erbij. Kon niet anders dan erg gezellig worden;-) De kokoretsi (darmen van het lam, aan het spit) was ook weer heeeeeeerlijk, net als de mageiritsa... Ik heb het dus maar bij het lam en de overige gerechten, en de drank, gehouden..

Een week na Pasen kwamen de eerste gasten. Spannend, maar ook erg leuk!! Sindsdien veel bezoeken, lijsten maken, verslagen maken enz. Druk, maar leuk!

Op 1 mei (Dag van de Arbeid) werd er weer gebarbecued bij mijn huis. Weer veel visite, veel eten en drank, muziek erbij. Heel gezellig! Moest wel 's middags en 's avonds nog weer werken, dus kon niet te uitgebreid mee drinken haha. Er waren ook twee Franse vrijwilligers die iets met het natuurgebied bij Gialova doen. Zij kennen Nikos weer, de broer van de eigenaresse, die ook boven mij woont met zn vrouw en zoon. Aardig stel! Heb ze later nog weer gezien in de lagoon, en op een barbecue georganiseerd door Nikos speciaal voor de Fransen en voor mij.

Op mijn vrije dagen ben ik naar Kalamata, het fort van Methoni, het fort van Pylos, en de lagoon van Gialova geweest. Erg leuk allemaal!! Helaas begon het te stortregenen net toen ik de lagoon had bereikt op de mountainbike, en hield dat niet meer op de rest van de dag. Ik kwam dus erg verregend thuis. Leuk, zo'n uitje.. Gelukkig hebben we ook al enkele weken mooi weer gehad! Nu is het ietsje minder, maar hopelijk volgende week weer mooi!

Mijn ouders zijn momenteel hier voor twee weken, heel gezellig! Lekker elke dag 's middags of 's avonds uit eten met zn drieen, en morgen gaan we shoppen in Kalamata woehoe!! En als het open is op de terugweg langs de opgraving van het Oude Messini! Schijnt erg mooi te zijn, dus ik ben benieuwd! Morgenavond is er Griekse live-muziek in een restaurantje in Gialova (net als elke andere zaterdag) waar we ook heen gaan! Lekker eten en muziek luisteren, dansje maken.. Leuk leuk!

Dan laat ik het hierbij voor vandaag!

Ik verwacht nog wel wat boekingen te zien binnenkomen met bekende namen eigenlijk!!!!:P

Arja en Ronald, het begint al op te schieten voor jullie! Nog 3 weekjes als ik het goed heb? Tot snel!

Liefs, Patty

(foto's kan ik niet plaatsen nu sorry, ze volgen ooit....)

  • 18 Mei 2012 - 20:25

    Wendy:

    Veel plezier met je ouders!! Doe de groetjes aan ze! Xx

  • 18 Mei 2012 - 20:27

    Arja:

    Hoi Patty leuk weer even wat van je te horen ja voor ons schiet het op nog 3 weken op 11
    juni vliegen wij jou kant op.
    Fijne tijd samen met je ouders en doe ze de groeten.
    Tot gauw !
    Groetjes, Arja x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 82803

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: