Aangekomen op bestemming - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Aangekomen op bestemming - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Aangekomen op bestemming

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

08 April 2012 | Griekenland, Pýlos

Goedemiddag allemaal!

Bij deze wil ik jullie eerst allemaal een fijne pasen toewensen! Hier wachten we nog een weekje en vieren we het volgende week.

Ik ben aangekomen op bestemming. Woensdagochtend de expressbus genomen vanuit Athene naar Kalamata. Die deed er maar 3 uur over dus dat viel reuze mee! Ik had nog bijna 1,5 uur over om de volgende bus, naar Pylos, te halen! Even lekker een broodje gegeten in het busstation en er was zelfs internet, heel fijn:-) De bus van Kalamata naar Pylos deed er bijna 2 uur over, dat viel dus weer een beetje tegen haha. Hij stopte natuurlijk in elk dorp, en ach, eigenlijk was dat ook wel weer leuk, zag ik gelijk wat van de omgeving.

In Pylos moest ik even wachten tot ik werd opgehaald door iemand van de autoverhuurder waar ik op kantoor zit (onze agentschap zit namelijk aan de andere kant van de Peloponnesos, in Stoupa). Zij brachten mij gelijk naar mijn huisje voor de komende maanden, in Gialova. Ik had zelf graag in Pylos zelf gewoond, maar ik kreeg niet echt een keuze tussen meerdere huisjes haha. Ik kon natuurlijk wel nee zeggen, maargoed, dan is het nog de vraag wanneer en of ik zelf wat in Pylos zou vinden. Bovendien zou de volgende dag mijn eerste werkdag al zijn. Mijn huisje is verder wel prima hoor! Groot, aparte slaapkamer, badkamer met wasmachine (heel erg prettig!) en ook een best grote keuken. De eigenaren wonen erboven, en ook de vader van hen, en de broer en schoonzus, wonen er. Ze zijn erg aardig. Ik ben die avond een rondje Gialova gaan doen, dan ben je zo klaar dus haha, want zo groot is het niet. Paar tavernes bij het water, mini mini minimarkt, paar cafeetjes.. Onderweg kwam ik Koula (huisbaas) weer tegen en zijn we koffie gaan drinken, en daarna nog gaan eten bij een restaurantje waarvan de eigenaresse Nederlandse is. Het eten gelukkig wel Grieks haha;-)

De volgende dag ben ik begonnen met werken en ik heb eigenlijk gewerkt tot nu haha. Er is echt zo veel te doen! En ik kan maar beter nu veel uren maken, dan dat ik net voor de eerste aankomstdatum tijd tekort kom. De eerste dag heb ik echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op kantoor gezeten, de tweede dag ben ik met de agent de accommodaties langs gegaan en 's avonds hebben we wat gegeten bij een leuke taverne in Pylos. Gisteren weer een dag kantoor. Dit keer ben ik aan het eind van de middag weggegaan en heb toen nog even op het plein hier, heerlijk in de zon, een lekkere crepe gegeten. 's Avonds thuis nog even doorgewerkt. En vandaag doe ik hetzelfde. Ik ga zo lekker ergens lunchen en dan rijd ik naar huis en werk ik daar nog even verder.

Het weer was echt perfect tot nu toe, maar helaas, vandaag is het wat bewolkt en ook een stuk frisser. De komende dagen schijnt het te gaan regenen. Hopelijk is het zaterdag en zondag, met pasen, weer mooi!

Dolly bedankt! Het is idd mooi hier:D
Arja en Ronald, erg leuk dat jullie komen! Ik zag jullie boeking al voorbij komen;-) Koroni is een heel leuk plaatsje, wel ongeveer 50 minuten bij mij vandaan, maar jullie zullen me zeker zien haha! Met pap en mam zat ik twee jaar geleden ook in Pelagia en het beviel ons prima!

Dat was het weer voor nu.. Volgende update zodra ik tijd heb.. Thuis heb ik helaas geen internet, dat is jammer.. Ik ben wel heel blij met mijn nieuwe telefoon met internetverbinding, ik heb al een paar cafeetjes ontdektmet gratis wifi!:-) Maargoed, om nou een heel verhaal met mijn telefoon te gaan schrijven is ook niet alles.

Liefs, Patty

  • 08 April 2012 - 12:56

    Wendy:

    Dus je hebt al in de auto gereden??(A)
    Wanneer voeg je foto's toe? Ik ben benieuwd naar de omgeving en je huisje!

    Werkse en fijne pasen volgende week!
    xx

  • 09 April 2012 - 11:03

    Paps En Mams:

    Fijn dat je een mooi huisje hebt. Dat het klein is maakt niet zo veel uit, want je scheurt nu toch in je eigen autootje door de Peloponnessos (oppaasen geblazen voor de Grieken daar).
    Hier is het volop hooikoortstijd, dus je snapt wel hoe ik er bij zit nu, snotter snotter, nies nies.
    Drukke Pasen gehad door de inbraak bij Theo en Margot. Daders opgepakt gelukkig, twee Kosovaren. Nu zien dat de schade weer hersteld wordt en dat zij hun spullen terugkrijgen. Hopelijk is alles weer in orde voordat ze uit Fiji terugkomen.
    Hee, Arja en Ronald, jullie kunnen ook niet een hele zomer zonder Patty denk ik. Leuk dat jullie ook die kant op gaan. Ik hoop dar er nog veel bekenden volgen (en dan ook allemaal daar via Patty een auto huren en excursies boeken natuurlijk !!!!).
    Patty, jij alvast een hele fijne Paasweek toegewenst, geniet van de bijeenkomsten en van de bijbehorende feesten.
    Knuffel van paps en mams.

  • 09 April 2012 - 18:51

    Marjan:

    Hoi Patty,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Veel plezier en leuke vakantie gangers het komende vakantie seizoen.

    we blijven je volgen

    gr Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 82811

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: