Al bijna op de helft - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Al bijna op de helft - Reisverslag uit Pýlos, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Al bijna op de helft

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

10 Juli 2012 | Griekenland, Pýlos

Hallo allemaal!

Oeps, hoe lang is het precies geleden dat ik mijn vorige berichtje geschreven heb??? SORRY!!!

Het gaat hier goed hoor, laat ik dat als eerste melden. Het is heel heel druk en vandaar vrijwel geen tijd om hier berichtjes te plaatsen! Thuis geen internet, dus in mijn weinige vrije tijd lukt een berichtje ook niet..

Het seizoen is intussen alweer bijna op de helft. Dat wil zeggen, als je ook de 2,5 week voorbereidingstijd meetelt. Ik ben intussen erg druk geweest met de gasten en administratie. Tussen de middag ben ik zoals al gezeg vrij, maar die tijd gebruik ik echt alleen om te koken, eten, af te wassen en eventjes uit te rusten.

Op zaterdagen ben ik vrij en dan maak ik meestal mijn huis schoon. Spetterende bezigheid op de enige vrije dag van de week haha;-) Er blijft gelukkig meestal nog wel tijd over om even naar het strand te gaan aan het eind van de dag.

Het liefst ga ik naar Kalamata, lekker naar de stad, omwat te drinken en te shoppen en te wandelen. Maar ik rijd al zo veel doordeweeks dat ik vaak zaterdags geen zin heb om weer een uur heen en een uur terug te rijden.

Mijn ouders zijn op vakantie geweest en dat was supergezellig! Maar dat was geloof ik voor het vorige berichtje dat ik geschreven heb? Wat we hebben bezocht en gedaan is dus al bekend.

Later zijn Arja en Ronald op vakantie geweest in Koroni en ook dat vond ik erg gezellig! Leuk om even bekenden om je heen te hebben en gezellig te kletsen over van alles en nog wat en lekker uit eten te gaan. Leuk dat jullie er waren!!

Afgelopen weekend had mijn huiseigenaresse naamdag, dus een groot feest in de tuin! GEZELLIG! Lekker eten erbij, muziekje, drankje. LEUK!

Zondag ben ik met de bovenbuurman Nikos en de hond Cookie naar de waterval van Kalamari, vlakbij Gialova, geweest. Een mooie wandeling en een prachtige waterval. Cookie vond het ook wel wat, die werd helemaal gek haha. Rare bokkensprongen over het beekje en maar langs ons heen razen terwijl wij probeerden onze evenwicht te bewaren op het smalle paadje haha! Maar leuk was het zeker!

Gisteren gaven twee bekende Griekse zangeressen, Charis Aleksiou en Dimitra Galani, een concert in het stadion in Kalamata. En ook al is de maandag altijd een erg drukke dag, met nieuwe aankomsten, en werk ik dinsdags ook weer vroeg, dit kon ik echt NIET missen!!! Samen met Janna en Eleftheria van de autoverhuurder naar het concert geweest en het was de betaalde 15 euro voor het ticket wel 10x waard! WOW WAT ONTZETTEND GOED! Ik wil weeeeeeeeer! Helaas komen ze niet nog een keer dicht in de buurt:-( Het was buiten dat het heel erg goed was ook heel erg gezellig! Lekker buiten in de open lucht, lekkere souvlaki erbij;-)

Vanmiddag heb ik een hapje salade gegeten die ik denk ik iets te lang bewaard heb, want zelfs al heb ik maar 1 hap genomen en het daarna weg gegooid, mijn maag is niet heel erg blij op dit moment.. Maar hopen dat het echt van de hap salade is, dan zal het morgen wel beter gaan. Een griepje kan ik niet gebruiken!

Het is hier prachtig weer! Al wekenlang zon en warm:-) Dit wilde ik even melden om jullie jaloers te maken haha! Ik vind het heeeeerlijk! Elke ochtend als ik uit het raam kijkt is de lucht stralend blauw en schijnt de zon. De laatste dagen was het 's avonds erg benauwd en heel erg vochtig, maar vandaag lijkt het iets beter te gaan. Het wordt wel rond de 40 graden deze week. Ietwat overdreven. 30-35 was ook prima geweest. Maar ik klaag niet;-)

Nu naar huis, kijken of ik wat eten naar binnen krijg, en anders maar lekker uitrusten!

Fijne avond en tot schrijfs!

Liefs, Patty

  • 10 Juli 2012 - 17:47

    Hoi Patty:

    Als ik dit zo lees wil ik terug, de warmte,zee ,mooie omgeving enz. :-)
    Nu we er zelf geweest zijn weet ik hoe het daar is, maar ja voor ons wordt het volgend jaar
    weer. Succes met je werk daar en geniet lekker van de warmte tussendoor ;-).
    liefs, Arja xx

  • 10 Juli 2012 - 17:54

    Karin :

    Hey Patty,

    Leuk om weer eens wat te lezen!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Hier regent het en ik hoor het onweren! Lekker weer dus!!
    Beter dat het daar lekker warm is!

    Ik vind het knap dat je het zo lang volhoudt, 6 lange dagen per week werken! Goed hoor!

    Sprak pas je moeder ff op de tennisbaan! Altijd leuk als ze langskomen!

    Hier gaat het ook goed
    Ik heb nu ook lekker vakantie!

    Geniet ervan!!

    Liefs Karin

  • 10 Juli 2012 - 19:36

    Ronald:

    Ik mis de zon...

    groetjes

  • 11 Juli 2012 - 08:46

    Wendy:

    Gelukkig heb je nog wel een beetje tijd voor leuke dingen! Ik vind het zo bijzonder dat ik zo weinig van je hoor, maar dan zal straks je bankrekening wel weer goed gevuld zijn..;)
    Heel veel plezier en we spreken elkaar wel weer via fb!
    xx

  • 29 Juli 2012 - 16:17

    Wim/ Marjan:

    Hoi Patty,

    Leuk weer wat van je te horen.
    Wij hebben onze vakantie er net opzitten.We zijn ook even bij je vader en moeder langs geweest was heel gezellig.
    Hier alles goed Hans heeft zijn rijbewijs gehaald en heeft een autoooooooootje scheurt maar rond hahaha.
    Fijn dat je het zo leuk hebt ,in ieder geval beter weer dan hier dat is hier echt knudde.
    We horen wel weer wat van je en geniet er van.

    gr. Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 82813

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: