I LOVE CRETE! aankomst, carnaval, kathara devtera - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu I LOVE CRETE! aankomst, carnaval, kathara devtera - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

I LOVE CRETE! aankomst, carnaval, kathara devtera

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

16 Februari 2010 | Griekenland, Rethimnon

Hallo trouwe lezers;-)

Hoe is het met jullie allemaal in het koude ingesneeuwde nederland?;-) Sneeuwt het nog steeds daar? Bedankt voor jullie reacties!!!! Sarah wanneer vertrek jij naar Peru? Of ben je er intussen al?

Ik ben intussen alweer een paar dagen in Rethymno en het is hier helemaal GEWELDIG!!!!!!!!!!! Vrijdag in Athene nog gezellig geshopt met Anneleen in de Mall, een heeeeeel groot overdekt winkelcentrum! Was erg leuk anneleen!!! Daarna nog ff gedoucht en uitgerust en 's avonds op de boot naar Kreta. Ik had een ticket voor een VIP airseat. Dat is veel luxer dan een gewone dekplaats, je hebt een hele grote stoel die heel ver naar achteren kan en ook een steuntje onder je benen, dus je kan gewoon lekker liggen, en je hebt ook een eigen tv'tje!!! De reis ging ok! Heb weinig geslapen, maar wel lekker gelegen. De boot schudde wel nogal, maar ok;-) Daardoor kwamen we ook 1 uur en een kwartier te laat aan in Heraklion. Gelukkig kon ik nog wel net de bus van 6.30 in de ochtend halen richting rethymno. Het was zoooo leuk om weer die reis te maken en het voelde net alsof ik niet was weg geweest! Om 8.15 was ik in Episkopi en daar was Margarita om me op te halen (ach ja, het duurde dan wel 10 minuten, maar ze is griekse he:P) Het was heel erg leuk om haar weer te zien en we hadden zooooooo enorm veel te praten haha! Supergezellig! We zijn naar Koufi gegaan, waar ook haar moeder momenteel is, en daar heb ik ff gedoucht en daarna hebben we weer zitten kletsen. Toen naar Rethymno gegaan, mijn koffer in mijn kamer (voor de eerste 2 nachten) in Olga's pension gebracht, daarna boodschappen gedaan en tijdens het rondlopen in Rethymno zag ik zeker 4 bekenden haha. Margarita moest de hele tijd wachten tot ik weeeeer iemand begroet had;-) Na het boodschappen doen terug naar Koufi, en daar gingen we heerlijk eten samen met Marina, een nichtje van margarita, met haar man, margarita's tante, oom, en oma. Was erg gezellig en lekker eten natuurlijk!! Daarna kwamen er nog vrienden van haar moeder op visite, dat was ook gezellig! Tijdens hun bezoek ben ik nog even gaan slapen, want ik was wel erg uitgeput van de reis, en we zouden nog uitgaan 's avonds voor t carnaval! Dus 2 uurtjes geslapen, en toen ik werd gewekt door margarita weer lekker gegeten samen met die kennissen. Daarna naar Rethymno gegaan met Margarita. We gingen eerst even naar een bar met Marina en Antonis (haar man), maar t was daar niet heel gezellig, dus zijn margarita en ik naar een feest gegaan van een carnavalsvereniging, waar ook Manolis (haar vriend) en zijn vriendengroep waren. Daar zijn we heel lang gebleven en t was er heel gezellig! En de drank was gratis (zat bij de 12 euro entree in haha). Daarna nog heel even naar een ander cafeetje geweest, maar daar ben ik niet meer zo lang gebleven.

Toen geslapen in mijn kamer in Rethymno, en de volgende ochtend om 12h afsgesproken met Margarita bij Manolis huis. Vanaf daar zijn we naar het huis van Stela en Aristidis (een neef van margarita, broer van Marina) gegaan. daar was de hele familie en we gingen eerst eten. Eten is trouwens niet een broodje naar binnen werken. Eten betekent een hele grote tafel vol met allemaal lekkere gerechten, vlees, salades, kaas enz. Toen daar omgekleed voor t carnaval, want we liepen mee in de optocht!!!!! Margarita en ik, samen met Marina en Antonis, en Stela en Aristidis en hun dochtertje Fani, en nog iemand.. We liepen bij de groep Argosxoloi en waren verkleed als tovenares/heks, zoiets;-) Een paars met goud jurkje en een hoed, en een bezem. Ik heb heel veel foto;s, maar zit nu in een internetcafe en kan ze nu niet op mijn site zetten. Ik zal dit zo snel mogelijk doen! Hopelijk het weekend! De optocht was helemaal geweldig!!!!! T was zoooo superleuk om erin mee te lopen! De hele weg gedanst! De sfeer was supervet!!! Ik vond t echt jammer toen het was afgelopen, en dat terwijl we 3 uur hadden gelopen haha! Na de optocht nog even koffie gedronken in een cafeetje in het centrum, en daarna met Margarita naar manolis huis gegaan (die was er niet) en daar ff gechilld en uitgerust en gekletst. Daarna terug naar het huis van Stella en Aristidis, wnat daar waren onze kleren nog. Daar weer gegeten. En daarna naar Koufi gegaan om margarita's moeder naar huis te brengen. Daar uitgerust op de bank, en toen teruggegaan naar Rethymno, wnat we wilden eigenlijk nog uitgaan. Maar uiteindelijk waren we veel te moe haha! Zodra we in mijn kamer in t centrum waren besloten we maar om daar gelijk te blijven en te gaan slapen.

Gisteren was het Kathara Devtera, de eerste dag van de vastentijd voor Pasen. We zijn naar Koufi gegaan (met al mijn spullen, want ik logeer nu daar voor een paar dagen) en daar had margarita's moeder heerlijk eten gemaakt! Er kwam ook een nichtje van margarita uit heraklion met haar man, en nog 2 mensen met een heel schattig klein zoontje van 1 jaar! En dat kindje vond mijn blauwe ogen helemaal geweldig haha! Het was heel grappig, elke keer als hij naar mij keek ging hij helemaal lachen en wijzen;-) Iedereen moest er heel hard om lachen. We kregen heel lekker eten, allemaal voor de vastentijd, dus zonder vlees en zuivelproducten (margarita en haar moeder vasten verder niet, maar op kathara devtera schijnt iedereen er aan mee te doen). We kregen rijst met garnalen, salade met octopus, taramosalata (viskuitsalade), salade met kappertjes en olijven, gedroogde tomaten en olijven en pepertjes, brood, wijn. Jammie! En halva (zoetigheid voor vastentijd), kadaifi (zoetigheid met honing en draadjesdeeg en nootjes) en fruit na. Was ook weer heel erg gezellig!!
Daarna de hele avond tv gekeken op de bank en toen naar bed gegaan, maar daa hebben margarita en ik nog een hele tijd liggen praten zodat het toch weer 1.30 was voor we gingen slapen haha. Maar wel erg gezellig natuurlijk;-)

Vandaag begon de universiteit, en dus margarita's werk. We zijn vanuit koufi naar de universiteit gereden en daar zijn we eerst naar het secretariaat gegaan om te vragen wanneer en door wie mijn formulieren getekend gaan worden. Er was vanuit mijn universiteit gebeld met iemand van t secretariaat, maar die vrouw deed net of ze van niks wist, en zei dat ze ook nooit formulieren had ontvangen per mail (mij is in amsterdam verteld dat die 2x naar haar zijn toegestuurd). Verder had zij er ook niks mee te maken zei ze, ik moest maar naar bureau buitenland gaan. (waar mijn universiteit als allereerste naar had gemaild in novemeber, zij hebben die mail geforward naar iemand anders, die weer naar ene meneer Nikolaidis, met wie weer is gebeld door 1 van mijn docenten maar hij wilde geen formulier tekenen en hij stuurde me dus door naar die vrouw van t secretariaat, daar is toen uiteindelijk ook weer mee gebeld maar die schijnt daar nu niks van te weten.. Oraia:S) Goed, toen zijn we naar een contactpersoon voor t erasmusprogramma van de afdeling taal en letterkunde gegaan, zij was aardig en behulpzaam, maar kon verder ook niks doen. Zij zei dat we moesten gaan praten met dhr Nikolaidis of Politis. Eftuxos kwam toen net die Nikolaidis binnen lopen, en hij was de eerste die ooit mijn naam gehoord scheen te hebben.. Hij zei dat hij t vandaag druk had, en morgen kon hij ook niet, maar ik moet donderdag naar zijn kantoor komen om met hem te praten. Dus hopelijk worden dan de formulieren alsnog ondertekend (ook al zei hij via de telefoon dat hij dat niet wil..). Goed, tot donderdag kan ik dus niks doen.. Ik heb nog een paar uurtjes met margarita in haar werkruimte gezeten, en ben nu in t centrum van Rethymno. Ik ben als eerste hier naar t internetcafe gegaan, en zometeen ga ik een krant kopen waa advertenties in schijnen te staan voor studios die te huur zijn. Ik ga dan kijken welke me leuk lijken (denk dat ik in een cafeetje ga zitten om t te bekijken) en daar dan langs lopen en als ze er ook mooi uitzien bel ik of ik ze mag bekijken. Natuurlijk kan ik niks bespreken voor donderdag, want ik weet nog niks zeker. Daarna ga ik terug naar Koufi met de taxi denk ik. Of ik wacht op margarita, maar die geeft vanavond ook nog bijles, dus het kan wel 21h worden voordat ze klaar is. Ik kijk wel hoe laat het is als ik klaar ben, en dan beslis ik dan wel wat ik doe. Ik blijf daar sowieso tot donderdag. Haar moeder gaat ook donderdag terug naar Athene. En misschien heb ik dan dus wat gevonden voor daarna. Ik laat het jullie weten.

O ja nog even over het weer hier;-) Het is hier al sinds ik aankwam supermooi weer!!! Vrij zonnig, en 20 graden!!! Voor februari supergoed dus!! Zodra de zon weg is voelt het iets kouder, met zon voelt het iets warmer. Je kan zonder jas lopen, en met carnaval zelfs met blote armen!!! Op de bergen ligt natuurlijk weer sneeuw, dat is een heel mooi gezicht! Vanuit het huisje in Koufi zien we de mooie witte bergen, en de zee, zooo mooi!

Goed, ik ga nu echt stoppen, want het is weer een erg lang verhaal geworden. Zoals jullie van me gewend zijn;-) Ik plaats zo snel mogelijk ook fotografies van het carnaval want ze zijn leuk!!!! O ja we zijn ook nog op de tv geweest haha!!

Tot snel! (via mijn site of via de mail bedoel ik, niet in nederland hoop ik!)

Patty

  • 16 Februari 2010 - 12:59

    Paps:

    Het is wel heel leuk als ik het zo lees. Gelukkig komen wij morgen ook al die kant op (in onze gedachten dan). Hopelijk kan die ene man van de universiteit je verder helpen of, nog beter, een handtekening en tien stempels zetten. Dat weet je tenminste hoe of wat. Het zou wel erg jammer zijn als je het niet voor elkaar kunt krijgen. Het sneeuwt hier nu niet hoor en het is lekker warm (zo rond het vriespunt). We hopen snel weer van je te horen, en ook de fotos te kunnen bekijken. Dikke knuffel van paps.

  • 16 Februari 2010 - 16:34

    Arja:

    Hoi Patty,

    Zo daar moet je wel weer ff de tijd voor nemen om jou verhaal te lezen!
    Maar leuk om te lezen en je vermaakt je weer prima dus. De temperatuur daar heerlijk mmmm 20 graden das niet verkeerd.
    Hier niet ingesneeuwd maar nog steeds wel koud wij nog even geduld hebben voor het 20 graden is maar ja .
    Ben benieuwd naar de foto,s en we blijven je volgen.
    groetjes en liefs, arja x

  • 16 Februari 2010 - 22:28

    Wendy:

    Hey Petje!
    Je maakt me zóóó jaloers met al je Griekse gerechtjes! Ik probeer hier de Engelse gerechten te ontwijken, haha!
    Hopelijk komt het allemaal goed donderdag... Let me know!!
    Hugs and kisses,
    Wendy

  • 17 Februari 2010 - 08:33

    Zorka:

    Heey Patty! Heel gaaf allemaal vooral t carnaval! Wij hadden zondag ook feest, en ik ga proberen om de hele vastentijd te vasten(A)
    Hopelijk gaat het allemaal lukken donderdag, zal voor je duimen!!!! Misschien helpen je blauwe ogen donderdag ook wel;) grtjesss xxx

  • 17 Februari 2010 - 10:21

    Wendy:

    Ohh, het pakje was helemaal niet zo kort, heel degelijk hoor!;)
    xxx

  • 21 Februari 2010 - 13:17

    Jantina:

    Wat een blijheid allemaal :) veel plezier en succes daar op kreta en geniet ervan!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 82826

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: