Veilig aangekomen in Greece - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen in Greece - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen in Greece

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

10 Februari 2010 | Griekenland, Athene

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik ben intussen aangekomen in Athene. Heb een goede vlucht gehad gisteren, praktisch geen turbulentie, lekker eten (pasta met kaas, wortel en courgette, een warm broodje, toastjes met smeerkaas, een een chocoladetaartje!). Moest wel flink betalen voor mijn te zware koffer op dusseldorf airport, helaas!! Jeetje zeg, 18 euro per kilo, en dat bij Aegean Airlines, komt zeker omdat griekenland failliet is en geld nodig heeft. Zelfs transavia rekent nog minder (toch Wen? was t bij jou niet 15 euro per kilo? dat vond ik ook al veel!). Pap, ik ben er toch zeker van dat we teveel hebben betaald (reken het nog maar eens uit, ook al valt er nu weinig meer aan te veranderen). Om 18.15 landden we op het vliegveld van athene en ik moest toch lang op mijn bagage wachten! Ik dacht even dat hij niet meer kwam. Te zwaar, die laten we achter in duitsland, zoiets;-) Maar gelukkig kwam hij uiteindelijk toch nog. Een taxi genomen naar het centrum, en nu zit ik in het NIA, het Nederlands Instituut Athene, tot vrijdag. Gisteravond niks meer gedaan, vroeg naar bed gegaan en vanochtend heerlijk uitgeslapen. Er is hier draadloos internet, dus ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om een berichtje op mijn site te plaatsen. Zometeen ga ik even een stukje wandelen, maar ik wacht nog op het moment dat het droog wordt. Het regent hier namelijk! Bah! Lang niet zo hard als vorig jaar op kreta hoor pap en mam, maar t regent steeds aardig door, en dan op t moment dat het droog is en ik net met mijn jas aan sta begint het weer opnieuw. En een paraplu wilde ik eigenlijk pas op kreta kopen, want die past niet meer in de koffer.. Morgen ga ik samen met Anneleen, mijn klasgenootje die hier ook is, naar de Mall, dat is een groot overdekt winkelcentrum op ongeveer een uur van het centrum. En we gaan ook nog wat drinken samen met Peter, mijn andere klasgenoot die hier óók is. Dat wordt dan vrijdag denk ik (Peter? kan je dan?). Vrijdagavond neem ik om 22.45 de boot naar kreta. Van slapen zal niet veel komen, maar ik heb net gehoord dat ik hier gewoon tot 's avonds op de kamer mag blijven, dus dan kan ik mooi voor vertrek nog een paar uurtjes naar bed. Zaterdagochtend kom ik als het goed is om 5h smorgens aan in heraklion, en vanaf daar neem ik de bus naar rethymno (of eigenlijk naar episkopi, iets voorbij rethymno). Hopelijk haal ik precies de eerste bus die om 5.30 vertrekt, ander wordt het die van 6.30. Ik ben dan om ongeveer 7.15 (met die bus van 5.30) in Episkopi, een klein dorpje een stukje voorbij rethymno, waar margarita me zal ophalen. We gaan dan even naar haar huisje in Koufi, en smiddags gaan we naar rethymno, waar ik een kamer heb gehuurd voor de 1e 2 nachten (want het is carnaval en we kunnen niet terug naar het dorpje koufi als we gedronken hebben). Daar blijf ik dan dus tot maandag. En zondag gaan we gezellig carnaval vieren!!!!! Heb ik echt zin in! We hebben kostuums gekocht van de carnavalsvereniging Argosxoloi, en volgens mij lopen we dan ook mee in de optocht:-) We zijn als tovenares, een paars jurkje, gouden beenwarmers en gouden stropdas, en een gouden hoed met paars riempje erom. Vanaf maandag logeer ik dan waarschijnlijk een paar nachten bij margarita in koufi, tot ik zeker weet of ik mag blijven van de universiteit, en ik daarna wat heb gevonden voor 5 maanden. Dinsdag gaat de universiteit weer open, ik ben benieuwd of de juiste persoon er is, ik die ook daadwerkelijk te spreken krijg en wat er gezegd zal worden! Waarschijnlijk wordt ik door de 1e persoon naar iemand anders gestuurd, door diegene wéér naar iemand anders, dan wéér naar iemand anders, tot ik uiteindelijk weer bij de allereerste persoon uitkom;-) We zullen zien. De eerstvolgende mogelijkheid op internet te gaan (na vrijdag dan) zal waarschijnlijk ergens eind volgende week zijn in een internetcafe in rethymno. Dan schrijf ik jullie mijn belevenissen tijdens het carnaval en hoe het is gegaan op de universiteit. Tot dan!!

Liefs,
Patty

  • 10 Februari 2010 - 17:56

    Arja:

    Hoi zo maar de eerste die reageert.
    Al weer een heel verhaal om te lezen maar wel weer leuk.
    Fijne tijd daar en tot de volgende keer maar weer. Spannend of het allemaal gaat lukken met de studie!
    Groetjes, Arja x

  • 11 Februari 2010 - 13:29

    Wendy:

    Hey Pet, ik ben blij dat je veilig bent aangekomen! Wel balen dat je 18 euro/kilo moest betalen!! Bij mij was het 15 ja:(..
    Heel veel plezier je eerste weekje en ik hoop je snel weer te spreken!!
    x Wendy

  • 15 Februari 2010 - 11:33

    Sarah Ermerins:

    Dat klinkt superleuk allemaal! Veel plezier met carnavallen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 82843

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: