formulier getekend, huisje gevonden - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu formulier getekend, huisje gevonden - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

formulier getekend, huisje gevonden

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

25 Februari 2010 | Griekenland, Rethimnon

Hallo allemaal!!!!!!!!!!!!

Alles goed in het koude regenachtige nederland??;-) Haha laat ik jullie eerst maar even vertellen hoe het weer hier is!:-) Sinds ik hier ben is het echt alleen maar mooi weer geweest met temperaturen van boven de 18 graden! Tis bijne alle dagen zonnig (sowieso zien we elke dag wel een paar uur de zon, maar sommige dagen zien we zelfs geen wolken!) en veel dagen was de temperatuur boven de 20 graden. 2 dagen zelfs 25 en 1 dag zelfs 30 graden!!!!!!!!!!!! 30 GRADEN, en dat in februari!!! Ik bof maar!

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik was gebleven met mijn vorige berichtje, en terwijl ik dit bericht typ zit ik thuis in koufi, zonder internet, dus ik kan het ook niet nakijken. Ik hoop maar voor jullie dat ik niet 2x hetzelfde verhaal vertel haha. Volgens mij had ik verteld t/m kathara devtera, de dag na carnaval.. O t/m die dinsdag, de start van de universiteit..
Ik ben intussen van hot naar her gestuurd, zoals ik eigenlijk al wel had verwacht. Niemand kon wat doen, en wist ook niet wie er dan wél over ging.. De docent die ik zocht voor een handtekening bleek in t ziekenhuis te liggen. De secretaresse wist niks van mijn komst af, hetzelfde geldt voor een mevrouw die gaat over inkomende studenten van de afdeling taal-en letterkunde en hetzelfde geldt voor bureau internationalisering. Uiteindelijk werd er gezegd dat een andere docent een handteking moest zetten. Die docent was niet aanwezig die dag (dat hoor je overigens ook pas na eerst 3 uur te hebben gewacht). Maaaaaaar afgelopen maandag heb ik dan toch een handtekening weten te bemachtigen! Gelukkig!!!! Ik kan hiermee nu mijn scriptie-onderzoek uitvoeren, en ook de bibliotheek gebruiken voor mijn andere werkstukken. Ik mag vakken volgen, maar omdat ik geen rechten krijg toegekend als student kan ik daar geen punten voor krijgen. Dat heeft dus ook weinig zin dan. Ik ga nu misschien 1 vak volgen en dan over dat onderwerp volgend semester aan de uva een werkstuk schrijven voor 1 van mijn docenten daar.

Tegelijkertijd ben ik ook hard op zoek gegaan naar een huisje voor de tijd dat ik hier blijf. Dat bleek niet zo makkelijk te zijn als je zou denken. Er is hier zo veel te huur! Maar de meeste mensen willen het voor minimaal een jaar verhuren en anderen verhuren alleen aan Grieken.. Ik werd vooral gek van het gelieg van sommige verhuurders aan de telefoon. Eén voorbeeld: ja mevrouw, ik bel voor de studio die u verhuurt. Dat klopt toch dat u een studio verhuurt? Mevrouw: ja dat klopt. Ik: ik ben op zoek naar iets voor 4 maanden, zou ik de studio kunnen komen bekijken? Mevrouw: ik verhuur geen studio. Excuse me???!!!!! Zeg dat gewoon dat je liever voor een langere periode verhuurt! Nog een voorbeeld: ik lees in de krant dat u een kamer verhuurt. Antwoord: ja dat klopt. Ik: ik zoek een kamer voor 4 maanden. Antwoord: o mevrouw, de kamer is al verhuurd.. Uiteindelijk wel wat huisjes bekeken, maar sommige waren echt erg ver van het centrum, en ik wil het ook ’s avonds nog wel kunnen lopen.. Sommige waren in het centrum maar erg oud. Andere begane grond in het oude centrum (het barst daar van de kakkerlakken zodra het iets warmer wordt, dus dat zag ik ook niet zo zitten). Maar uiteindelijk heb ik gisteren toch wat gevonden! Het is wel iets buiten het centrum, zo’n 10-15 minuten lopen, en niet aan de kant van het strand, maargoed. Het is een leuke kamer met keuken en badkamer en een gedeelde wasmachine op de gang. Ik kan er morgen in, en zodra ik de mogelijkheid heb zal ik foto’s ervan op mijn site plaatsen.

Tot nu toe logeer ik dus nog bij Margarita in Koufi en dat is heel erg gezellig! Er is hier wel niet veel te doen, maar we vermaken ons wel met tv kijken en kletsen. Vaak is het toch wel 1.00 voordat we gaan slapen, en 8.00 staan we weer op om richting universiteit te gaan. We hebben in de tussentijd ook al veel leuke dingen gedaan. Vorige week donderdag zijn we naar de bioscoop geweest in Rethymno, en daarna hebben we nog een drankje gedronken bij ons favoriete cafe Figaro. Zaterdag hebben we een strandwandeling gemaakt en gepicknickt (weliswaar alleen met zakken chips) op het strand. En zondag zijn we naar een taverna in een nabijgelegen dorp geweest en hebben we daar heeeeerlijk gegeten! De tavernes in de dorpjes hebben echt t lekkerste eten dat er is! Alles vers! We hadden heel veel (patat, salade, kaasplankje, worstjes, spek, water, wijn, raki) en we hoefden met zn 2-en maar 20 euro te betalen!!
Het vervelende aan dorpen is dat er soms de stroom uitvalt. Zoals zaterdag. Ik zat lekker tv te kijken en ineens viel én de tv én het licht uit. Het bleef enkele minuten pikdonder en daarna ging het licht weer heel zwak aan. De tv bleef uit. Dat bleef ongeveer een uur zo. Daarna ging het licht weer voor enkele seconden uit, waarna het weer helemaal helder aanging, en ook de tv weer aansprong! Later die avond lagen we boven op bed tv te kijken, maar margarita kreeg telefoon en ging naar beneden. Na een minuut of 10 viel wéér de stroom uit. Wéér geen tv, wéér geen licht. En het was me toch donker daar. We hadden de luiken dichtgedaan, en er kwam dus echt helemaal geen licht naar binnen! Helemaal niets! Na 5 minuten zag ik nog steeds geen enkel lichtje, en ben ik maar op gevoel (met mijn handen aan de rand van t bed vast) richting de deur gelopen om margarita te roepen die een aansteker bij zich had om de kaarsen aan te steken. Zo’n 10 minuten later deed gelukkig alles het weer.

Vandaag is er een landelijke staking en alles is dicht volgens mij, al krijg ik het hier niet echt mee.. Ik heb gehoord dat er geen vliegtuigen vliegen, scholen dichtzijn, en zelfs de tv staakt mee. Op veel zenders wordt niets uitgezonden!

O ja mam, ik wilde verder zeggen dat er hier van mij een heel goede huisvrouw wordt gemaakt. Margarita leert me koken, en ik kan nu al patat maken, kip uit de oven, en vissticks (zelfs gemaakt bedoel ik dus, niet vissticks uit een pakje).
Dat was het weer voor deze keer. Ik probeer zo snel mogelijk foto’s van mijn kamer te plaatsen. (dit berichtje schreef ik op de woensdag voordat ik daarin kon, maar het wordt waarschijnlijk enkele dagen later op mijn site geplaatst omdat ik hier geen internet heb)

Hoe is het met jullie allemaal? Nog nieuws? Sarah, hoe is Peru?? Wendy, nog steeds alles leuk in londen? (behalve het brandalarm snachts haha)

Liefs en groetjes vanaf Kreta!

  • 25 Februari 2010 - 11:17

    Ilse:

    Een staking! Dat bracht weer allemaal herinneringen terug. x

  • 25 Februari 2010 - 11:55

    Karin:

    Hey Patty

    Dacht schrijf ook eens op je blog!
    Mooi dat nu alles geregeld is! Hoef je je daar niet meer druk om te maken!
    Echt beter, dat het daar lekker weer is! lekker naar het strand, en cocktails drinken!

    Heel veel plezier daar en succes met je onderzoek!

    Liefs Karin
    (ik mail je)

  • 25 Februari 2010 - 12:16

    Arja:

    Hey Patty,
    Nou toch gelukt de handtekening, gelukkig maar.Wat lekker daar al zo warm voor ons nog even wachten.Ook weer een plekje voor jezelf gevonden dat is wel zo fijn! Hier geen nieuwtjes, hebben wel onze vakantie besproken we gaan 2 eilanden doen dit keer en wel Chios en Lesbos, maar we moeten nog even geduld hebben.
    Groetjes, tot de volgende keer.
    Arja x

  • 25 Februari 2010 - 12:19

    Paps:

    Hoi Patty. Hoe kom je erbij dat het hier kil en regenachtig is. Op dit moment is het acht graden (ja !!!! echt waar) en het regen eventjes niet. Dat zal trouwens als ik zo naar buiten kijk wel niet zo lang meer duren. Ook voor de komende dagen wordt er veel regen verwacht, dat is weer eens iets anders dan altijd maar sneeuw. Mooi dat je allerlei nuttige dingen leert daar in Koufi. Als wij komen in april zijn we dan lekker goedkoop uit met eten, dan komen we gewoon bij jou elke avond. Begrijp ik het goed dat Wendy bijna in brand gestaan heeft, ze heeft hoop ik geen rode haren er aan over gehouden. Over de schaatsprestaties heb je waarschijnlijk al wel gelezen, ook van Sven die de verkeerde baan nam en gediskwalificeerd is op de 10 km. Verder is er weinig nieuws hier, dus ik stop maar weer. Groeten aan alle bekenden en tot horens. XXX paps.

  • 25 Februari 2010 - 15:41

    Sarah Ermerins:

    Hey Patty!

    Wat fijn dat je een huisje hebt! Wel balen van die stroomuitval de hele tijd! En heel fijn dat je wel vakken mag volgen enzo! Kan je iig lekker lang blijven ;)

    In Peru gaat alles prima, heb t enorm naar m'n zin! xxxx

  • 25 Februari 2010 - 19:00

    Zorka:

    Heeey patty, Wij hebben soms ook zon hoor:P alleen dan wel 7 graden:( en dan in de avond lekker regen!!! Heeel erg fijn dat het gelukt is allemaal!!!! Het duurt even maar je went wel aan griekse cultuur. Heel veel plezier nog en ik wacht je volgend verhaal/boek af;) en vooral fotos natuurlijk!!!! Succes met alles. xx

  • 26 Februari 2010 - 12:05

    Wendy:

    Ik HAAT dat brandalarm; ik word nu echt van elk geluidje wakker! Hopelijk gaat ie de komende tijd wat minder vaak af en krijg ik dan wat meer slaap..
    Ik heb er geen rode haren aan over gehouden (zoals je vader zegt;)), máár dat zou wel heel mooi zijn hoor; net als Lieke!!:)
    xxx

  • 28 Februari 2010 - 13:38

    Ronald:

    Hoi,

    Nou ik ben vanmiddag (zondag 28/2) pas je reisverslagen gaan lezen want ik heb nieuwe laptop en dus geen link naar de site. Nu wel. En ja daar heb ik dus wel even tijd voor moeten uittrekken want als vanouds weer hele verhalen. Die 18 eurie per kilo dat is geen kattepis, maar even voor de beeldvorming over hoeveel kilo hebben we het dan, zeker weer hutkoffer meegenomen. Over het weer wil ik het niet hebben dat want het is inmiddels herfst geworden. Fijn dat je eindelijk iemand een handtekening hebt kunnen ontfrutselen en ben benieuwd naar de foto's van je huisje. By the way, als die ouwe lui in april komen niets aantrekken van dat zelf koken gedoe. Je vader probeert kennelijk nu al de kosten te drukken :). He veel plezier daar en blijven schrijven.

    Groetjes Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 82826

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: