Pasen, uitstapjes! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Pasen, uitstapjes! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Pasen, uitstapjes!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

14 April 2010 | Griekenland, Rethimnon

Hoi iedereen!!!

Hoe is het?? Hebben jullie allemaal een fijne pasen gehad?

Hier is alles ok. Mijn ouders zijn 2 weekjes geweest en dat was erg gezellig! We hebben veel gedaan en gezien!

De dinsdag dat ze kwamen ben ik 's middags naar Heraklion gegaan met de bus. Daar heb ik toen nog even gewandeld, wat gedronken en wat gewinkeld met Valia, een griekse vriendin die daar dichtbij woont en thuis was ivm pasen. Toen zijn we opgehaald door haar broer en die heeft mij toen naar het vliegveld gebracht. Daar hebben we met zn 3-en nog wat gedronken en ze hebben toen gewacht totdat mijn ouders er waren. Mijn ouders en ik zijn vervolgens met de huurauto terug gereden naar Rethymno en daar heb ik gekookt in mijn kamer.

De volgende dagen hebben we gezellig gewandeld in rethymno, uit eten geweest, wat gedronken op terrasjes enz enz.

Donderdags gingen we naar Paleochora en Elafonisi. Dat is wel een eindje rijden met de auto, want het ligt in zuid-west kreta, schuin onder chania. Paleochora vonden we niks aan, het is echt een toeristenplaatsje, en er was dan ook haast niks open.. De ligging was wel mooi, met aan beide kanten zee en een mooi strand, maar verder was het niet echt wat. Toen doorgereden naar Elafonisi, een heel mooi strand met helderblauwe zee! Het was wel wat winderig, en daardoor wat fris, maar we hebben een mooie strandwandeling gemaakt, en zijn daarna door de bergen (kloven, tunnels, afgronden, nee Wen niks voor jouw moeder haha) teruggereden naar Chania en vanaf dara over de snelweg naar Rethymno. Daar zijn we toen nog uit eten geweest.

Op goede vrijdag zijn we smiddags uit eten geweest bij een heel goede taverna in rethymno, en hebben toen meegedaan aan het vasten (voor 1 dag haha).. 's Avonds zijn we toen naar de kerk geweest, naar de avonddienst op goede vrijdag. Ik ben binnen geweest in de dienst, en mijn ouders bleven buiten staan kijken. Ik heb ook meegelopen in de processie met de epitafios, was erg mooi! Daarna kwamen we Giannis nog tegen en hebben we nog een raki gedronken en wat gegeten.

Stille zaterdag zijn we eerst naar t strand geweest bij Episkopi, een dorpje ongeveer een kwartiertje rijden van rethymno. Het was heerlijk om op het strand te liggen, maar het water was nog wel ijskoud!! 's Avonds zijn we toen weer naar de kerk gegaan, naar de paasmis. Dat was ook weer erg mooi! Na 24h ook weer goede thuis gekomen met de paaskaars nog brandend. Het was wel een eind vanaf de kerk haha, dus ik verbaasde me erover dat hij niet uitging onderweg (ok die van mama ging wel 2x uit haha).

Zondags eerst ons paasontbijt gegeten, met rood geverfde eieren erbij natuurlijk, en een tsoureki (zoet brood met een ei erin). Daarna zijn we met de auto door wat dorpjes gereden, en uitgekomen in een taverne dichtbij het meer van kournas, waar we lam hebben gegeten. Was erg gezellig en lekker!

Dinsdags zijn we op weg gegaan naar Agios Nikolaos. We hebben een tussenstop gemaakt in Heraklion om wat te winkelen en wat te drinken, en kwamen toen aan het eind van de middag aan in Agios Nikolaos, waar we 1 nacht in een hotel zouden blijven. We hebben daar ook wat rondgewandeld, gedronken en 's avonds uit eten geweest. De volgende ochtend doorgereden naar Siteia, waar we 2 nachten zouden blijven. Daar de plaats bekeken en een lekker taartje gegeten bij de banketbakker;-) En 's avonds weer uit eten. Het weer was niet echt heel erg geweldig, een beetje bewolkt die dag en ook niet heel warm. Net als de 2 dagen daarna.. De volgende dag gingen we naar Kato Zakros, een opgraving van een Minoisch paleis. Dat was erg mooi. Daarna zijn we naar Vai gereden, een heel mooi wit strand met straalblauwe zee en overal palmbomen! En daarna hebben we ook nog de opgraving van Itanos bekeken voordat we weer terugreden naar Siteia. In Siteia hebben we 's avonds in een erg leuke taverne gegeten met heel goed eten! Vrijdags gingen we smorgens eerst naar Ierapetra, daar hebben we het fort bekeken en verder weer wat gewinkeld en langs zee op een terrasje gezeten. Vanuit daar door de bergen teruggereden naar Heraklion en daar heerlijk gegeten! En 's avonds terug gereden naar Rethymno. Toen diezelfde avond in Rethymno nog afgesproken met een Nederlands meisje die mijn moeder toevallig had ontmoet op de sportschool in Nunspeet. Zij woont al 7 jaar op kreta, vlakbij Chania. Ik had diezelfde avond ook een afspraak met Stelios, de buurjongen van Margarita uit Koufi (zij wonen normaal ook in athene, maar hij was nu even hier met zijn vader). Ik moest dus al snel weer weg van de eerste afspraak. Toen met Stelios wat gedronken in Figaro en daarna nog naar een restaurant geweest met Kretenzische live-muziek, waar jongens uit Koufi muziek speelden, die van de zomer ook speelden bij het etentje dat Margarita's buurvrouw toen voor ons had gegeven. We waren daar met een grote groep in t restaurant. Stelios, 2 vrienden van hem, zijn moeder, een vriendin van haar moeder met haar dochter en nog weer een vriend van die dochter. Was erg gezellig en mooie muziek!

Zaterdags kwam margarita weer terug uit athene! We zijn toen 's avonds lekker uit eten geweest met zn 2-en bij de Italiaan, en daarna nog uit in Figaro. Was erg gezellig!

Zondagavond nog weer even wat gedronken met Stelios, in de Ierse bar, en daarna nog met mijn ouders in een ander barretje in rethymno.

Maandag zijn we toen even naar t strand geweest (mijn ouders en ik) en daarna naar de supermarkt, waar we nederlanders tegenkwamen die al 4 jaar hier wonen. Daar hebben we een tijd mee staan kletsen en het was erg gezellig!! Toen snel ff gedoucht thuis en gaan lunchen samen met mijn ouders en margarita bij een goed restaurantje dichtbij het fort aan zee. Dat was ook weer erg gezellig!

Gisteren was de laatste dag van mijn ouders hier. We zijn naar het strand geweest (het weer is gelukkig weer helemaal goed, lekker zonnig en warm), hebben geluncht bij Stella (daar waar ik vorig jaar woonde) en 's avonds nog wat gedronken in een bar in het centrum.

Vannacht zijn mijn ouders om 3h vertrokken van hier, om vanaf Heraklion via Athene naar Dusseldorf te vliegen, waar ze net zijn aangekomen. Ik moet morgen weer beginnen op de universiteit.. Dit weekend komt Maria, een vriendin van Margarita uit Athene, op visite bij margarita, dus dan gaan we waarschijnlijk ook nog wel met zn drietjes wta drinken, of uit! Gezellig! Vanaf volgende week ga ik een maand naar de sportschool met margarita (zij gaat langer, maar ik wil mijn geld bewaren en koop dus 1 maandabonnement..). Haha niks voor mij de sportschool, maa we zien wel. We zijn met zn 2-en dus het wordt wel gezellig sowieso. En het is wel goed om mijn conditie een beetje te verbeteren.

Dat was mijn nieuws weer! Ik kan vanaf hier geen foto's plaatsen, maar dat doe ik zo snel mogelijk, zodra ik met mijn eigen laptop op internet ga!

Heel veel groetjes vanaf Kreta!
Patty

  • 14 April 2010 - 15:40

    Arja:

    Hoi Patty,
    Weer heel wat gedaan en gezien in 2 weken,gezellig natuurlijk samen met je ouders.
    Helaas voor hun weer voorbij maar ja niet voor iedereen weggelegd om een paar maanden op kreta te zitten.
    Dus je gaat sporten in de sportschool hi hi, is wel leuk hoor !
    Succes met je studie moet ook nog wel wat geleerd worden natuurlijk.Tot de volgende keer maar weer.

    groetjes, Arja x

  • 14 April 2010 - 17:53

    Ronald:

    Hoi,

    Nou ouders weg, dan kun je eindelijk weer eens echt gaan stappen in plaats van netjes uit eten gaan en de tourist uithangen :). En hebben ze geen tennisbaan daar?

    groetjes

  • 15 April 2010 - 13:18

    Wendy:

    Sportze;) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 82822

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: