Coffs Harbour - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Coffs Harbour - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Coffs Harbour

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

20 December 2011 | Australië, Byron Bay

Goedemiddag Nederland!

Hoe is het daar?

Ik zit nu naast het zwembad van mijn hostel in Coffs Harbour en het is hier echt 1000x beter dan in Byron Bay!

De busreis naar hier was niet echt geweldig, de chauffeur dacht dat het handig was om iedereen een vaste plaats in de bus toe te wijzen. Dat was al onzin, want er zijn als het goed is gewoon genoeg plaatsen, maargoed, als je dan vervolgens ook nog 3 mensen dezelfde zitplaats toewijst wordt het er niet makkelijker op.. En gaat het instappen niet sneller. We vertrokken dus met bijna een uur vertraging. Zat ik ook nog naast een enorm dikke oude rare vrouw die echt een enorme voedsel-en drankvoorraad onder haar stoel had staan, waardoor haar benen nóg verder mijn kant op kwamen grr. Prettig is anders..

Supermoe aangekomen in Coffs Harbour, even snel (maar erg lekker!) Indiaas gegeten in een restaurantje en toen lekker geinternet en op tijd naar bed gegaan! Wat een heerlijk hostel is dit! Het was zo lekker rustig! Ik heb prima geslapen, zonder al te vaak wakker te worden, en ben blijven liggen tot 11.15 de volgende ochtend. Zooo lekker!

Eenmaal wakker en gedoucht ben ik eerst richting het centrum van Coffs Harbour gelopen, dat was ongeveer een half uur via een nogal heuvelachtige weg. Maar het was een leuke wandeling en het centrum was ook best leuk! Een soort klein Cairns. Maargoed, na Byron Bay kon het echt alleen nog maar meevallen. Byron Bay was ooit een echt hippiedorpje en was toen zeker weten echt heel erg leuk! Je voelt die sfeer ook nog een klein beetje op sommige plekken, maar helaas overheersen nu de dronken Engelsen.. Had er echt meer van verwacht. Jammer.. Maargoed, Coffs Harbour kon dus alleen nog maar meevallen, en dat deed het dan ook. Als ik hier eerder tijdens de reis was gekomen had ik het waarschijnlijk heel saai gevonden, maar nu was zelfs saai wel even lekker! Gistermiddag even naar het strand geweest, en me meteen weer beseft waarom ik zo'n grote voorliefde heb voor mooie kiezelstrandjes.. Kwam na een uurtje terug in het hostel met echt overal, maar dan overal, zand. Bah bah bah!! Je moest zelfs je hoofd bedekken op het strand om geen zand in je mond te krijgen! Maargoed, het strand ziet er wel mooi uit, dat moet ik zeggen. Na een uurtje begon het overigens wel erg donker te zitten, en eenmaal terug inhet hostel begon het weer te regenen grrr.

Vannacht wat minder goed geslapen dan gisternacht, maar alsnog niet slecht. Werd wel wakker met overal spierpijn, dus kennelijk is het bed toch niet zo goed als ik gisternacht dacht haha!

Vanochtend nog een keer naar het centrum gelopen en weer terug, en nu wacht ik op mijn bus die over ongeveer 1,5 uur vertrekt. Ik ga vanaf hier naar Port Macquarie, en daar wil ik erg graag mooi weer hebben! Ik blijf namelijk een week, en had gehoopt op een weekje relaxen op het strand.. Ik vrees alleen dat dat er niet in zit, en wat doe je dan in Port Macquarie?? Er is wel een koala hospital volgens mij, dus daar wil ik sowieso heen.. En verder nog geen idee..

Dit weekend is het kerst, maar ik heb echt geen kerstgevoel hier.. Vandaar dus ook geen kerstkaartjes verstuurd dit jaar, sorry! Ik wens daarom bij deze iedereen alvast een hele fijne kerst toe! Met sneeuw (hopelijk voor jullie) en lekker eten! Ach, dat ga ik allemaal missen:-(

Dan zal ik ook nog even wat reacties geven op de reacties van de laatste tijd:
papa ik heb het XD kaartje uit mijn fototoestel gehaald en gebruik nu de reserve.. Hopelijk kunnen de foto's eraf worden gehaald in Nederland! Ja Griekenland is gewoon het leukste land ter wereld, daar gaat never nooit iets aan veranderen! Ik mis Grieks eten heeeeel erg, en dan vooral het eten uit dat ene restaurantje in het minidorpje op kreta...
dolly en johan, bedankt! Wat enorm toevallig he, dat mijn buurvrouw daar de vriendin van je broer is! En dat ik jou op haar vond lijken, terwijl het geen familie is hahaha! carnaval in rio wilde ik eerst nog toevoegen aan deze reis, maar helaas dit keer geen geld voor Zuid/Amerika maar dat wordt zeker de volgende reis! Nieuwjaar in Sydney gaat vast erg leuk worden, heb er al zin in! Jullie ook een hele fijne kerst toegewenst!
mama, de temperatuur is idd meestal goed, al is het soms best fris hoe verder ik naar het zuiden kom.. niet zo koud als in nederland natuurlijk, maar je verwacht toch hogere temperaturen in de australische zomer! en zon... hopelijk komt het nog, al vlieg ik over 2 weken alweer naar Nieuw-Zeeland!
Arja en Ronald hoe staat het met jullie nieuwe huis?? en arja, je weet toch wel wat een didgeridoo is?? dat muziekinstrument uit australie?:P
Jet, ik kom zondag 5 februari terug! nog 6,5 week! echt zo jammer dat ik niet mee kan naar de griek! ik mis grieks eten echt heel erg!!! wel gek, vorig jaar Jeroen weg, nu ik weg:S Kijken of ik net zo bruin terug kom als jeroen haha, ik vrees dat het met het weer hier niet gaat lukken.. Hoort zomer te zijn, maar is tot nu toe de slechtste in 100 jaar. Ben je blij mee:S
susan, jij hebt echt een betere tijd gekozen om in australie te reizen! Al kon ik ook niet weten dat het zo slecht zou zijn als het nu is.. Normaal is het wel beter in december:S
marjan, ik wil idd heel graag leren zeilen! maar misschien niet in Nederland, lessen zijn vast een stuk leuker in een warm land met blauwe zee (ik doel eigenlijk op griekenland nu haha)

En dan zal ik ook nog even wat foto's proberen te plaatsen!

Liefs, Patty

  • 20 December 2011 - 05:02

    Kris En Vincent:

    Heey die Patty,

    Dank voor al je gezellige reacties op onze blog; leuk om te weten dat mensen meegenieten! Hoe is het mogelijk dat de zomer in Australie precies zo beroerd is als jij er bent (2 vrienden van ons die van China naar Australie zijn gereisd anderhalve maand geleden, klaagden ook al over regen). Het is te hopen dat je nog wat mooi weer krijgt in Australie voordat je naar Nieuw Zeeland vertrekt; we zullen voor je duimen en proberen wat van het mooie Cambodjaanse weer naar je toe te sturen.
    Overigens bevalt Cambodja tot nu toe prima; erg relaxt (ligt natuurlijk vooral aan het mega-chille hostel) en heerlijk weer. Wij zijn ook helemaal niet in kerstsfeer en negeren structureel alle opgetuigde kerstbomen. We waren daarom van plan om kerst door te brengen op een afgelegen eiland, maar omdat het dan al vol zat, hebben we ons plan een beetje aangepast. Morgenochtend vertrekken we naar Koh Rong beach (Monkey island) en blijven daar tot de 24ste, dan komen we terug bij dit hostel om kerst te vieren met een enorm (druk en langdurig) Amerikaans kerstdiner; dat wordt vast supergezellig, veel zin in (toch een beetje in kerstsfeer dus...) ;) Op 'tweede kerstdag' reizen we door naar Siem reap en hopen dan vanuit daar net voor oud&nieuw de grens naar Laos te kunnen oversteken. Je merkt trouwens wel dat het nu hoogseizoen is in zuidoost-azie (en deze weken ook nog kerstvakantie), want je moet overal langer van te voren boeken omdat bussen of hostels anders vol zitten. Maar goed, daar hebben we het netbookje voor meegenomen... :D

    Alvast heel veel plezier in Kiwi-land, we duimen voor mooi weer in Port Macquarie en geniet van het geweldige nieuwjaarsfeest in Sydney! Ondanks je afwezige kerstgevoel toch hele fijne feestdagen gewenst!

    Liefs, Vin en Kris

  • 20 December 2011 - 18:28

    Willeke:

    Hoi Patty,
    De stranden op de foto's zien er wel heel aantrekkelijk uit zeg!! Wel jammer dat het weer niet mee zit, maar hopelijk komt dat nog! Wij wensen je heel fijne kerstdagen, geniet van (hopelijk) zon, zee en strand. Die sneeuw kunnen we hier wel vergeten; hoewel het hier maandagochtend opeens een beetje wit was en harstikke glad. Dat lekkere eten gaan we wel voor zorgen. Geniet van de jaarwisseling in Sydney, want dat maak je vast maar een keer mee.
    Veel liefs van Edwin, Willeke, Anouk en Cassandra.

  • 20 December 2011 - 21:38

    Arja:

    Zo weer even wat meer tijd om rustig je verhaal te lezen! gisteren zijn we verhuisd in de ochtend al glijdend :-( was glad hier en daar , en nu dus aan de harderwijkerweg!
    Nog wel wennen natuurlijk maar het is een mooi huis met nu onze eigen sfeer.
    Je hebt weer mooie foto's en het weer bij jou heel fijn.
    Fijne "kerstdagen" en beetje jammer hoor dat je niet ff een kaartje stuurt :-)
    Groetjes, Arja x

  • 21 December 2011 - 21:37

    Ronald:

    Hoi Patty,

    Tja paar keer geen reactie geschreven want druk druk druk met huis en verhuizen. Nu weer helemaal bij met lezen van je verslagen. En by the way niet klagen over weer, foto's laten mooie stranden en blauwe lucht zien dus waar hebben we het over. En Griekenland blijft te place to be. Hier inmiddels al weer aardig op orde in nieuwe huis, nu nog weten waar alles ligt want je blijft zoeken. Fijne kerst gewenst en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 82803

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: