Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Patty Man - WaarBenJij.nu

Port Macquarie

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

22 December 2011 | Australië, Port Macquarie

Hallo allemaal!

Even een verslagje vanuit Port Macquarie.. Het is hier dus heeeeeeel saai.. De avond dat ik aankwam ging ik eten koken samen met Leonie, die ik in Byron Bay heb leren kennen en die intussen ook in Port Macquarie was. Dat was erg gezellig en wat hebben we weer heerlijk gezond gegeten! Dat heb je soms best even nodig! De volgende dag zouden Leonie en ik samen naar de rivier gaan om dolfijnen te spotten. Een uur of twee aan de rivier gezeten, maar geen dolfijn te zien. Hoor ik later van mijn kamergenootjes dat ze gewoon bij toeval langs de rivier waren gekomen en heel veel dolfijnen hadden gezien. Fijn hoor.. Maargoed, het was wel gezellig! Daarna zijn we nog even het winkelcentrum doorgelopen en hebben we een ijsje gegeten bij de MacDonalds en tegen het eind vand e middag hebben we het eten wat nog over was van de vorige dag opgewarmd en gegeten. Daarna ging Leonie met de bus richting Sydney en heb ik nog even boodschappen gedaan. Eenmaal terug in mijn hostel gingen mijn Engelse en Zweedse kamergenootjes uit, dus ben ik even mee gegaan wat drinken. Eerst gingen we naar de Irish Pub, waar het best gezellig was! Daarna wilden we nog een andere pub zoeken die de eigenaar hier had aanbevolen, maar die konden we niet vinden helaas, dus besloot ik maar naar het hostel terug te gaan. De rest ging naar een niet echt gezellig uitziend cafe met dronken oude mensen, en het stonk er naar kots. Ik liep dus terug naar het hostel, maar het barst hier van de kakkerlakken op straat 's avonds, bah!!! Ik liep al springend op straat om ze te ontwijken, maar eigenlijk heeft dat ook niet echt zin, want ze kunnen ook vliegen. BAH! Ik was blij toen ik weer in het hostel was..

Zometeen wil ik even gaan wandelen en misschien nog naar het koala-hospital aan de andere kant vanhet dorp. Daarna wil ik nog even mijn was doen hier, en mijn spullen organiseren.. Want ik ga morgen weer weg! Ja, even een kleine wijziging in de plannen. Ik vond het hier zo saai dat ik echt voor geen goud kerst hier wilde vieren! Dus besloot ik mijn bus om te zetten en wat extra nachten in Sydney te boeken (was zelfs nog plek in de hostels!). Maar toen kwam het beste nieuws! Ik had een mailtje van de familie uit Sydney die ik in Vietnam had ontmoet, of ik misschien bij hen wilde komen logeren met kerst! Yes! Dat is geweldig nieuws! Ik was echt blij toen ik het berichtje zag! Ik neem dus morgen de bus naar Sydney, waar ik wordt opgehaald door dochter Rosie om samen naar hun huis te reizen. Ik blijf daar dan tot dinsdag, de dag dat ik moet inchecken in mijn hostel in Sydney (deze was niet meer te cancelen en het geld is al van mijn rekening afgehouden..)

Dat was het alweer, want veel beleef je hier dus niet in Port Macquarie..

Veel liefs en een fijne kerst toegewenst!

Patty

The next time I'll write a message in english again guys! For now I just wish you a great christmas with your family and friends! Big kiss

  • 22 December 2011 - 08:37

    Arja:

    Hoi Patty,
    De kakkerlakken blijven je achtervolgen maar gelukkig waren ze buiten !
    Wat een leuke uitnodiging voor je van de mensen uit Sydney, gezellig dat je met kerst bij hun kunt zijn
    toch dan een kerstgevoel met mensen om je heen !
    Een goede reis naar Sydney en wens je hele gezellige kerstdagen ;-)
    liefs, Arja

  • 24 December 2011 - 09:44

    Paps:

    Hoi Patty.

    Wat een leuke foto's weer, en natuurlijk is ook de tekst weer heel leuk om te lezen. Ik ben al aan het sparen gegaan om ook een keer zo'n reis te gaan maken. Je kunt aan de foto's wel zien dat het heel slecht weer is daar, er zijn zelfs nog een paar wolken te zien. Hier zien we bijna alleen maar wolken, al schijnt vandaag de zon er even door te moeten komen. Met Kerst (morgen dus) schijnt het wel 10 gr. te kunnen worden, dus ook hier zit een witte Kerst er niet in.
    Ik ben benieuwd hoe de Kerst in Australië gevierd wordt, leuk dat je tijdens de Kerstdagen bent uitgenodigd door die familie in Sydney. Ik hoop dat je het leuk vind daar in huis, en misschien is er wel gevulde kalkoen (of is dat alleen maar in Amerika).
    Mams en ik wensen je hele fijne Kerstdagen en tot horens.
    Liefs, paps.

  • 28 December 2011 - 09:45

    Joke Nab:

    Het heeft even geduurd, die reactie van mij maar nu is hij er.
    Ik ril met je mee iedere keer als je het over kakkerlakken hebt.Bah !!!
    Maar je zit nu lekker in Australie hoorde ik van je ouders, maar wat gaat het snel hé.
    Nog veel plezier verder
    gr.Joke Nab

  • 30 December 2011 - 15:10

    Marian Steunenberg:

    Hoi Patty,
    We wensen je een goede jaarwisseling! En wat leuk dat je met kerst bij mensen in sydney geweest bent.
    Veel liefs van Gerrit en Marian.

  • 30 December 2011 - 23:51

    Joke En Rik Nab/3112:

    Dear Patty ,do you feel pratty!!
    Wat een verslagen en foto's en dat in zo'n korte periode .
    we lezen dat je veel wandel ,dus je zult onderhand wel een flink paar schoenen hebben versleten.
    (schijnen goedkoop te zijn waar je bent)op de foto's zien we je veel lachen , bij al die mooie plaatjes denk ik dat je al je volgers een beetje uitlacht .
    maar jij bent aan het doen wat een heleboel (100 miljoen)mensen nooit zullen doen,en dat is een prachtige ,zeg maar fantastische reis maken zoals jij dat nu doet.
    wij zijn benieuwd of je de mensen die je ontmoet interessanter vind dan de plaatsen die je bezoekt?
    of is het een combinatie van beiden ,we horen dat wel van je als je terug bent.
    we begrijpen dat je nu in het land bent dat het eerste nieuwjaar viert 2012,dus ook namens ons de beste wensen voor 2012 en een veilige en leuke reis verder,we volgen je .
    O ja in Athene is ook een Mc-Donalds, want we begrijpen dat je reis daar eindigd voorlopig en dan verder???? groeten Joke en Rik

  • 03 Januari 2012 - 20:23

    Alie Voskamp:

    Hoi Patty,
    Wat leuk al die verhalen! Heerlijk om te lezen.
    Natuurlijk is je vader supertrots op zijn dochter en hoor ik via hem ook van alles over je avontuurlijke reis. 't Lijkt me fantastisch, behalve die kakkerlakken dan.

    Heel veel plezier nog! En natuurlijk een mooi 2012 gewenst!
    hartelijke groet,
    Alie

  • 04 Januari 2012 - 15:40

    Corry En Gerard:

    Lieve Patty,
    Alvast van harte gefeliciteerd met je 25ste verjaardag. Bijzonder om dat te vieren down under! Maak er wat moois van en geniet van je reis.
    Groetjes,
    Corry en Gerard. (Bergen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 82811

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: