Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Athene

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

02 April 2012 | Griekenland, Athene

Hallo!

Even een korte update van mij. Ik ben goed aangekomen in Athene! Ondanks het prachtige heldere weer verliepen de eerste drie kwartier van de vlucht niet heel soepel, gelukkig ging het daarna goed! Prachtig uitzicht op de nog besneeuwde alpen en bergen in Noord-Griekenland, en het leukste was dat we over het centrum van Athene kwamen voor de landing! Ik zag zelfs de Akropolis!

Eenmaal aangekomen in het hotel eerst even uitgerust en daarna wat gewandeld door het centrum. Het weer was, en is ook vandaag weer, prachtig! Zonnig en een graad of 18, beetje zoals in Nederland vorige week dus:-) Gisteravond na mijn eerste pita gyros nog even naar Margarita en haar moeder geweest en van daaruit met Margarita naar een leuk barretje geweest om wat te drinken.

Vandaag heb ik eerst gympen gekocht bij de H&M haha. Mijn hielen liggen namelijk open van de balletschoentjes die ik gisteren aan had, en nu had ik alleen nog hakken of slippers. Slippers vond ik toch nog wat te koud, en de hakken zijn te hoog om ver op te lopen. Daarna ben ik naar het busstation geweest om vast een kaartje te halen voor woensdag. Vanaf daar naar de dichtstbijzijnde Jumbo gelopen, een soort hele grote Xenos. Ik dacht altijd dat het een speelgoedwinkel is, maar hoorde in Nederland dat ze ook heel veel andere dingen hebben. En alles lekker goedkoop! Ik kon nu niet zoveel kopen omdat ik nog moet reizen, maar zodra ik gesetteld ben ga ik zeker weten een keer naar die in Kalamata! Eenmaal terug in het centrum lekker een xortopita (soort bladerdeegbroodje met een soort spinazie) gegeten, heerlijk! Terwijl ik hem at realiseerde ik me hoe erg ik dit soort broodjes eigenlijk gemist heb! Nu even wat lezen in de hotelkamer en dan straks lekker eten en weer uit met Margarita haha!

Morgen moet ik even langs de Cosmote (telefoonprovider) om te kijken of er een mogelijkheid is dat ik mijn oude Griekse nummer terug krijg, die geblokkeerd is omdat ik langer dan een jaar geen beltegoed had opgewaardeerd grrr. En anders maar ene nieuw SIM-kaartje kopen, want is toch wel lastig zonder griekse prive mobiel. Verder heb ik ook met Anneleen afgesproken om wat te gaan drinken morgenmiddag, gezellig!

En daarna is het al woensdag en neem ik de bus naar Kalamata. Als het goed is kan ik daar nog de bus van 15.00 naar Pylos halen, en daar wordt ik hoogstwaarschijnlijk afgehaald door iemand van de autoverhuur waar ook mijn kantoor is..

Dan nog even wat reacties op jullie leuke reacties:
- Anouk en Cassandra, ik ben het vergeten in het vorige berichtje, maar nog heel erg bedankt voor jullie leuke kaartje! Ik heb hem bij me hoor! En ik vind jullie ook heel lief!
- Theo en Margot, ik las het op het nieuws van de overstromingen. En er schijnt nog een cycloon aan te komen vandaag of morgen. Dat wordt takken rapen in de tuin morgen haha;-) Doe iedereen maar de groetjes van me! Wanneer gaan Marc en Sarah naar Sydney? Theo nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zijn jullie bij de Japanner geweest?
- Arja en Ronald waar gaan jullie heen?

Nieuwe update volgt misschien het weekend en anders ergens volgende week!

Liefs, Patty

  • 02 April 2012 - 15:49

    Arja:

    hoi Patty, fijn dat je er weer veilig bent aangekomen !
    Wij zijn aan het kijken waar we heen gaan en misschien gaan we wel naar een
    van de plaatjes die jij in je vorige verslag noemde.
    We hebben op de site gekeken en zag er allemaal wel erg mooi uit dus wie weet
    zie je ons in juni, we houden je op de hoogte!
    groetjes, Arja

  • 05 April 2012 - 12:32

    Patty:

    Ja hoor we hebben geboekt we gaan naar Koroni op Peloponnesos in appartement Pelagia.
    We zijn daar van 11-06 t/m 25-06. we zijn benieuwd zag er daar mooi uit! Als het tegenvalt
    kunnen we jou de schuld geven hi hi ;-)
    Dus we zien je dan vast wel een keer .
    groetjes, Arja

  • 07 April 2012 - 10:00

    Dolly.:

    Hoi Patty,

    Lees op de site van Rogier en Jessica dat je op de Peloponesos zit.
    Ben er 100 jaar geleden geweest en ik vond het prachtig daar.

    Wens je een mooie tijd en gezellige reizigers toe.

    geoeten van Dolly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 82809

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: