chinees, chania, haagen dasz, heraklion, bios, uni - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu chinees, chania, haagen dasz, heraklion, bios, uni - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

chinees, chania, haagen dasz, heraklion, bios, uni

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

11 Maart 2010 | Griekenland, Rethimnon

Hallo allemaal!!!!

Hier weer een berichtje uit het zonnige en warme kreta;-) Ik heb zoveel gedaan de laatste tijd dat het waarschijnlijk weer een heel verhaal gaat worden. Als ik de helft niet vergeet te vertellen tenminste haha.

Goed waar was ik gebleven in mijn laatste blog? Bij de dag dat we naar de chinees gingen geloof ik.. Vorige week donderdag dus. Het was er gezellig en we hebben lekker gegeten. Erg gelachen om de gebakken banaan. Niet dat die er zo grappig uit zag, maar het duurde even voordat de chinezen begrepen wat we nou wilden bestellen. Het leek mij niet zo moeilijk, wat valt er nou verkeerd te begrijpen aan gebakken banaan??
Ehumm wat heb ik nog meer gedaan. Vorige week vrijdag naar chania geweest samen met anne. We zijn daar eerst naar het Archeologisch museum geweest, daarna hebben we wat rondgewandeld en uiteindelijk terechtgekomen in een taverna met heerlijk eten! Toen nog wat gewinkeld, ergens koffie gedronken en weer terug gegaan naar rethymno (het was intussen al avond).
Zaterdag met Margarita, Anne an Margarita's nichtje Marina naar de Haagen Dasz geweest wat eten en drinken. Was erg gezellig! Marina is lerares duits dus het was wel leuk voor haar dat ze even duits kon spreken met anne.
Verder was ik erg verkouden het afgelopen weekend, en erg snel moe, dus verder niet zo veel gedaan.
Maandag naar mijn les geweest. Ik heb 1 vak gekozen om te volgen, en daarvoor zijn er 2 colleges in de week. Ik kan dan voor een docent in nederland een werkstuk schrijven over een onderwerp dat met dit vak te maken heeft. Het gaat over proza uit het decennium van 1960 (griekse proza dus) en het is erg leuk en interessant en de docent is aardig en spreekt erg duidelijk! Het leuke is dat ook Eleni, een vriendin van mij van vorig jaar, dit vak volgt! Ok de andere studenten zijn aardig.
Verder ben ik nog naar de bioscoop geweest met Anne, naar Percy Jackson and the lighning thief. In het grieks, maar engels ondertiteld. Ik vind het zo leuk om op deze manier in de bioscoop te zitten en te proberen het grieks te lezen en tegelijkertijd naar het engels te luisteren! Het lastige is wel dat bij een ingewikkelde film het risico bestaat dat je er niks van begrijpt haha. Maar dat was bij deze film niet het geval.
We hebben ook gepicknickt op het fort! Het was zulk lekker weer die dag! Dus lekker in het zonnetje gezeten en gegeten met een prachtig uitzicht. We kwamen ook een belgisch meisje tegen die vrijwilligerswerk doet voor 1 jaar in noord-griekenland en hebben een tijd met haar gepraat, erg leuk!
Verder enkele keren met anne gegeten bij Stella, de eigenares van de kamers en studios waar ik vorig jaar verbleef en tevens van een taverna met erg goed eten voor maar 6 euro!
En we gaan ongeveer elke dag wel even naar een cafe waar draadloos internet is. We bestellen dan 1 drankje en kunnen dan net zo lang op internet met onze laptop als we willen.
Ik heb ook 2x gelogeerd in Koufi bij margarita, voor de gezelligheid, en om samen slechte griekse series te kijken op tv hahaha! Ik ben er nu verslaafd aan, maar ik heb geen tv op mijn kamer helaas, dus ik mis de helft van het verhaal:S
Eergisteren met anne naar heraklion geweest. Eerst naar het Archeoligisch museum, toen naar het historisch museum (daar waar we vorig jaar ook waren pap en mam!), toen heerlijk gegeten in een taverna daar dichtbij, en daarna nog weer wat gewinkeld. En uiteindelijk 's avonds weer terug naar Rethymno.
Bij Andreas in de computershop had ik 2 poolse meisjes, erasmusstudenten, ontmoet. En terwijl ik vanaf de bushalte naar huis liep kwam ik 1 van die meisjes tegen en zij vertelde me dat er die avond live-muziek was in een soort bar, en dat ze daarheen zouden gaan met een groep erasmusstudenten. Uiteindelijk zijn anne en ik ook gegaan en het was erg gezellig en de muziek zooooo mooi. Kretenzisch! Haha margarita heeft zo'n hekel aan kretenzische muziek dat ze blij was dat ze er niet bij was, maar ik vind het supermooi!
Gisteren eerst naar het internetcafe geweest met anne, en daar kwamen we bij toeval Nevena tegen, de servische vrouw die vorig jaar met ons de taallessen volgde! Ze had niet zoveel tijd om te praten, maar we hebben gezegd dat we snel een keer afspreken.
's Middags hadden margarita, anne en ik afgesproken met frank, de duitse man die ook vorig jaar met ons de taallessen volgde. We zijn naar een barretje gegaan waar we wat hebben gedronken en loukoumades (een soort kleine oliebolletjes zonder krenten, met honing erover) hebben gegeten. Daarna ben ik met margarita naar Koufi gegaan om te relaxen en tv te kijken, en daarna zijn we weer teruggegaan naar rethymno omdat we uitgingen! Er was een feest in cafe Fifaro voor masterstudenten, maar ook een ander feest met live-muziek (geen kretenzisch dit keer) in cafe Tholos. We wilden eerst naar Figaro gaan, maar zijn uiteindelijk toch in Tholos beland en de muziek was supergoed!!! Het publiek alleen niet leuk, en onbeschoft. Ze duwden constant tegen je aan. Heel vervelend. En het was er zooooooo warm en rokerig, bah! Ja, er geldt hier idd ook een rookverbod, net zoals in nederland, maar denk maar niet dat de grieken zich daar ook maar iets van aantrekken. Haha, er wordt net zoveel binnen gerookt als daarvoor hoor! Om 2.30 zijn we nog even in figaro binnen gegaan, maar daar was t ook niet heel gezellig, dus we zijn maar naar huis gegaan om te slapen. Margarita bleef bij mij logeren, zodat ze niet helemaal terug hoefde te rijden naar koufi midden in de nacht.
Vandaag was er weer staking! Iedereen staakte, behalve de bussen hier en mijn afdeling op de universiteit. Mijn les ging dus gewoon door, maar er waren zoooo weinig studenten! Iedereen dacht dat de hele universiteit mee staakte. Er waren ook demonstraties in de straten van rethymno. Na mijn les kwam anne ook en hebben we samen met margarita gegeten in het universiteitsrestaurant. Voor 70 cent! Haha, en we hebben helemaal geen studentenkaart! En t grappige was dat die mevrouw bij de kassa aan iedereen om de studentenkaart vroeg, maar ik sprak engels tegen anne, en daardoor nam die vrouw waarschijnlijk aan dat we erasmusstudenten zijn. Dat was mooi meegenomen! Vanmiddag met margarita gerelaxt in mijn huisje en wat geslapen. En nu dus ff in t internetcafe in een stukje wandelen. Ik wilde nog meer gaan doen, maar ik ben vergeten wat!! Wat een sukkel ben ik ook! Straks zit ik weer in mijn kamer en dan weet ik zeker dat ik het me weer herinner, maar dan ga ik dus niet meer terug wandelen naar t centrum.

O ja vergeet ik nog te vertellen dat we 3 dagen geleden weer storm hadden met zand uit Afrika. Bah!! Ok storm, het waaide gewoon ontzettend hard, het was bloedheet, zo'n 30 graden en de hele lucht hing vol met rood stof uit de Sahara, echt vreselijk! Je kon maar een paar meter voor je uitkijken, en je kon niet normaal ademen! Iedereen voelde zich beroerd, en je proefde zand/stof in je mond! Het heeft tot vandaag geduurd tot het stof uit mijn keel was!! En op mijn balkon ligt ook een dikke laag rood zand: iiiieeeeee. Dat wordt weer schoonmaken, maar t duurt heel lang voordat het echt weg is want er valt nog steeds meer uit de lucht..

Mijn oven en toilet zijn nog steeds niet gemaakt. Ik heb wel 2 kookpitten gekregen, maar ik wil ook een oven! Elke keer als ik bij de eigenaar kon doet hij net of hij t was vergeten, en zegt hij dat hij op dat moment geen tijd heeft. Maar uiteindelijk hebben we morgenochtend om 11h afgesproken om een nieuwe oven te gaan halen. hehe! Hopelijk houdt hij zich nu aan zijn woord. En hopelijk wordt er dan ook gelijk wat aan het toilet gedaan.

Had ik al verteld over het systeem met de bonnetjes?? Ik wilde het steeds schrijven, maar geloof dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan.. De griekse regering heeft iets ingevoerd dat alle grieken alle bonnetjes (dus echt van alles dat ze uitgeven) moeten opsparen, en aan het eind van het jaar hoeven ze dan minder belasting te betalen. Deze maatregel is ingevoerd om het zwart werken tegen te gaan geloof ik. Maar stel je voor hoeveel bonnetjes er aan het eid van het jaar bij iedereen thuis liggen hahahahaha!! Margarita vroeg zich verder ook af wie bij de belastingdienst aan het eind van het jaar van 11 miljoen grieken de bonnetjes gaat tellen;-)

pap en mam, jullie kaartje was er echt in 4 dagen al! dat was wel een record! ik dacht erover dat jullie dus gewoon bij mij logeren, en we misschien halverwege, na pasen, een paar dagen helemaal naar de andere kant van kreta gaan in een hotel. Misschien als jullie bij mij logeren kunnen we gewoon voor 2 weken een auto huren om uitstapjes te maken. Ze geven vast korting als je voor lange tijd huurt, en anders eisen we wel korting. de benzine is hier wel enorm duur:S gisteren 1,50, en vandaag 1,55!!!!
Jacky ja het gaat erg goed hier! heb het reuze naar mijn zin zoals je kan lezen haha. Wat stom dat ze je geen contract hebben gegeven zeg! Ik was er 2x bij dat het je werd beloofd! Leuk dat je bij de campings hebt gesolliciteerd. Heb je al wat gehoord? Je wordt vast wel ergens aangenomen. Hoe is het met jullie hondje?
ok wen, ik stuur je post!
thanx sarah, jantina, wendy en arja voor de reacties op mijn kamer! ik zit er idd goed, wel een stukje lopen vanaf t centrum maar ok, het uitzicht is super, en de kamer lekker ruim! Er komt wel schimmel uit de muur haha, maar dat schijnt overal in rethymno te zijn door de hoge luchtvochtigheid zei margarita;-)

Dat was het weer voor dit moment!
Tot spreeks!

xxx Patty

  • 11 Maart 2010 - 19:34

    Wendy:

    Ook al zo'n lang verhaal?! Daar zijn we goed in hè!;)
    Ik dacht trouwens dat Haagen Dasz Duits was, maar Duitse Berit dacht dat het Nederlands was, haha! Ik heb het opgezocht; volgens mij komt het gewoon uit Amerika..
    xxx Wendy

  • 13 Maart 2010 - 12:33

    Mams:

    Jeetje wat een lang verhaal weer. Maar wel erg leuk. Dat zeiden Arja en Ronald ook nog toen we ze net tegenkwamen in het dorp. We hebben net een luchtbed gekocht, dus we zijn helamaal klaar voor de logeerpartij binnenkort. Hopelijk is het woestijnstof dan weg, want we willen wel een beetje bruin worden. Staan er al strandstoelen bij de zee. En zijn de terrasjes op de boulevard al open, want ik heb zin in een cafe frappe. En ook in een ouzo-tje op z'n tijd natuurlijk. Zo te lezen weet jij alle leuke adresjes wel op dit moment. Dat van een auto huren zal ik even aan paps vragen, misschien kunnen we dat wel op het vliegveld doen.
    Groetjes vanuit Nunspeet en tot gauw.

  • 13 Maart 2010 - 17:03

    Arja:

    Toch gelukt met het luchtbed lees ik Ineke gelukkig kunnen jullie in ieder geval slapen.
    Zal ook nog maar even reageren op jou verhaal patty een half boek bijna!
    Maar voor de zaterdagmiddag een leuke bezigheid.Nog 2 weken en dan komen je ouders gezellig buurten hoorde wij vanmiddag.Hopen dat de storm dan weg is, komt dit vaker voor deze tijd van het jaar of kan het zomers ook? lijkt mij erg vervelend!
    Maar ja hoop dat het snel stopt.Je hebt in ieder geval genoeg te doen gelukkig voor ons anders worden de stukjes wel erg kort. Tot de volgende keer!
    Groetjes, Arja x

  • 14 Maart 2010 - 11:35

    Ronald:

    Dus als ik het goed begrijp heb je het erg druk met 1 vak en 2 colleges per week en natuurlijk vooral cafe in cafe uit, hier feestje daar eten en allemaal mensen tegenkomen. Wat ik met dat feesten dan niet begrijp is dat die stof niet eerder uit je keel verdwenen is :) Kortom, blijven spoelen.
    groetjes

  • 24 Maart 2010 - 14:29

    Jacky:

    Heejj Patty

    Ik heb aankomende vrijdag twee sollicitaties eentje op een camping in de horeca en de ander bij de zwaluwhoeve bij de receptie. Ik hoop dat ik bij de zwaluwhoeve kan werken haha.
    Met de hond gaat het goed. Hij is erg aan het uitdagen en in huis aan het plassen op dit moment ook haha dus ik ga dat maar even opruimen. O ja en van de post is inderdaad niks jij was er inderdaad bij dat ze me het beloofde maar jha niks aan te doen duim voor me vrijdag het eerste gesprek is om 2 uur en de ander om 4 uur 's middags ik hou je op de hoogte

    Groetjes Jacky

  • 26 Maart 2010 - 16:30

    Margot/Theo:

    Wat een mooi verhaal. Wij hebbeb nog nooit zoveel moeite genomen om het thuisfront te in formeren. Wij gaan aanstaande maandag voor een week naar de Algarve in Portugal en morgenavond gaan we een glas lekkere wijn drinken bij je ouders. Ik hoop dat jullei heel erg mooi weer hebben, dan valt er op Kreta nog steeds heel veel te genieten. Het ga je goed. Heel veel groeten van Margot en Theo vanuit de Bremhoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 82818

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: