Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

11 April 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hallo allemaal!

Hoe gaat met jullie? Ik hoop goed met iedereen!! Met mij iig wel! Ik geniet elke dag meer en meer van mijn tijd hier in Rethymno en voel me elke dag intens gelukkig als ik wakker word met de zon schijnend op mijn bedje en me besef dat ik op het mooie Kreta woon! Ik ga met veel plezier naar de universiteit en doe ook veel leuke dingen samen met de andere erasmusstudenten! Het weer is hier de laatste weken ook erg goed, gemiddeld 20 graden en veel zon, maar ook wel eens bewolkte dagen ertussendoor. Maar iig lekker warm dus. Als ik mijn laptop buiten mijn raam op de vensterbank zet ontvangt die een onbeveiligd draadloos netwerk, waardoor ik dus lekker op mijn kamer (en smorgens tot een uur of 13h lekker in het zonnetje) kan internetten. Donderdag 2 april hebben we met een hele groep erasmusstudenten op het strand gelegen, het was superlekker warm en zoals Emma zei: met zo'n dag mogen we in Engeland in juli blij zijn! Emma en ik en wat jongens hebben zelfs gezwommen in zee maar we moesten toch toegeven dat het water wel een beetje koud was. Maar Frank, een man uit Duitsland die hier woont zei: je kan best zwemmen, de zee is 16 graden en dat is net zo warm als jullie Noordzee in de zomer;) Haha! Vorig weekend hebben we met wat erasmusstudenten een uitstapje gemaakt naar het zuiden van Kreta, eerst hebben we het klooster van Preveli bezocht, daarna gepicknickt op het strand van Plakias, en daarna het kasteel van Fragkokastello bezocht. Toen teruggereden door de bergen, waar het weer ineens omsloeg en het keihard regende en onweerde. En we reden in de wolken waardoor ons zicht missch 1,5 meter voor de auto weg, lekker met al die haarspeldbochten langs de afgrond;) En toen hield halverwege ook nog de asfaltweg op, die ging verder in een zandweg. Pap en man, het is maar goed dat jullie niet wisten dat we daar reden in het donker met zulk weer. En nu kan ik het wel vertellen want we zijn gelukkig helemaal veilig in Rethymno aangekomen, met dank aan onze goede chauffeur Juliette! Dichtbij Rethymno nog lekker gegeten in een klein dorpje met zn allen, en uiteindelijk vet laat thuis.. Maar t was erg gezellig!
Afgelopen maandag had ik een tussentijdse toets voor mijn taalcursus en daar had ik een 9,5 voor! Helaas wordt de cursus aan de Universiteit van Amsterdam niet meegerekend bij de vakken die ik hier volg en krijg ik er dus geen punten voor:(
Dinsdag was het afscheidsfeestje van Juliette en Guillaume, die helaas woensdag zijn vertrokken naar Frankrijk:( Het feestje was erg gezellig met veel eten, drinken, muziek en dansen. Het werd uiteindelijk zo'n 5.30 voor ik thuis was. Toen even geslapen en om 8h weer ontbijten bij Stella's, het restaurantje van de eigenaren van onze studio's, samen met Juliette en Guillaume en nog een paar studenten. Na het ontbijt Juliette en Guillaume naar het busstation gebracht vanwaar ze naar Heraklion zouden gaan. Dat was wel even moeilijk het afscheid, moeilijker dan dat we vantevoren allemaal hadden gedacht. Na uiteindelijk wel 3x gedag te hebben gezegd en op 3 verschillende plekken de bus te hebben nagezwaaid kwamen we om 11h weer thuis. Ik had smiddags college maar was echt uitgeput! Wilde alleen ook niet gaan slapen voor maar 2 uur want dan zou ik alleen maar nog moeier zijn wakker geworden. Dus opgebleven, maar uiteindelijk halverwege de eerste helft van het college maar terug naar huis gegaan want ik viel bijna in slaap;) Bovendien herhaalde de docent alleen maar alle stof die we vorige week hadden behandeld, inclusief alle details. Beetje nutteloos.. In huis is het erg stil nu Juliette weg is:( Niemand die steeds ff op me deur klopt om te vragen hoe het gaat en te vragen of ik mee wil wat leuks doen..
Gisteren de hele dag studerend in de bibliotheek (en het restaurant waar ik afgelopen week 3x voor 70 cent heb gegeten..) doorgebracht, en een boek gekopieerd, aangezien we hoorden dan we de boeken in de vakantie niet mogen lenen.. Handig, want ik wil juist deze vakantie veel studeren. Vandaar dus maar 1 boek gekopieerd, zodat ik iig aan de slag kan. Ik heb lekker 2 weken vakantie!!! Paasvakantie! Pasen valt hier volgend weekend en ze hebben dus de hele week ervoor en de hele week erna vrij! Wel lekker! Ik ga heel hard werken, waarschijnlijk een uitstapje maken met Clara uit Spanje en Ewelina uit Polen, morgen waarschijnlijk uit eten, met pasen naar de kerk en naar een dorpje, en daarna komt Wendy al hierheen de 23e!! Gezellig! Goed, maar eerst nu dus even heeeel hard aan de slag!

Ilse, thanx voor je reactie,, en leuk je verhaal op je site! Fijne vakantie, en fijne pasen morgen en volgende week! Ga je nog ergens heen of blijf je in Thessaloniki?
Arja, de tijd gaat zeker veeeeel te snel! In Nederland gaat de tijd altijd al snel maar hier lijkt het nog zeker 10x zo snel te gaan! Helaas:(
Ilke, jammer dat jullie verloren hebben.. Maar niks aan te doen, jullie hebben je best gedaan! Fijn dat de kleding op tijd klaar was en ook fijn dat Karin mee kon spelen, met brace.
Wen, nog 1 weekje en 5 dagen! En ik zal heeeeel hard gaan werken. Ik start NU!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne Pasen morgen en overmorgen!
Tot spreeks!

Heel veel groetjes!
patty

(ik zal proberen ook weer wat foto's te plaatsen bij dit bericht..)


  • 11 April 2009 - 12:37

    Wendy:

    En?? Heb je al wat aan je huiswerk gedaan? ;)

    Ik kan al bijna volgende week zeggen! Joepie!!
    Hopelijk blijft het weer daar super goed, want hier wisselt het nogal..
    xxx

  • 11 April 2009 - 13:00

    Ilse:

    Dat meisje Clara, komt die uit Spanje en heeft die deze zomer op de IMXA zomercursus gedaan? En over de Pasen waarschijnlijk vier ik die met de fam. van Daphne. x

  • 12 April 2009 - 11:52

    Ilke:

    Hoi Patty,

    Gister 2de dag gehad van de competitie. Eerst moest ik werken van 06.00 tot 14.30 uur (ja je leest het goed, dat betekende om kwart voor 5 mn bed uit en half 6 in de auto om vervolgens behoorlijk verrot aan te komen op de baan) maarja alles over voor de competitie. Je moeder heeft de 2de singel gespeeld. Super gespeeld maar helaas verloren. Zeker geen schande want tegenstander was echt goed.Ik heb gedubbeld met Janet.Verloren, jammer maar waren ook 2 dikke 6jes. Wel lekker gespeeld en ik vond van mezelf dat ik ook heel goed speelde maar was niet genoeg. Uitslag 3-3, best goed tegen zulke tegenstanders. Moesten de dubbel voor de punten gaan spelen want zij waren 6,6,5,7. anders hadden Janet en Karin samen gemoeten als 1ste en hadden we ze misschien allebei verloren.Maar er komen nog 2 clubs met lagere rankings dus dan gaan Meta en ik samen.
    Ook voor jou fijne paasdagen en tot spreeks.

    Groet,

    Ilke

  • 12 April 2009 - 12:45

    Patty:

    Ja Ilse dat klopt!

  • 16 April 2009 - 20:45

    Ronald:

    Hoi, nou zo te lezen heb je je draai al wel gevonden daar op het mooie Kreta. Ben wel een beetje jaloers, maar goed hier is het de afgelopen week ook mooi weer. Gisteren heeft Nienke haar Bul gekregen. Waren met z'n allen mee natuurlijk en 's middags in Utrecht lekker terrasje genomen. Leuke foto's trouwens bij Preveli en Plakias en wel voorzichtig doen daar in die bergen met slecht weer.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 82831

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: