Nieuws vanuit Griekenland! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Nieuws vanuit Griekenland! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Nieuws vanuit Griekenland!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

04 Augustus 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hoihoi allemaal!!

Sorry dat ik zo lang niks meer van me heb laten horen maar het gaat allemaal prima hier hoor! De plannen zijn allemaal wat gewijzigd maar dat lezen jullie wel verderop in dit berichtje. Ik begin met de laatste dagen in Rethymno..
Die waren heeeeel erg leuk en gezellig! En ook druk! Afscheid nemen van iedereen, bijna elke dag wel een afscheidsfeestje, de laatste keer naar de universiteit, vaak naar het strand met sonja en bea enz. De laatste avond ging ik uit eten met margarita, ik wilde daarna eigenlijk nog wat slapen voordat ik richting vliegveld ging, maar dat kwam er niet van, want het werd uiteindelijk 03h snachts en mijn taxi kwam om 3.30 haha. Met de taxi naar Chania gegaan, daar het vliegtuig naar athene genomen, taxi naar centrum en ff relaxed in de hotelkamer. Daarna lekker gewinkeld, wat gedronken bij de starbucks, naar het nieuwe AKROPOLIS-MUSEUM geweest met Froukje en Martijn en geluncht met hen en met Sarah, een duits meisje die ik ken van kreta. Verder nog Bartek en Karina ontmoet, ook van erasmus, die toevallig daar waren. Het Akropolis museum was echt super!! Vet veel te zien en heel interessant! Het is echt mooi geworden! 's Avonds kwam ook Wendy aan en zijn we uit eten gegaan. De volgende ochtend al vroeg door gereisd naar zakynthos met bus en boot, waar we rond 13h aankwamen. We werden opgehaald door Leftheris, die ons naar onze kamer bracht om onze spullen neer te zetten, en daarna gelijk door naar Mango bar, de bar van Takis, waar we Takis en Nefeli, het dochtertje van Jackie en Takis, ontmoetten. Het meisje waarop wendy zou passen dus. Echt een schatje maar ze wilde geen nederlands praten tegen wendy, en wendy praat geen grieks, dus dat ging niet zo makkelijk. Ik 's avonds gewerkt in het reisbureau, samen met Jenna, mijn engelse collega. Ik moest mensen binnen halen door flyers uit te delen en een praatje te maken en de mensen zo geinterresseerd te maken in onze excursies. De volgende 3 dagen ben ik mee geweest op onze eigen VIP tours, dat was erg leuk, en ook goed om te zien hoe de dag precies in elkaar zit om het zo ook makkelijker aan de passerende toeristen uit te leggen. Ik ben op onze Back to the Roots tour geweest, een soort eilandtour met een minibus, op een bus/boottocht naar de blauwe grotten en het scheepswrak (we hebben zelfs gezwommen in de blauwe grotten dat was echt cool!) en een boottocht naar de schildpadden (3 gezien dus helemaal super!). De 2 weken daarna heb ik gewerkt, en verder hebben we gewandeld in Tsilivi, een paar keer uit eten geweest, een paar keer naar het strand geweest, een paar keer uit geweest met mijn engelse collega Jenna, naar het waterpark geweest ook met Jenna, wat echt supercool was!, en 2x naar zakynthos-stad geweest. Wendy is gestopt met werken omdat het niet zo goed ging met Nefeli, vooral door de taal, en wendy dus niet echt met haar kon communiceren. Ik heb nog even gewerkt, maar kon te weinig uren krijgen om echt alles te kunnen betalen, vooral als wendy weg ging en ik de huur dus ook alleen moest betalen, dus ik ben toen ook gestopt.. We zijn nog een paar daagjes in Tsilivi gebleven en toen naar Kalamaki gegaan, aan de andere kant van Zakynthos. Daar zaten we in een erg leuk hotel met zwembad en het was niet eens duur! Daar ook Arja en Ronald gezien die daar op vakantie waren, en heel gezellig met hun uit eten geweest en een cocktail gedronken. Was erg leuk om daar bekenden te zien! Ook meteen een megazware trolley mee naar Nederland gegeven haha;) Na Kalamaki zijn we naar athene gegaan,en dat is ook heeeel erg leuk!! Margarita is ook in athene dus we hebben de 2e dag wat met haar gedronken in het centrum, daarna ben ik nog alleen met margarita naar het Akroplis museum geweest en daar nog wat gedronken, daarna alleen met wendy uit eten geweest en toen 's avonds weer uit geweest met Margarita en haar broertje, zijn vriendin en wat van zijn vrienden in Voula, in een bar bij zee. Was supergezellig! Eergisteren heb ik ook nog met haar, haar moeder en een vriendin wat gedronken bij Thiseio wat ook erg leuk was. Wat ook fijn is is dat we allebei een tas bij haar in huis kunnen laten (we willen namelijk nu nog wat gaan reizen omdat we onze tickets naar nederland al hebben en die niet willen wijzigen want dat is duur en lastig..) en dus niet met te veel zware bagage hoeven te reizen. Verder ben ik ook met wendy naar de akropolis geweest, en elke avond nog uit eten, en naar de openluchtbioscoop, winkelen in het centrum, winkelen in de Mall, ook heeeeel leuk en gezellig dus! En we hebben een superhotel, 4 sterren, net achter de winkelstraat, met ontbijt op de 10e verdieping met uitzicht op de Akropolis! Echt cool!
Nou dit was het wel weer even voor nu. Ik zit in een internetcafe en kan helaas geen foto's plaatsen nu, maar die komen zodra ik met mijn eigen laptop op internet ga ergens.
Tot spreeks!!
ps Arja en Ronald, hebben jullie het leuk op Zakynthos? Hebben jullie al veel dingen bekeken? En al schildpadden gezien?

Veel groetjes vanuit warm Griekenland!
Patty!

  • 04 Augustus 2009 - 13:44

    Paps En Mams:

    Hoi Patty.

    Eindelijk ben ik een keer de eerste die een reactie geeft. Dat komt natuurlijk wel omdat Wendy daar bij je is in Griekenland en omdat Ronald en Arja op vakantie zijn in Zakynthos. De foto's doen ons wel weer erg naar Griekenland verlangen. Ze gaven voor vandaag heel mooi weer door hier en wat is het? Veel wolken, ook wel wat zon hoor. Vanmorgen toen ik thuis weg ging wel 10 graden en nu (15.30 uur in Loenen) wel 21 hele graden. En dat terwijl ze zonnig weer en 26 graden doorgaven. Het uitzicht is hier ook elke dag hetzelfde, op het woonhuis aan de overkant van de straat namenlijk. Ook heel cool hoor, maar toch net een ietsje minder dan dat bij jullie. Verder gaat alles goed en doe ik hierbij een oproep aan ieder die dit leest om je op 6 september af te komen halen op Schiphol. Houdt vast vrij die dag!!! XXX paps en mams.

  • 04 Augustus 2009 - 20:31

    Ilse :

    Zo jaloers!! Maak er nog wat moois van die laatste maand. Heel veel plezier.

  • 11 Augustus 2009 - 19:43

    Arja:

    Hoi patty,
    Je pas gezien en toen heel wat verhalen van je gehoord tijdens ons etentje maar toch weer leuk om je verhaal te lezen. We hebben het echt heel lekker gehad op Zakynthos en je weet inmiddels welke dingen we gedaan hebben. We hebben 1 klein schildpadje gezien terwijl we op het strand zaten! Dit scheen heel bijzonder te zijn want alle grieken in rep en roer en ons rustige plekje stond gelijk vol met mensen, heel bijzonder! Wij vonden het ook heel gezellig om met jullie te eten en met de koffer is het goed gegaan kost je wel
    75 euro die 15 kilo !! extra van jou ( nee hoor grapje ). We wensen je nog een fijne tijd voor ons weer ff wennen hier het is stuk kouder en het uitzicht wel iets minder vanaf ons balkon hi hi.
    Tot schtijfs of ziens weer in Nunspeet.
    Groetjes, Arja x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: