Het afscheid komt akelig dichtbij! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Het afscheid komt akelig dichtbij! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Het afscheid komt akelig dichtbij!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

25 Mei 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hallo lieve allemaal!
Hopelijk is alles nog steeds goed met jullie?
Hier uiteraard alles prima! Mijn ouders zijn 2 weekjes op vakantie geweest wat erg gezellig was! Heerlijk elke avond uit eten, wat drinken, een dagje naar chania, een dagje heraklion (inclusief historisch museum wat erg leuk was!).. Verder hebben we vorige week zondag de Samaria-kloof gelopen!! Dat was echt SUPER! We moesten hier wel akelig vroeg weg, 5.45 smorgens, dat valt voor mij niet mee haha;) Rond 8h waren we bij de ingang van de Samaria-kloof, op zo'n 1200 meter hoogte. Daar begonnen we aan onze 18 kilometer lange wandeltocht. Het uitzicht was echt schitterend! Overal mooie hoge, met bomen begroeide bergen! De eerste kilometers daalden we snel, via een paadje met irritante losliggende stenen, waardoor je steeds moest opletten dat je niet uitgleed;) Maar het is goed gegaan! Eenmaal beneden liepen we langs en door een riviertje, zonder pad, dus gewoon over de stenen, en het was er supermooi! Het water was is gewoon drinkbaar, heel cool! Na ongeveer 7 kilometer begon de kloof smaller te worden. Leek het daarvoor nog gewoon een bergwandeling, hier kreeg je echt het gevoel van een kloof, je liep door een smalle doorgang en de wanden naast je waren honderden meters hoog, echt geweldig!! Paps had wel wat last van zijn voetjes, dat krijg je als je aan jaartje ouder wordt;) (ok ik moet bekennen dat ik ook 2 dagen spierpijn in mijn benen heb gehad, maar tijdens de wandeling had ik nergens last van!) Aan het eind van de middag kwamen we uit in het dorpje Agia Roumeli, waar we hebben geluncht en een ijsje gegeten, en waarvandaan we met de boot naar het plaatsje Sfakia werden gebracht waar de bus op ons wachtte om ons terug te brengen naar rethymno! Een lange en vermoeiende dag, maar zeer zeker de moeite waard!
Afgelopen weekend met mijn ouders een autootje gehuurd, waramee we zaterdag (met een tussenstop in Spili) naar Ligkres zijn gereden, en prachtig strand op Zuid-Kreta waar haast niemand was: heeeel mooi! Daar heerlijk op het strand gelegen en gezwommen in het ijskoude water, en daarna geluncht in de leuke en goede taverna die er was! Op de terugweg langs Preveli gereden om het palmenstrand daar te bekijken! Ook erg mooi! Gisteren al vroeg met de auto vertrokken naar Faistos, de opgravingen van een paleis uit de Minoische tijd! Dat was ook interessant om te zien! Het was alleen ietwat warm om in de brandende zon te lopen;) Maargoed.. Na Faistos doorgereden naar Matala, waar Romeinse graven te zien zijn, in de rotsen uitgehakt. We hebben er ook een uurtje op het strand gelegen, voordat we weer terugreden richting het noorden van het eiland. Via wat leuke kleine dorpjes uitgekomen bij het strand van Episkopi, alwaar we heeeeeerlijk geluncht hebben in een erg goede taverna direct aan het strand, met mooi uitzicht over zee.. Ook daar na het eten nog een uurtje op het strand van de zon genoten, en toen terug gereden naar rethymno waar we nog wat hebben gedronken 's avonds.. Vandaag zijn mijn ouders helaas weer naar Nederland vertrokken maar we hebben 2 leuke weken gehad!
Ook met mijn griekse vrienden en de erasmus-studenten heb ik het nog steeds goed naar mijn zin! We doen erg veel leuke gezellige dingen samen! Zo zijn we de zondag voordat mijn ouders kwamen met de klas van de taalcursus naar het dorp van margarita (die ons ook les geeft) geweest, het dorpje Koufi! Ze woont daar nu niet want ze woont vlakbij rethymno, maar haar oma woont nog wel in het dorpje en zijzelf hebben er ook nog een huis waar ze in de zomer komen en soms in de weekenden.. Koufi is echt een schattig klein dorpje met welgeteld 1 taverna!;) Die overigens wel heeeeeeel erg goed is!!!! (voor mensen die naar kreta komen, ga daar eten!!). We hebben daar heerlijk geluncht en de hele middag er gezellig gezeten en gekletst en tavli gespeeld! Was superleuk! Om 18h gingen de meesten weg, behalve 4 spaanse mensen en alessandro, die een auto hadden gehuurd, en margarita en ik. Margarita heeft ons toen nog haar huis laten zien een een rondleiding gegeven door haar dorpje, waarna ook de mensen met de huurauto naar huis gingen. Margarita en ik zijn toen nog bij haar oma geweest, die ons ijs gaf en nog lekkere dolmadakia voor thuis! (die waren echt verrukkelijk!!) We zijn toen 's avonds door haar oom teruggebracht naar rethymno. Het was echt een heeeeeel gezellig dagje! Vorige week vrijdag zijn we met een hele groep erasmusstudenten en een grieks meisje eleni met haar zusje naar het concert van Goran Bregovic in Heraklion geweest. Dat was ook helemaal super, erg goede muziek en een leuke sfeer! Het was wel echt een kopie van het concert van hem waar ik vorig jaar op Rhodos ben geweest (zelfde liedjes, zelfde volgorde, zelfde toegift haha) maar dat negeer ik ff;) Het blijft een goed concert!:) Na het concert deden we er 2 uur over om naar het centrum te lopen (reden was dat sommigen van ons (niet ik overigens!) zo dronken waren dat ze niet zo goed meer liepen haha) waar we wat hebben gegeten om 2.30 's nachts, en daarna wilden we uit gaan in een club of bar, maar we waren met meer dan 20, dus natuurlijk wilde niemand naar hetzelfde en ook niemand wilde de groep opsplitsen. Dat ging lekker dus. Ons tempo lag al niet zo hoog, en we hebben dus vooral gelopen van bar naar bar haha. De ene bar was te vol, de andere te leeg, en de derde werd gevochten. Uiteindelijk hebben we geen geschikte bar gevonden en hebben we de hele nacht op straat rondgehangen, tot om 5.30 de eerste bus terug naar rethymno vertrok!;) Afgelopen woensdag was er een theaterstukje op de universiteit waarin ook 3 erasmusstudenten speelden, dus zijn we met alle erasmusstudenten en de mensen van mijn taalcursusklas gaan kijken. Dat was leuk, het duurde niet al te lang, zo'n 40 minuutjes, maar t was wel erg goed! Daarna zijn we met 8 erasmusstudenten, frank en margarita gaan eten in een soort arabisch restaurant in het centrum! Was erg gezellig en t werd dan ook redelijk laat. Iedereen ging langzaamaan richting huis, maar frank, emma, margarita met een vriendin en ik zijn tot 24.30 blijven zitten en daarna besloten margarita en die vriendin, en emma en ik, nog naar een bar te gaan, makam, wat ook heeeeeeeeeeeeeel erg gezellig was! Uiteindelijk 3h thuis en het spreekt dan ook voor zich dat we alledrie een beetje duf waren in de taalles van donderdagochtend haha;)
De komende weken ben ik ontzettend druk met mijn scriptie(onderzoek), taalcursustoets, laatste colleges, tentamens, werkstuk, presentatie enz. En waarschijnlijk ook met afscheidsfeestjes, want het einde van mijn tijd hier begint gevoelig dichterbij te komen:( Helaas!! De eerste studenten gaa zelfs dit weekend al weg, en emma, met wie ik veel omga, vertrekt al volgende week naar engeland:( Echt geen leuk idee! Gelukkig heb ik nog 5 weekjes, maar die zijn helaas ook zo om..
Ok, ik zie dat dit berichtje weer enorm lang is geworden, dus ik zal maar stoppen, anders komen jullie er niet doorheen haha;)

pap en mam, het was gezellig afgelopen weken! Ik zal iedereen de groetjes doen van jullie!
Peet, ja zoals je ook weer in dit berichtje kan lezen vermaak ik me opperbest! Het is hier zo supergezellig! En ook met mijn ouders heb ik het 2 weekjes leuk gehad! Maar nu ff geen tijd voor plezier en heeeel hard studeren:(
wim, groetjes terug van mij, ook voor marjan en hans! Alles goed met jullie? Ja idd vervelend dat de stroom uitvalt! Gelukkig hebben we er daarna geen last meer van gehad (iig heb ik t niet gemerkt..)
Dankje Arja! Tis nu echt ff stressen (ik ben denk ik te veel vergriekst en zeg steeds: ach dat komt wel, rustig aan..) maar t komt vast goed (hoop ik). Zakynthos gaat hoogstwaarschijnlijk wel door, dus ik hoop jullie daar te zien! Het adres van t reisbureau geef ik je nog een keer door, site is iig www.nefeli-travel.com als ik t goed heb.. Waar verblijven jullie eigenlijk op Zakynthos? (ik vroeg het mama, maar die wist t niet meer..)

Tot mails/spreeks oid!!!
Veel groetjes vanaf het erg warme en mooi zonnige kreta!!!

Patty

  • 25 Mei 2009 - 19:34

    Wendy:

    Hé Petje!
    't Is wel heel jammer dat je bijna klaar bent op Kreta, maar je hebt wel wat leuks om naar vooruit te kijken hè! Zakynthos here we come! ;)
    xxx

  • 25 Mei 2009 - 20:55

    Mireille:

    Hey Patty!

    Pas de eerste keer dat ik reageer geloof ik, maar heb wel bijna al je berichten gelezen hoor! Echt leuk dat je het zo naar je zin hebt! Maar je gaat wel verslaafd raken aan het buitenland hoor! Al die leuke mensen die je ontmoet, en alle dingen die je ziet en meemaakt, zo gaaf! Zoals je al gelezen had ga ik ook weer terug naar de zomer. Heb er echt weer veel zin in.
    Veel plezier nog je laatste weekjes!

  • 26 Mei 2009 - 06:19

    Romy:

    hee pat!!

    klinkt allemaal superleuk joh!! echt balen dat het er bijna opzit... daar had ik ook last van toen ik op erasmus was in brest.. heel veel succes met de laatste twee weken studie nog he!!
    en hoop je gauw weer te zien, en wendy ook natuurlijk in nederland!! of gingen jullie nou de hele zomer daar werken in griekenland?

    xxx en geniet nog ff romy

  • 26 Mei 2009 - 07:31

    Paps:

    Hoi Patty.
    Zoals je merkt zijn we al weer thuis. Jammer.De twee weken waren veel te snel om. We hadden bij aankomst op Schipholvannacht gelijk lekker Hollands weer, want we kwamen midden in noodweer met windvlagen en een gigantisch onweer aan. De vliegtuigen na ons moesten uitwijken naar Groningen of Eindhoven. Toen moesten we vanwege blikseminslag-risico nog een uur op de baan wachten. Maar goed, nu schijnt het zonnetje weer en gaan we uitpakken en zo. Maar, .... op z'n Grieks dus rustig aan. Terkte met de voorbereiding op tentamens en geniet van de laatste weken met de meiden enjongens daar. Knuffel van paps en mams.

  • 26 Mei 2009 - 11:59

    Arja:

    Hoi Patty,
    Nou genieten doe je dat is duidelijk als je je verhaal hebt gelezen.Een lang stuk weer maar zeker niet saai om te lezen!Fijn dat
    jij en je ouders zo genoten hebben van de 2 weken.Maar nu dus hard aan het werk voor je examen, veel succes daarmee!
    Wij zitten vanaf 27 juli 2 weken in een Hotel aan zee in Kalamaki.Als ik jou verhalen lees krijg ik er steeds meer zin in.
    Gelukkig is het hier ook steeds mooi weer, vandaag voor het eerst weer regen maar dat was een tijd geleden!
    Zou leuk zijn als jij er ook bent op Zakyntos dan kunnen we een keer afspreken.
    Maar goed dat duurt nog ff eerst je examen heel veel succes geniet nog van je laatste weekjes!
    Groetjes, liefs, Arja

  • 31 Mei 2009 - 13:34

    Ilse:

    Een verhaal zo lang als de Samaria-kloof, haha. Geniet van de laatste weken, succes met al het afscheid nemen.

  • 31 Mei 2009 - 22:10

    Ronald:

    Hoi Patty,

    Nou dat was weer een roman vol met alleen maar hele vervelende uitstapjes en vervelende mensen ontmoeten. Gelukkig zijn je ouders weer weg kun je weer de beest uithangen :)
    Dan kun je je nu de komende weken gaan storten op studie wat natuurlijk de slagroom op de taart moet worden op Kreta. kzieje in Zakyntos. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: