Tentamens, afscheidsfeestjes, doopfeest!! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Tentamens, afscheidsfeestjes, doopfeest!! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Tentamens, afscheidsfeestjes, doopfeest!!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

24 Juni 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hoi lieve allemaal!!
Hopelijk is nog steeds alles goed met jullie?? Zijn jullie je allemaal al aan het opmaken voor de vakantie? Of gaan jullie niet weg deze zomer?
Laat ik vandaag eens een poging doen om een KORT berichtje te plaatsen;)..
Hier gaat alles prima!! De afgelopen weken waren erg stressvol, maar ik heb t overleefd en de tentamens zijn nu achter de rug.. Na de eerste 2 tentamens heb ik er nog 4 gehad. De meest bijzondere was er 1 waarbij geen surveillanten waren, alleen de docent, en wij met zn 10-en waren en iedereen gewoon met elkaar aan het praten was over de tentamenvragen!! Niet te geloven! En die docent zei gewoon helemaal niks! Dat zou nou echt niet kunnen in nederland.. Ze waren ook gewoon uitgebreid bij elkaar op hun antwoordvel aan het kijken en ze schoven het ook bijna bij hun buurman onder de neus. Haha, dat was wel grappig om mee te maken! Mijn gezicht stond vast heel verbaasd;) Verder valt het me hier ook op dat zeker 70% van de studenten die het tentamen maken geen enkel college hebben gevolgd. In nederland kom je dan toch echt de tentamenzaal niet in, maar hier schijnt dat gewoon te kunnen.. De tentamens zijn niet heel goed gegaan maar ik hoop er genoeg gehaald te hebben. Alleen 'geschiedenis van Kreta' ging heeeeeeel goed! Die was dan ook erg makkelijk! Van die vrouw hoefde ik en de 2 andere erasmusstudenten die toevallig ook dat vak hadden gekozen maar 45 pagina's te lezen, vervolgens mochten we een mondeling tentamen doen, met zn 3-en tegelijk in haar kantoortje. We kregen allemaal 1 vraag, een hele simpele (we dachten dat is zeker om te beginnen zo'n makkelijke vraag, om ons op ons gemak te laten voelen) en daarna keek ze eens op haar blaadje en zei: Ok dan krijgen jullie alledrie een 9!! Nou zeg, die is makkelijk binnen haha!! Ik ben enorm blij dat ik dat vak heb gekozen! Had ik maar meer van zulke docenten;) Verder heb ik een 5 terug voor commputer-taalkunde. Dat is hier voldoende maar dat moet ik nog wel even erkend zien te krijgen in nederland, dat betekent dus een papiertje van hier mee krijgen met een handtekening dat ik het vak met een 5 gehaald heb! Beter dus! Nu heb ik alleen nog een werkstuk liggen voor deze week.. En mijn scriptie maar die schrijf ik op zkaynthos af in mijn vrije tijd, da lukt hier niet meer..
Verder hebben we heel erg veel afscheidsfeestjes gehad! Elke week wel 3 haha! Erg gezellig op de avond van het feestje, maar minder leuk op de volgende dag, als die persoon dan toch echt gaat vertrekken:( Het wordt hier heel stil.. We zijn nu nog met 12, maar na maandag zullen het er nog maar 6 zijn, en de dag voor mij vertrekken ook 2 meisjes, dus dan zijn we nog maar 4, na mij nog 3! Echt heel raar! Zometeen lekker gezellig uit eten, en misschien uit, voor het afscheid van manolo, die morgen vertrekt. Vrijdag waarschijnlijk ook een afscheidsfeestje, en zaterdag een beachparty, en zondag misschien nog een feestje;)
Ooooo ik hoor hele mooie griekse live-muziek!!!! Wow!!! Jammer dat jullie het niet kunnen horen! Waarschijnlijk komt het van het plein daarachter, daar is dan denk ik een concert! Hopelijk gaan we daar nog heen zometeen voordat we gaan eten!! We hebben 21h afgesproken, dat lijkt me wat vroeg om te gaan eten, dus misschien is er ook nog wat anders gepland voor die tijd.
Afgelopen vrijdag ben ik naar een grieks doopfeest geweest met margarita!! Dat was ook zooooooo leuk!!!!! We hadden wel de doop zelf gemist haha, omdat margarita moest surveilleren bij een tentamen, en daarna nog moest klaarmaken.. Dus we zijn alleen naar het feest geweest, waar we ongeveer om 23h waren. Er waren nu niet zoveel gasten als bij de bruiloft, ongeveer 300 denk ik, misschien 400. Het was binnen in een grote feestzaal, met weer allemaal lange tafel met heeeeel veel eten, en heeeeel veel drinken!! En weer erg mooie live-muziek en leuke griekse en kretenzische dansen!! Echt zo supergezellig!! Dit soort feesten ga ik dus echt heeeel erg missen in nederland:( Het was ook heel gezellig met de familie van Margarita, dat zijn zulke lieve mensen allemaal! Die zal ik ook allemaal erg gaan missen.. We hebben gezellig gekletst, gegeten, gedronken en gedanst en rond 03h waren we weer thuis. Was echt een superavond die ik nooit zal vergeten!
Dat was het nieuws wel weer.. Nog maar 1,5 weekjes aaaaaaaa:( Ik wil niet weg! Wat zal ik alles missen! gelukkig wachten er nog 2 maanden griekenland op me op zakynthos, en dat is ook wel leuk!! Deze 1,5 week wil ik hier sowieso nog naar de openluchtbioscoop, voor de laatste keer in het universiteitsrestaurant eten, uit, uit eten, ehummmm naar het strand, en gewoon leuke dingen doen!!!! (ok en dat werkstuk afmaken..) Volgende week vrijdagavond neem ik waarschijnlijk de boot vanuit heraklion naar athene, daar blijf ik dan de zaterdag voor 1 dag. Ik ga daar sowieso een vriendin vanuit nederland opzoeken die daar nu een zomercursus doet, en 3 erasmusstudenten van hier die daar gaan stage lopen, en ik wil het nieuwe akropolis museum zien!! En 's avonds komt wendy dan aan en kunnen we gezellig uit eten.. Zondagochtend reizen we dan samen verder naar zakynthos, dat is 5,5 uur ofzo geloof ik (met bus en boot).. Ik denk niet dat ik voor die tijd nog een ander berichtje schrijf vanaf Kreta! Dus ik spreek jullie weer vanaf zakynthos en zal dan ook mijn belevenissen van mijn laatste dagen in Rethymno vertellen!

Arja, nog een maandje, dan zitten jullie ook lekker in griekenland! Ben je al aan het aftellen??
Wen, nog 10 dagen dan zie ik je weer! Spreek je per mail over tijd en waar we afspreken enz en hoe je naar t hotel in athene komt...

Ok lezers vanaf Kreta neem ik afscheid van jullie:( Blijf me volgen op zakynthos, want ook daar zal ik zeker berichtjes en foto's blijven plaatsen!

Liefs, Patty

  • 25 Juni 2009 - 06:49

    Wendy:

    Wat een kort berichtje!! ;)
    Ik heb trouwens nog echt niet door dat ik volgende week al naar Zakynthos ga! Ik heb nog geen tijd gehad om erover na te denken; ik ben druk bezig om alles af te ronden voor school, haha!
    xxx

  • 25 Juni 2009 - 10:37

    Annelies:

    Weer super leuk om al je verhalen te lezen! Maar goed dat het geen kort berichtje was, haha.Veel plezier nog en succes met de laatste loodjes!
    xxx

  • 25 Juni 2009 - 12:24

    Paps:

    Hoi. Korter had ik ook niet van je verwacht hoor. En anders weten we ook niet wat er allemaal gebeurt daar. Hier is het vandaag ook zomer, zo'n 25 graden, dus best wel lekker. Airco aan op kantoor (en niet op het strand zitten of op een terrasje). Duimen voor de tentamenuitslagen de komende dagen, en zo'n verklaring van 'examen gehaald' is inderdaad nooit weg. Veel plezier en denk eraan: drank maakt dom. XX paps.

  • 26 Juni 2009 - 08:46

    Arja:

    Hoi Patty,
    Gelukkig nog genoeg om te lezen in je "korte stukje"! Geniet nog van je laatste weekje, afscheid is altijd moeilijk maar je hebt wel veel leuke mensen ontmoet en veel leuke herrinneringen als je weer thuis bent.
    Maar eerst nog 2 mnd Zakynthos ook niet verkeerd!
    Wij hebben ook erg veel zin in onze vakantie nog niet aan het aftellen maar het schiet nu op.
    Gisteravond nog klein feestje gehad want we hadden de diploma uitreiking van Esther!
    Ze wil nog graag verder in de muziek maar nog niet gelukt gelijk weer nieuwe opleiding te starten.
    Wel heeft ze een leuk baaantje overgehouden aan haar stage,ze gaat danslessen geven.
    Nou mijn stukje wel weer lang genoeg maar ben je weer een beetje op de hoogte.
    Tot schrijfs of tot ziens op Zakynthos!
    Liefs, Arja xx


  • 28 Juni 2009 - 19:14

    Ronald:

    Ik zal geen opmerkingen maken over de lengte van je verslag dat hebben anderen al gedaan. Nou veel feesten, drank en tentamens en ja aan het beantwooreden van 1 vraag een 9 overhouden is natuurlijk wel heeeel erg luxe. Overigens het valt me op dat je op de foto's nog wel aardig helder uit je ogen kijkt na al dat feesten (of zijn ze zorgvuldig geselecteerd?). Verder lees ik niets over tennis activiteiten, heb je daar nog wat trainingsfaciliteiten of moet je in Nunspeet weer op niveau 8 beginnen?

    Nou we zien je op Zakyntosh over een week of 4 (hmm duurt nog wel lang).

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: