Vakantie en Grieks Pasen! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Vakantie en Grieks Pasen! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Vakantie en Grieks Pasen!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

22 April 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hoi lieve lezers!
Alles goed in het saaie Nederland?;)
Ik zal weer even een update geven van mijn belevenissen van de laatste 2 weken.. Het eerste weekend van de vakantie begon niet zo goed. Ik had me voorgenomen hard te studeren, maar ik werd helaas weeeeer ziek en heb dus het hele weekend in bed gelegen:( Gelukkig ging het maandag alweer een stukje beter, waardoor ik naar de supermarkt kon lopen en even kon wandelen met Ewelina en Alessandro. Dinsdag gestudeerd, evenals woensdag, en donderdag met Clara, twee spaanse vrienden die op visite waren, en Ewelina, een uitstapje gemaakt naar de westkant van het eiland. We wilden eigenlijk naar Gramvousa gaan, en dan vooral naar het strand Balos, wat heel mooi schijnt te zijn, en daar wilden we gaan picknicken. De weg bleek alleen niet zo goed als we hadden gehoopt, hij bestond alleen uit zand en keien, het eerste stuk ging nog wel goed, aangezien het vlak was, maar toen dook er ineens een enorm steile helling voor ons op, wat ons kleine huurautootje niet aan kon. Dus lopen maar! Na 2 uur gelopen te hebben in de brandende zon, en geen mens en gebouw gezien te hebben, was er nog steeds geen eind in zicht, alleen maar een heeeeeeel lang stuk zandweg. Op dat moment waren we het goed zat en besloten we maar terug te wandelen naar de auto en ergens anders heen te gaan. Naar Balos gaan we misschien nog een keer terug, maar dan met een jeep. Dus terug gewandeld naar de auto (ja wéér 2 uur haha) en naar een ander mooi strand, bij Falassarna, gegaan en daar gepicknickt.Was ook mooi en al met al een gezellige dag! Na terugkomst in Rethymno ff gedoucht en toen nog met zn 5-en rakomelo met rozensmaak gedronken in ons vaste rakomelo-barretje. Vrijdags was het goede vrijdag en ging ik 's avonds naar de kerk. De dienst was heel erg mooi en binnen kwam ik ook Alessandro tegen. We hebben toen samen meegelopen in de processie met de epitafios (was nog best ver, duurde zo'n 1,5 uur, en dat op mijn hakschoenen haha). Daarna onder de epitafios doorgelopen en er binnen in de kerk een bloem vanaf geplukt. Dit zal wel een soort zegening zijn, maar dat weet ik niet zeker. Mary, misschien jij?? Na de kerkdienst besloten we nog even loukoumades te gaan eten, en toen we daar waren aangekomen zag ik daar ineens Jelmer zitten, van mijn universiteit in Nederland! Hoe toevallig! Op zulke momenten lijkt de wereld heel klein! Hij blijkt hier op vakantie te zijn voor 1,5 week.. Zaterdagochtend ben ik even naar de kerk geweest en daarna namen we met een groep erasmus-studenten de bus naar Bali, waar we de middag hebben doorgebracht op het strand. Zaterdagavond weer naar de kerkdienst, was weer een heel erg mooie dienst! Ik voel me erg thuis in de orthodoxe kerk en heb me voorgenomen om ook op zondagen naar de diensten toe te gaan! Om iets voor 24h ging het licht in de kerk uit en kwam de pappas met het heilige vuur, waar we allemaal onze kaars aan aanstaken, en vervolgens gingen we naar buiten, naar het plein, waar zich ook veel mensen verzameld hadden. Om 24h zegt de pappas dan: Xristos Anesti. Dat betekent: Jezus is opgestaan. En iedereen antwoordt: Alithos Anesti: Hij is waarlijk opgestaan. Daarna feliciteert iedereen elkaar en veel mensen gingen naar huis.. Maar wij (Clara, alessandro en ik) wilden 'even' blijven tot het einde van de dienst en gingen dus terug naar binnen, niet wetend dat de mis nog moest beginnen. Tenminste, dat denk ik, want het duurde nog tot 02.30!! Aan het eind kregen we allemaal een tsoureki (paasbrood) mee naar huis. Zondag was het dus Pasen! Veel van de Erasmus-studenten gingen barbecuen in de tuin van andreas, een griek die we hier kennen, maar wij (clara, alessandro, ewelina, ik en een spaanse vriend van clara) hadden daar niet zo'n zin in, dus we hadden een auto gehuurd en besloten naar een dorpje te gaan.'s Morgens zijn we eerst naar het meer van Kournas geweest, dat was heel mooi, en we hebben er even rondgewandeld en gezeten. Daarna terug gereden naar Rethymno om de vriend van Clara op te pikken, en richting Georgioupolis gegaan. Daar zagen we alleen maar toeristen, dus meteen maar doorgereden naar het dorpje Kournas. Daar werden we aan tafel uitgenodigd door heel vriendelijke en gastvrije mensen, en kregen we lam, kaaspitaatjes, feta, tsoureki, en heeeeel veel wijn! We hebben het super gehad, het was echt erg gezellig en de mensen heel aardig! Een man bleek in de bibliotheek van onze universiteit te werken, dus we moesten beloven om daar in de kantine een keer koffie met hem te drinken! Aan het begin van de avond zijn we nog even naar Argiroupoli gegaan, om de bekende bronnen te bekijken. Dat was ook erg mooi! In Rethymno nog even wat gedronken, toen de vriend van Clara op de bus naar Heraklion gezet en uiteindelijk uitgeput, maar heeeel voldaan thuisgekomen in mijn kamertje. Vanaf maandag weer hard gestudeerd en lekker in het zonnetje gewandeld en gisteren gejogd met Anne uit Duitsland, om 7h 's ochtends op het strand;) We gaan dat vanaf nu elke dinsdagochtend doen. Morgen komt wendy hierheen, erg gezellig! Wendy, ik heb er zin in! Lekker 1,5 week gezellig uit eten elke dag, en lekker wandelen en hopelijk, als het weer meezit, naar het strand gaan! Natuurlijk ook ff studeren tussendoor, want mijn scriptie is nog láng niet af helaas, dus ik zal er af en toe wel even wat aan moeten doen. Nog lekker vakantie tot zondag, en volgende week vrijdag ook vrij omdat het 1 mei is, dag van de arbeid!! Komt wel goed uit wendy, dat dat net valt in de tijd dat jij hier bent!

O ja wendy, het weer is hier al 2 weken erg goed, warm en zonnig, maar schijnt net vanaf morgen minder te worden, met bewolking, iets minder hoge temperaturen en ook nog kans op regen. Hopelijk valt het mee!! (ze kunnen hier niet echt goed voorspellen dus het kan best zijn dat ze het mis hebben..)
Ronald, wat goed zeg, dat Nienke haar bul heeft gekregen!!! Feliciteer haar maar van mij!! Heeft ze al een baan gevonden?
Ilke, jeetje dat was een drukke dag, eerst werken, toen nog tennissen! 3-3 was erg goed tegen die tegenstanders, maar afgelopen weekend 4-2 winnen van de nummer 1 was nóg beter! Goed gedaan, ik ben heeeel trots op jullie!! Succes met de volgende wedstrijden!

Veel liefs uit het mooie Rethymno!
En tot spreeks!

Patty!

Ik zal ook weer wat foto's hierbij plaatsen...

  • 22 April 2009 - 16:54

    Romy:

    hee pat!!
    leuk je blog te lezen! jeetje 7 uur hardlopen, dat doe ik je niet na rond dat tijdstip! haha. balen dat je weer ziek was, ik ben nu beetje half ziek door de airco haha.
    komt wendy nou ook naar griekenland?

    groetjes en veel plezier xx romy

  • 22 April 2009 - 16:54

    Romy:

    ik bedoel OM 7 uur, niet 7 uur lang... hihi

  • 22 April 2009 - 17:03

    Patty De Man:

    hahaha, ja mijn 1e gedachte was idd: 7h hardlopen?? Heb ik dat geschreven?? Maar toen drong het tot me door dat je bedoelde om 7h, en dáárna zag ik je 2e post;)

  • 22 April 2009 - 17:40

    Jantina:

    Griekse geiten zijn gaaf :)

  • 22 April 2009 - 19:21

    Wendy:

    Wat een zielige geitjes aan het spit! ;)

    Tot morgen!!!!!!

  • 22 April 2009 - 19:21

    Wendy:

    O nee het zijn lammetjes! Maar das eigelijk nog zieliger!

  • 23 April 2009 - 10:29

    Christa:

    yep de orthodoxe kerk is ook heel mooi, omdat het een show-kerk is:-)!!!
    leuk zeg dat pasen!!!

  • 23 April 2009 - 15:49

    Arja:

    Lieve Patty,
    Zit jij op het mooie Kreta en dan vaak ziek hoe kan dat nou? Hopen dat je nu voorlopig daar geen last meer van zal hebben.Lijkt mij bijzonder om daar een dienst mee te maken met Pasen. Misschien nog eens een idee om rond die tijd daar heen te gaan.Leuk dat Wendy er nu is gezellige tijd samen en ook af en toe nog ff aan je scriptie denken!
    Nienke heeft haar Bul ja goed he! Ze heeft al een baan bij get-work een arbeidsburo nog niet echt op haar gebied maar dat gaat ook nog wel goed komen. Ze werkt met veel plezier en dat is heel fijn natuurlijk.
    Als ik je verhalen lees krijg ik steeds
    meer zin in onze vakantie in Griekenland maar helaas we moeten nog ff geduld hebben, gelukkig is het hier ook nog steeds mooi weer.
    Tot de volgende keer, groetjes en liefs, arja x

  • 28 April 2009 - 09:10

    Ilke:

    Hoi Patty,

    Lekker weer hebje daar zeg. Hoewel wij mogen ook niet echt klagen hoor, alleen deze week is het behoorlijk windy en regenachtig, maar volgens teletekst zou het in het weekend weer opknappen en ook op koninginnedag zal het redelijk zijn. Maakt mij persoonlijk niet zo veel uit want ik ga toch weken en 'savonds even biertje halen in de kroeg dus dat is toch binnen.Afgelopen weekend gewonnen 4-2.Lag zeker niet aan mij.Bagger gespeeldwel de dubbel gewonnen.Kan nog boos worden om mijn slechte spel (en dat na 3 dagen!!!)maarja wel weer een plaatsje gestegen in de ranglijst en staan nu 4de. Heb je al wat meer gehoord over je eventuele langere verbljf in Griekenland?

    Groetjes en tot schrijf ze

    Ilke

  • 02 Mei 2009 - 20:03

    Erik Jan:

    Hi Patty,

    krijg zelf zin om ook weer te gaan studeren. Uhm, meer om op 't strand te liggen denk ik :-) Suc6 met je scriptie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: