Athene, Griekse bruiloft en tentamens... - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Athene, Griekse bruiloft en tentamens... - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Athene, Griekse bruiloft en tentamens...

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

05 Juni 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hallo Nederlandse vrienden en familie!!;)
Hoe gaat het bij jullie??
Hier uiteraard errug goed! Ik ben tenslotte op het mooie Kreta!:)
Sinds mijn laatste berichtje op deze site heb ik veel gestudeerd, maar ook erg leuke dingen gedaan tussendoor! Zoals naar de bioscoop met Margarita en wat drinken met erasmusstudenten..
Vorige week donderdag de toets voor de taalcursus gemaakt, die ik afgelopen woensdag heb terug gekregen en ik had er een 9,8 voor! Samen met de tussentoets en het mondeling, waarvoor ik allebei een 9,5 had, werd dit 9,65 en dit werd afgerond naar een 10, dus op het certificaat dat ik heb gekregen staat het cijfer 10!! Jammer genoeg telt dit vak niet mee aan mijn universiteit in nederland maar ik ben er toch erg blij mee en het staat goed op mijn cv!
Diezelfde week ben ik druk geweest met het uitvoeren van mijn onderzoekje voor mijn scriptie op de Nederlandse school.. Ik ben nog niet klaar hiermee, volgende week zal ik nog 4x gaan en dan hoop ik klaar te zijn en het na de tentamens te kunnen gaan uitwerken..
Vorige week vrijdag ben ik 's avonds samen met alessandro met de bus richting heraklion gegaan, waarvandaan we om 22.45 de veerboot hebben genomen naar Athene, waar we heen zouden gaan om Juliette (frans meisje die hier al in april was vertrokken) te zien! De nacht op de veerboot doorgebracht, en vanzelfsprekend dus niet echt geslapen, want we hadden geen hut en bovendien werd er tot 2.30 harde muziek gespeeld en was het ijskoud op de boot! Om 5h waren we in athene, we zijn toen nog een uur op de boot gebleven en toen met de metro naar het centrum gegaan. Daar aangekomen bleek echt alles nog dicht, dus we konden nog niet ontbijten. Vervolgens maar een uurtje gestudeerd onder de akropolis. Daarna waren ook Emma (die met het vliegtuig was gekomen) en Juliette wakker, dus hebben we met zn allen ontbeten en daarna zijn we naar het nationaal historisch museum gegaan. Dat was leuk om te zien, maar ik vond het historisch museuk van heraklion leuker en interessanter.. Nadat we het museum hadden bekeken voegde ook clara zich bij ons, die intussen ook was gearriveerd per vliegtuig. De rest van de nacht hebben we gezellig gekletst, veel gewandeld, leuk gewinkeld (resultaat: 2 paar mooie schoentjes), heerlijk geluncht en uiteindelijk nog wat gedronken en de zonsondergang bekeken vanaf een heuvel vlakbij de akropolis. Daarna zijn clara, alessandro en ik weer riohting pireaus gegaan met de metro, waarvandaan we om 22h de boot terug namen naar heraklion. Weer weinig geslapen, want wéér was het ijskoud! Eenmaal in heraklion hadden we heel hard geslopen richting het busstation want we wilden de bus van 5.30 halen om geen uur te hoeven wachten.. We waren er uiteindelijk op tijd, en de Minoan lines bus, van de busmaatschappij uit heraklion, stond al klaar. Het probleem was alleen dat wij een retourticket hadden van de busmaatschappij uit rethymno, dus wij moesten met de anek lines bus, die er nog niet stond.. Ik dacht aan een nieuw kaartje kopen en de bus nemen die er wél stond, maar die chauffeur zei ons dat onze bus zo zou komen dus dat we konden wachten. Dat deden we dus maar onze bus kwam helemaal niet!!! Shit! Dat werd dus toch een uur wachten (en voor mij maar weer studeren) bij het busstation daar. Uiteindelijk de bus van 6.30 genomen en om 8h thuis.
Die dag geslapen tot 13h en toen werd ik wakker gebeld door margarita, met wie ik 's avonds mee mocht naar een griekse bruiloft!! Toen ik toch eenmaal wakker was besloot ik ook maar uit bed te blijven en heb ik nog wat gestudeerd voor mijn presentatie die ik maandag had.. Om 17.30 zijn margarita en ik naar haar huis in gallos gegaan, want zij moest nog douchen en omkleden aangezien ze rechtstreeks van het huis van haar vriend kwam. We waren uiteindelijk pas na 2 uur klaar omdat we veel te druk waren met kletsen haha;) Gelukkig waren haar neef en nicht, die ons kwamen halen met de auto, ook laat en stonden we toch nog nét op tijd klaar. We reden naar Asi Gonia, waar de bruiloft was op het plein van een superschattig klein kerkje! De dienst was heel mooi om te zien! Na de kerkdienst reden we naar kournas, het dorpje waar het feest werd gegeven.. Het feest was op het plein bij een soort dorpshuis en het was supergroot!! Het hele plein stond vol met lange gedekte tafels en er waren wel zo'n 2000 mensen!! En er was enorm veel eten! Constant werden er nieuwe schalen met andere gerechten op tafel gezet, als het ene op was kwam het volgende! We begonnen met verschillende voorgerechtjes en zoetigheden, daarna kregen we gekookt lam, toen pilafi (een soort rijst speciaal voor bruiloften), daarna salades, toen gegrild lam en aardappelen... En wijn, heeeeeel veel wijn;) Verder ook water en cola. Er was hele mooie kretenzische live-muziek en er werden kretenzische dansen gedanst, echt supergezellig!! Wij waren met de oma, oom, andere oom en tante en de neef en nicht van margarita en dat was ook erg gezellig, die waren allemaal superaardig! Uiteindelijk zijn wij rond 23.30 weg gegaan omdat het zondag was en de neef van margarita, die reed, de volgende dag weer vroeg moest werken.. Het feest zou nog tot de volgende ochtend doorgaan!;) Ik vond het echt geweldig om dit mee te mogen maken!! In Rethymno hebben we in een bar bij zee nog even iets gedronken met zn drieen, wat ook nog erg gezellig was!
Maandag had ik mijn presentatie voor mijn seminar, wat op zich wel redelijk goed ging, beter dan ik had verwacht iig haha. Iedereen klapte toen ik klaar was, en één jongen zei me zelfs dat ik beter grieks spreek dan hij;)
Eergisteren had ik een barbecue in de tuin van andreas, die hij had georganiseerd omdat emma vandaag wegging. Ik was eigenlijk druk met leren voor mijn tentamens, maar ben uiteindelijk om 23.30 toch nog een uurtje gegaan en heb heerlijk kip gegeten en wat gedronken, en t was erg gezellig! Niet een te grote groep, maar leuke mensen en ook wat griekse vrienden van andreas dus leuk om grieks mee te spreken.
Gisteren had ik mijn eerste tentamens. De eerste ging echt heeeeeeel slecht helaas. Het punt was dat ik de diapresentatie wilde leren, die de docent op internet zou hebben geplaatst, maar die kon ik dus nergens vinden.. En t ging over byzantijnse iconen, dus ik had toch echt die dia's nodig.. Ik herinnerde me op het tentamen wel dat ik die iconen gezien had in de les, maar ik wist er verder niks over te vertellen dus ben na 10 min maar weggegaan (na zo'n 10 andere studenten die al nóg eerder weggingen haha). De rest van de dag heb ik toen geleerd voor mijn 2e tentamen van gistermiddag/avond. Die ging al een stuk beter! Dat wil zeggen: ik heb iig overal iets ingevuld! Dat zal niet allemaal goed zijn, maar ik hoop dat er genoeg goed is om het vak te halen! Het grappige was dat margarita surveillant was bij dit tentamen en de hele tijd gebaarde hoe het ging haha;) De tentamens hier zijn trouwens wel vreemd! Je krijgt maar 3 vragen (a, b en c) waarvan je er 2 mag kiezen die je gaat maken. De moeilijkste kan je dus al laten afvallen, dat is wel beter! Ik was echt op zoek naar de andere vragen, en dacht dat ik een blad met vragen miste, maar dit bleek echt alles te zijn, en de student naast me keek me ook heel vreemd aan toen ik haar vraag of dit alles was;) Dus voor 2 vragen (a,b en c) heb je 3 uur de tijd om het in te vullen! Vaag! Maar wel lekker, hoef je je iig niet te haasten haha. Gisteravond hadden we een afscheidsfeestje voor emma, wat ook erg leuk was. We waren eerst in Bea's huis en later hebben we het feest voortgezet op het strand! Met mooi uitzicht op de lichtjes van rethymno! Ik heb het niet al te laat gemaakt en was zo rond 3h weer thuis.
Vandaag afscheid van emma genomen bij het busstation:( Echt heel jammer dat ze nu weg is! Ik ging veel met haar om en nu voelt het toch wel stil! Maargoed, gelukkig zijn er nog steeds genoeg mensen om leuke dingen mee te doen. Nadat we emma hadden uitgezwaaid hebben ewelina en ik nog wat gedronken in een cafe aan zee, daar was het heerlijk! In de wind, dus niet te heet! Het is hier supergoed weer en heel warm! Zo'n 30 graden en zonnig de laatste dagen, behalve dinsdag, toen was het bewolkt, maar wel heel heet dus nogal benauwd. Nu ga ik slapen en morgen studeren voor de volgende tentamens en smiddags lekker naar het strand met ewelina!
Dat was het weer voor nu! Ik zal er ook nog weer even een paar foto's bij plaatsen..

Wen, nog 4 weekjes dan zie ik je weer in athene, om samen naar zakynthos te reizen! Tel maar vast af;) Ik tel niet af want voor mij is het nogal dubbel, het is leuk om naar zakynthos te gaan maar helemaal niet leuk om hier weg te moeten!
Ja Mireille je hebt echt gelijk dat je verslaafd raakt aan het in het buitenland zijn, nieuwe mensen ontmoeten, leuke dingen doen, nieuwe dingen leren! Ik zal weer heel erg moeten wennen in nederland:( Echt super dat je weer naar Egypte gaat! Heel veel plezier! Ik wil je wel komen bezoeken, maar denk niet dat ik er geld voor zal hebben helaas:(
Romy, ben jij al terug in nederland of nog in frankrijk?? Ja wendy en ik zijn idd de hele zomer op zakynthos, ik kom pas de eerste week september terug, en wendy een weekje eerder! maar we spreken dan snel een keer af om ergens te gaan eten, gezellig! Ik ben ook benieuwd naar jouw verhalen!
Arja en Ronald, ik kom zeker naar zakynthos! Ik ga werken in Tsilivi, dat is wel een eindje van kalamaki af, maar als je een auto huurt ofzo valt het wel mee, en misschien rijden er ook bussen maar ik denk dat je dan moet overstappen in zakynthos-stad.. Maar ik wil jullie zeker zien daar, dus we moeten even wat regelen!! Staat mijn griekse telefoonnummer op deze site bij een van mijn eerste berichtjes vanaf kreta? Daarop kan je me iig blijven bereiken, ook op zakynthos!
Ilse dat was een mooie zin: een berichtje zo lang als de Samaria-kloof;) Ik vrees dat deze ook weer zo lang is geworden.. Ik beleef te veel leuke dingen haha!:)

Tot mails weer!
Veel groetjes vanaf Kreta!!!!
Patty

  • 06 Juni 2009 - 13:20

    Arja:

    Zal ik maar eens de eerste zijn die reageert!
    Weer heel wat meegemaakt en dan ook nog tijd om zulke goede cijfers te halen goed hoor!
    Nog veel succes met de laatste tentamens en als wij op Zakyntos zitten nemen we zeker contact met je op.
    Groetjes en liefs, Arja x

  • 06 Juni 2009 - 13:48

    Wendy:

    Mooie foto's!! Het verhaal ken ik al;)
    xxx

  • 24 Juni 2009 - 16:55

    Patty:

    o ja haha, ik zie nu dat ik ergens heb geschreven: de rest van de nacht hebben we dit en dat gedaan.;) Dit moet natuurlijk zijn: de rest van de dag..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: