Terug op Kreta! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu Terug op Kreta! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Patty Man - WaarBenJij.nu

Terug op Kreta!

Door: Patty

Blijf op de hoogte en volg Patty

22 Augustus 2009 | Griekenland, Rethimnon

Hoi allemaal!!
Weer even een berichtje van mij, mét foto's van de afgelopen tijd!
Zoals jullie lezen in de titel: IK BEN TERUG OP KRETA! Voor 2 weekjes, want daarna vlieg ik terug naar Nederland.. Ik heb gisteren een lange reisdag gehad vanaf athene, 's morgens om 21h ging ik weg uit het hotel in Voula, en 's avonds om 20.30 kwam ik aan in Olga's pension in Rethymno. Vanochtend alweer van kamer gewisseld, dat ga ik ook morgen weer doen, en dan blijf ik tot woensdag daar. Deze dagen ga ik heeeeeel hard werken om mijn scriptie af te krijgen, want die moet nu toch écht naar mijn docent in amsterdam worden gestuurd. Verder heb ik afgesproken met anne, een duits meisje die hier nog als enige van de internationale studenten is! En vanaf woensdag wil ik nog gaan reizen, waarschijnlijk op kreta, misschien ook naar Kythira. Dat heb ik nog niet besloten, jullie lezen in mijn volgende berichtje wat het is geworden, want ik zal proberen na vandaag nog 1x wat te schrijven..
Wat heb ik zoal de laatste weken gedaan?? Nou dat is heel veel!! Mijn laatste berichtje kwam van Skiathos geloof ik.. Daar zijn we nog een paar daagjes gebleven, in het hoofdstadje, Skiathos-Stad. Het was daar erg mooi en groen, maar ook heel druk, vooral met griekse toeristen! Maar heeeeel erg gezellig en veel bars en restaurantjes! Lekker uit eten geweest dus! Helaas hadden we ook wat daagjes regen, 3 om precies te zijn, en natuurlijk niet hele dagen, maar de ene dag alleen 's middags 10 minuutjes, de andere dag 's ochtends 2 uurtjes en de 3e dag 's nachts. Verder gewoon superweer zoals altijd, rond de 30 graden en alsnog ook veel zon! Na Skiathos zijn we naar Skopelos gegaan, daar zaten we niet in het hoofdstadje maar in Neo Klima/Elios, een heel klein dorpje aan de andere kant van het eiland, met een paar restaurantjes, een klein haventje en een mooi strand. Ook daar hadden we helaas 2 dagen regen en een dag bewolking. Die dagen zijn we met de bus naar Glossa gegaan, een ander klein stadje op het eiland, waar we hebben rondgewandeld, en naar Skopelos-Stad, waar we ook alles bekeken hebben, een gezellig stadje ook dat! De andere dagen zijn we heerlijk naar het strand geweest!! Op 11 augustus was er een Panigiri, dat is een dorpsfeest en het was heel erg leuk en gezellig en druk!! Mensen van overal vandaan kwamen er naar toe met hun auto. Er was griekse live-muziek, dans en eten op een pleintje en iedereen uit het hele dorp en omgeving was daar! Het was heel leuk, mooie muziek, en veel dans, ik heb ook meegedanst,dat was leuk! Helaas begon het na ongeveer 1,5 uur te regenen en het hield niet meer op:-( De muzikanten konden dus niet verder spelen, iedereen zocht een droge plek op en wij zijn toen maar naar hbuis gegaan. Het was jammer dat het net die avond moest regenen, ook vooral voor de organisatie, die er veel werk aan had gehad. Vanuit Skopelos zijn we richting athene gereisd. Daar hadden we een hotel in Voula, bij zee! Maandags nog snel ff wat inkopen gedaan in het centrum en daarna wat gedronken met margarita bij zee, zij kwam ook wendy's tas terugbrengen, die we in haar huis hadden achtergelaten toen we gingen reizen. Woensdag is wendy naar nederland vertrokken en was ik ziek! Ik kon niet eten en had koorts, maargoed, zolang ik maar niks at voelde ik me best ok;-) Ik heb wat huiswerk gedaan, siesta gehouden, en ´s avonds zou ik naar margarita´s verjaardag gaan. Ik twijfelde nog of ik zou gaan, maar uiteindelijk toch besloten erheen te gaan: 1,5 uur met bus en metro!! Het was heel erg gezellig! Helaas kon ik niks eten, wat ook nogal zielig was voor haar moeder die lekkere taart had gemaakt en pizza! Maarja. Ik kreeg wel 3x over thee met honing van haar, heel lief! Ik ben daar blijven logeren en de volgende ochtend 5.30 opgestaan omdat zij die dag op vakantie gingen. Ik was nog steeds niet lekker en had hogere koorts, wat haar moeder en haarzelf zo ongerust maakte dat ik toch écht naar een dokter moest. Ik zei nog dat ik wel eerst ging slapen in het hotel en smiddags zou zien hoe het ging, maar ze stonden erop dat ik metéén doorging naar het ziekenhuis om een dokter te spreken. Het ziekenhuis ja, want de dokters zitten hier op de eerste hulp van het ziekenhuis.. Ik dus in me eentje richting ziekenhuis, zij lekker op vakantie;-) Binnekomend in het ziekenhuis was ik echt geschokt! Ik had wel gehoord dat griekse ziekenhuizen niet zo goed zijn, maar wat een CHAOS zeg!! Iedereen loopt in en uit, bij dezelfde ingang als waar mensen met ambulances worden binnengebracht, overal ernstig en minder ernstig zieke mensen door elkaar.. Ik naar de eerste hulp, daar stond ik al 10 minuten op het moment dat er iemand tegen me begon te praten;) Ik durfde in die 10 minuten niet omk me heen te kijken want overal, maar dan ook overal, op 30cm van elkaar ongeveer, met gordijntjes ertussen, en ook midden in de gangen (zonder gordijntjes) stonden bedden en brancards met zieke mensen, en vanaf het punt waar ik stond had je precies zicht op iedereen:S Dat was wel even schrikken. Na 10 minuten mocht ik gaan liggen en nog 10 minuten later kwam de arts om me te onderzoeken. Toen die klaar was zei hij: we gaan nu bloed afnemen en je krijgt een infuus.. Ik dacht van nou ik weet niet of dat nou wel nodig is voor wat koorts en wat last van mijn maag.. Het infuus kwam er dus niet, en bloedprikken stond ik maar toe want dat kan nooit kwaad haha;) Bloed afgenomen dus, 1,5 uur gewacht op dat ziekenhuisbed, en toen kwam het beste nieuws van de dag: MIJN BLOED WAS KWIJTGERAAKT! Hoe krijgen ze het voor elkaar!!!! En daar na 1,5 uur achterkomen! Ik kreeg de keus: of ik tekende een formulier dAt ik geen uitslag had van de bloedtest en ik mocht naar huis, of ze zouden opnieuw bloed afnemen. Aangezien ik er al bijna 2h was en toch liever wel enig resultaat wilde zien van die 2 uur liet ik ze maar opnieuw prikken, die stomme trut deed het nog 2x fout ook! Gelukkig prikte ze de 3e keer eindelijk wél in de ader! Wéér 1,5 uur gewacht op datzelfde ziekenhuisbed (naast een hartpatient die pas na een half uur werd gehaald om de cardioloog te zien hahaha en een man die 20 minuten heeft geroepen dat zijn hele lichaan pijn deed (ze vonden uiteindelijk niks;))). In die tijd nog een hartfilmpje gemaakt, daar kreeg ik geen uitslag van maar ik neem aan dat het goed was. Eindelijk kwam toen de dokter na 1,5 uur dat ook mijn bloed goed was! Ik kreeg een receptje mee voor tabletten voor mijn maag en mocht gelukkig gaan! Dus, 4h later dan dan ik er was binnengegaan, stond ik weer buiten met een receptje voor tabletten voor mijn maag! Geweldig!;) Gisterenm voelde ik me gelukkig alweer wat beter en dat is maar goed ook, wnat dat was de dag van de reis naar kreta. Ik heb nog steeds wat koorts, en kan nog weinig eten, maar ik voel me zeker weten stukken beter dan eergisteren, dus ik neem aan dat het morgen over overmorgen weer helemaal goed gaat! Dat moet ook wel want ik ga de hele dag aan me huiswerk, net als maandag en dinsdag en dan hoop ik het dinsdag af te hebben en te mailen. En dan blijven er nog precies 6 dagen over om eventuele dingen toe te voegen of te corrigeren.
Over een paar weekjes terug naar nederland, dat zal echt vreemd zijn! Ik mis nederland nog niet moet ik zeggen! Alleen heb ik wel erg zin in frikadel speciaal, bitterballen, patat met satesaus en bereklauw satesaus van onze snackbar!;) En gevulde koeken mam, en kleine mergpijpjes, en leverworst, en nederlandse kaas, zorg je dat dat in huis is??;-) En verder graag griekse total yoghurt en muesli anders kan ik niet ontbijten, en feta, komkommer, tomaten, ui, groene paprika en olijven om griekse salade te maken anders kunnen we niet avondeten!;-)
O ja mam en pap, ik zit nu in de studio van die engelse vrouw, maar al haar spullen staan er nog in haha! En deze studio is vet groot, 3 verdiepingen, en een hele luxe keuken en badkamer! Ik ga nu mijn was snel uit de wasmachine halen en hopen dat het morgen droog is als ik weer naar het andere gebouw verhuis!
Arja en Ronald, wij vonden het ook erg gezellig om met jullie te eten en een cocktail te drinken! Mooi dat jullie het verder nog leuk hebben gehad op Zakynthos en veel gezien hebben! Tot snel in Nederland!
Dat was het voor nu! Ik ga nog even heeeeel erg genieten van mijn laatste weekjes griekenland en over ongeveer 1,5 week zal ik proberen om nog een laatste stukje te schrijven. En nu om wat foto's te uploaden..
Veel liefs! Patty!

  • 22 Augustus 2009 - 18:25

    Arja:

    Wat nu ben ik zomaar de eerste voordat je vader reageert. Vervelend dat je zo beroerd was, misschien iets verkeerd gegeten? Van Jacky gehoord van de ziekenhuizen in Griekenland jij nu dus zelf gezien. Volgens haar zijn de dokters wel erg goed. Hopen dat je de laatste weekjes nog lekker kunt genieten zonder ziekte!
    Geniet nog en tot gauw in Nederland.
    Erik zit ook nog op Kreta maar die komt morgen weer naar huis.
    Liefs, Arja x


  • 22 Augustus 2009 - 18:44

    Romy:

    hee pat!

    leuk je verhalen weer te
    lezen! jeetje nog een paar weekjes.. geniet nog dan he. en hopen dat je niet meer ziek wordt.
    mis je nederland echt niet joh, dat heb ik toch wel als ik in frankrijk zit. (maar juist niet het nederlandse eten, eerder de mentaliteit)
    ik had het er nog met wen over dat we gauw weer xtje moeten afspreken als we allemaal weer zijn in nl zijn!

    groetjes xx
    romy

  • 23 Augustus 2009 - 07:04

    Wolbert:

    Lijkt me echt niks om in zo'n ziekenhuis te zitten. Nog last van bosbranden eigenlijk? Het blijft me verbazen dat die Grieken weinig leren van de jaarlijkse branden (zo lijkt het tenminste) Want ieder jaar hebben ze weer moeite met materiaal en dergelijke. Ik kreeg trouwens een mailtje dat je 6 februari 2009 terugkomt uit Griekenland, maar toen ben je toch juist gegaan :P?

    Toedeloe!

  • 23 Augustus 2009 - 07:36

    Patty!:

    Reacties:
    - Arja en Ronald, de dokters zijn idd wel goed hoor! I heb wel gehoord dat áls er wat ernstigs is en je bijv geopereerd moet worden je óf heel lang wacht óf de dokter in een envelopje heel veel geld geeft en dan dus niet wacht;-) Verder kon het zo zijn dat ik niet lekker was omdat we met de airco hadden aangeslapen en ik hoorde van veel griekse mensen dat dat niet goed is..
    - Romy we moeten idd snel een keertje afspreken!! Gezellig! En nee de Nedelandse mentaliteit mis ik juist niet, ik houd wel van de griekse mentaliteit, ook al kan die op sommige momenten ook wel heel vervelend zijn en problemen opleveren haha. Het systeem is in Nl sowieso veel beter dan hier.. Dat is zeker en dat is ook de reden dat ik niet weet of ik hier voor altijd zou kunnen wonen.. Veel Grieken zouden juist graag met mij ruilen, als ik vertel dat ik in griekenland wil wonen zeggen zij: o dan kunnen we een uitwisseling doen, kom jij hier, ga ik naar Nl;-)
    - Wolbert ik hoorde gisteren van de bosbranden dichtbij athene en ook nog op veel andere plaatsen. Ik snap ook niet hoe dit elk jaar weer kan gebeuren, maar ik denk dat het tekort aan materieel eraan ligt dat er voor 1 brand (zeker voor die van nu, die snel uitbreiden omdat er heel veel wind is en t heel droog is) heel veel brandweermannen, auto's, vliegtuigen en helikopters nodig zijn, en soms breken er op 1 dag wel 200!!! branden uit!! En ja 6 februari, ik zag het idd ook, toen ben ik weggegaan!;-) Er is denk ik ergens een foutje gemaakt haha! 6 september is de datum!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Ik werk 6 maanden als hostess op Chios in Griekenland! Tot ziens!

Actief sinds 20 Nov. 2008
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 82739

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 Oktober 2014

Chios 2014

01 April 2012 - 22 Oktober 2012

Griekenland 2012

02 Oktober 2011 - 05 Februari 2012

Wereldreis

09 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Greece 2010

06 Februari 2009 - 06 September 2009

Griekenland 2009

Landen bezocht: